Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kontrola nad urządzeniem (pompą)

paweldobrzanski 11 Nov 2008 12:15 1518 15
    paweldobrzanski
    Level 10  
    Witam,
    Jestem laikiem z elektroniki ale mam duży problem, który polega na tym, że mam pompę do wody i nie może się ona częściej załączać niż 10 razy na godzinę. Mam zamontowany włącznik ciśnieniowy, który włącza/wyłącza pompę. To w zupełności by wystarczyło ale mam dość sporo zanieczyszczeń (muł i inne), które musze przepuszczać przez odpowiednie filtry aby można było tą wodę używać. W chwili gdy ciśnienie jest niskie pompa się załącz i zaczyna tłoczyć wodę do zbiornika w domu ale gdy mój pierwszy filtr jest „zatkany” to pompa zaczyna się włączać i wyłączać.
    Mam już dosyć siedzenia w kotłowni i obserwowania czy „pstryka” wyłącznik ciśnieniowy czy też nie. Filtr czyszczę 2-3 razy dziennie więc jest to już dla mnie kłopotliwe. Oczywiście mogę przy okazji spalić pompę.
    Potrzebuję czegoś na zasadzie sterownika myślę, że takie są do kupienia ale na razie mnie na to nie stać. Potrzebuję czegoś co by pilnowało pompę.

Ja to widzę tak:
    Jest oprogramowanie, które pilnuje ile razy pompa się włączyła na godzinę. Gdy się okaże, że więcej niż 10 to powinno zablokować pompę aby się już nie włączyła. Takie oprogramowanie ja mógłbym napisać, ale co z układem który by mi dawać znać czy pompa się włączyła a kiedy wyłączyła. I tu jest mój problem.
    Czy ktoś mógłby mi pomóc, może jest już taki sterownik (tani), który bym mógł zaprogramować lub wykonać i zaprogramować. Nie mam pojęcia czy to musiało by być przyłączone do komputera na stałe czy też tylko programowalny.

Przepraszam za długi opis proszę o pomoc.

Paweł
    Lutek49
    Level 36