Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
SterControlSterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

klopot z programowaniem w step7

15 Mar 2004 19:15 2785 14
  • Poziom 11  
    Witam.
    Jestem poczatkujacym samoukiem w programowaniu sterownikow SIEMENS.

Mam taki klopot, chce zeby mi np. licznik ustawil sie na pewnej żądanej wartosci np. 3 (liczyl od 3 do 0). ale uzywam wartosci z db1. Nie ma problemu jesli to jest wpisane typ zmiennej INT ale ja tam dostaje typ REAL i jak ja wstawie tam 3.0 i zrobie konwersje na typ Double INT to kurcze nie liczy mi od 3 tylko od ....wogole mi nie liczy (4040 przy symulacji w tabelce standart). Czemu tak sie dzieje???

I mam drugie pytanie wlasnie w mojej pracy dypl. mam panel i wpisuje tam wartosc i jest typu INT. Wartosc ta jest zadana wart. predkosci na karcie analogowej tego sterownika. Mam tam skalowanie i potrzebuje podzielic kilka wartosci m.in. 27648.0 i wlasnie ta wpisana z panelu. Wiec jak zrobie konwersje ITD i DTR to nie wyjda mi bzdury jak z tym licznikiem???

Pewnie napisalem nie zroumiale ale prosze o pomoc.
  • SterControlSterControl
  • Poziom 12  
    Witam
    1.wartosc stratowa w BCD przyklad w helpie
    U e 2.3
    L c#3
    s z1
    2.Skad dosajesz typ real
    3.jaki panel
    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    to jest tak. mam panel op3 i zadaje mu predkosc np 90 mm/cm ( w panalu tag typu int). musze to poddac normalizacji czy te 90 to jest moje max. moze min. czy miedzy, wiec robie to na podstawie rownania. (Dla 12 bit. karty maks. rozdz. to 27648.0 ) Mam zrobiony taki gotowy blok na symb. lokalnych i tam dokonuje tych normalizacji - kilka razy. Zbieram dane z wej PIQ 256 konwertuje z int na di i na Real i tu wszystko gra ale jak to nie jest sterowanie automat a reczne wiec nie wiem jak tam zdeklarowac zeby nie bylo przekretow i dlatego wymyslilem taki banalny przyklad z licznikiem.
  • SterControlSterControl