Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z ustawieniem rozrzadu Peugeot 406 1,8 16 V 81 kW

11 Lis 2008 19:01 14312 25
  • Poziom 11  
    Witam, chcialbym sie poradzic moze ktos wie lub spotkal sie z czyms takim, mianowicie poszla mi uszczelka tulei, rozebralem silnik wymienilem zlozylem, dol silnika jest ok. Zakladam głowice, blokuje kolo pasowe walu korbowego, blokuje kola zebate walow rozrzadczych zakladam pasek napinam chce obrocic silnik za kolo pasowe walu korbowego i po ok 60stopniach obrotu w prawo nastepuje kolizja, pierwszy tlok trafia w zawory. Kombinowalem juz z 20 razy na różne sposoby i ciagle tak samo, moze ktos ma na to jakis pomysl?? Dodam ze caly rozrzad nowy.

    Kod silnika LFY (XU7JP4) kola zebate walu rozrzadczego mocowane na jedna srube.

    Bylbym bardzo wdzieczny za jakies podpowiedzi.
  • Moderator Samochody
    Nie wiem jak akurat w tym ale w niektórych peugotach prawidłowe ustawienie rozrządu wogle mi się nie zgadzało z blokadami.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    czyli jest taka opcja?? a no i chodzi o to jeszcze ze poprzednio ustawialem na podstawie tych blokad i bylo dobrze, takze tym bardziej mnie to dziwi

    Dodano po 1 [minuty]:

    georgesgr napisał:
    Witam,
    Zdarza sie, ze czesc zewnetrzna kola pasowego silnika obraca sie wzgledem piasty i otwor do pozycjonowania walu korbowego nie jest na swoim miejscu.
    Pozdrawiam, Georges


    raczej nie bo juz sprawdzalem to pod tym katem, jesli dobrze rozumuje o co chodzi, tak w skrocie ze kolo pasowe obraca sie na wale korbowym?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Napewno nie byly zamienione, ale ze juz nie mialem pomyslow to wszystkie mozliwe kombinacje zastosowalem, dzisiaj przywiozlem kolesia co robi glowice i on tez zglopial w koncu i powiedzial ze nie wie co jest grane, ustawil go na oko tj po polozeniu krzywek, kolizji nie bylo ale samochod nie odpala, pytalem sie znajomego co sprzedaje czesci do peugeota i podobno w tych silnikach czasami jest ciezko ustawic :/
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Cytat AUTODATA " W tym silniku uszkodzeniu może ulec koło pasowe na wale korbowym, przy czym możliwe jest, że otwór trzpienia blokującego nie będzie się prawidłowo pokrywał. Zdjąć pasek zębaty i przy ustawieniu silnika w położeniu 90 stopni przed GMP ponownie zamontować. Jeżeli to konieczne założyć nowe koło pasowe na wale korbowym"
  • Poziom 11  
    juz wszystko 2 razy sprawdzalem lacznie ze zdjeciem glowicy, po ustawieniu na "oko" podobno moze sie nie zgadzac kolejnosc zaplonu. jeszcze musze sprawdzic jak napisal trans-serwis. /jeszcze dodam ze po ustawieniu na oko blokada pasuje na kole pasowym i na walku rozrzadu od zaworow ssacych, natomiast od zaworow wydechowych nie pasuje i tam tez nastepuje kolizja(jesli ustawie na podstawie blokad, przy ustawieniu na oko nie ma kolizji)

    Dodano po 7 [minuty]:

    a i jeszcze dodam ze jakis miesiac temu tak samo zdejmowalem glowice i potem nie mialem zadnego problemu z ustawieniem, takze samochod normalnie chodzil.
  • Moderator Samochody
    Pisałem już kiedyś, że w tych autach to standard, koło się przestawia i nie ma możliwości ustawienia rozrządu na znaki, jedyne wyjście to włożenie w otwory świec 1 i 2 cylindra dwóch jednakowej długości prętów i ustawienie wału w pozycji gdy oba są na jednakowej wysokości
  • Poziom 11  
    u mnie na zablokowanym kole pasowym 1 i 4 tlok jest w gorze a 2 i 3 w dole i czy to ma tak byc czy wszystkie musza byc w jednej pozycji jak napisal kolega carrot?
  • Poziom 16  
    1-4 ma być w górze znaki muszą się zgadzać i wszystko ma grać w tym silniku jest tulejka ustalająca uszczelke jedna zdejmij pasek rozrządu i zdemontuj wałki i spróbuj obrócić wałem jeśli obrócić się to kombinuj ze znakami może patrzysz nie na te co trzeba jeśli jednak obrócić się nie da to przestawiła się minimalnie uszczelka i ona blokuje
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Dudi2007 napisał:
    1-4 ma być w górze znaki muszą się zgadzać i wszystko ma grać w tym silniku jest tulejka ustalająca uszczelke jedna zdejmij pasek rozrządu i zdemontuj wałki i spróbuj obrócić wałem jeśli obrócić się to kombinuj ze znakami może patrzysz nie na te co trzeba jeśli jednak obrócić się nie da to przestawiła się minimalnie uszczelka i ona blokuje


    taj juz robilem wal normalnie sie obraca, a jesli chodzi o polozenie tlokow to maja byc w jednej pozycji czy 1-4 w gorze??

    Dodano po 3 [minuty]:

    georgesgr napisał:
    Dwie uwagi, ktore moga ewentualnie pomoc:
    1. sa dwie wersje tego silnika - w starszej oba walki rozrzadu sa identyczne, natomiast w nowszym sa rozne i mogly byc zamienione.
    2. w starszej wersji z jednakowymi walkami roznica byla jedynie w piastach kol pasowych (czy nie zostaly zamienione?), same kola sa zas identyczne.
    Ustawienie na oko nie moze wplynac na kolejnosc zaplonu.
    Pozdrawiam, Georges


    To jest prawdopodobnie starsza wersja, ale walki napewno nie byly zamienione. Natomiast jesli chodzi o piasty to wlasciwie nie bardzo wiem o co koledze chodzi ale kolo poasowe jest to samo i nic nie bylo tam zamieniane.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Nie robiłem nic przy tym silniku więc moja wiedza marna. Nie mam także czasu na analizy. Nasuwa się jednak taki trochę naiwny pomysł, czy wał korbowy jest właściwie ustawiony względem wałków rozrządu. Chodzi o przesuniecie o 360 stopni. czyli pytanie o położenie tłoków w odpowiednich cylindrach. A ponieważ zapewne funkcjonuje tam wykrywacz kolejności pracy cylindrów nie ma szansy na uruchomienie silnika.
  • Poziom 11  
    walki rozrzadow sa symetryczne sprawdzalem je pod tym katem, natomiast jak napisal georgesgr piasty zamienialem jak probowalem go ustawic po n tej nie udanej kombinacji, ostatecznie zostawilem piasty bodajze z niebieskim znaczkiem na walku od zaworow wydechowych.

    Dodano po 3 [minuty]:

    a jeszcze wedlug rysunku jesli dobrze widze to walek zaworow ssacych ma krzywki do dolu na 1 cylindrze ?? czyli zawory beda otwarte i nie da sie ustawic tloka w GMP 1 cylindra, chyba ze czegos jeszcze nie zrozumialem. Wzoruje sie oczywiscie na rysunku powyzej.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Nie znam dokładnie peugeota, ale w zależności od sposobu rozdziału iskry na poszczególne cylindry to położenie 1 cylindra ma znaczenie kol. georgesgr.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Miałem niedawno podobny przypadek w citroenie ,ustawiałem w ten sposób że koła wałków rozrządu ustawiłem na kołki a wał przestawiałem po zębie aż trafiłem.Oczywiście po każdym przestawieniu obracałem ręcznie i próbowałem palić.Przestawione było koło pasowe wału na tłumiku drgań skrętnych[otwór na kołek względem wycięcia na klin]
  • Poziom 11  
    Witam, problem zostal rozwiazany, uszkodzeniu uleglo kolo pasowe dlatego nie dawalo sie ustawic wg znakow. Teraz jest juz ok. Dziekuje za zainteresowanie tematem.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Pisałem ci o tym