Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Fiesta '96 ,1.25 zetec - szarpie przy 3000-3500 obr.

DoctorX 15 Mar 2004 23:07 6803 7
  • #1 15 Mar 2004 23:07
    DoctorX
    Poziom 23  

    jak w temacie przy wejściu na obroty około 3000 do 3500 zaczyna przerywać silnik,jest to takie jakiś szarpanie ,że cały wóz przystaje jakby odcinało zapłon...do tego przy postoju gdy dodaje gazu jest wszystko ok.
    co dziwniejsze gdy podczas jazdy wrzucę na luz auto robi taką akcję że obroty same wzrastają do ok.4000.

    Główny problem to szrpanie,jakiś niby fachowiec tłumaczył że chodzi o jakąś kostkę :?: podejrzewam że miał na myśli komputer,albo inny kawałek elektroniki...nie było mnie przy tym i nie wiem o co chodziło...

    liczę na jakąś pomoc z waszej strony :)

    0 7
  • #2 19 Mar 2004 07:53
    Przybyłek
    Poziom 11  

    może to być zawór IAC lub potencjometr przepustnicy TPS komputer raczej wyklucz.

    0
  • #3 19 Mar 2004 08:05
    diag
    Spec od samochodów

    Podmień cewkę zaplonową.Potem sprawdź przewody i świece.

    0
  • #4 19 Mar 2004 08:27
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 29 Mar 2004 21:44
    DoctorX
    Poziom 23  

    wow dzienks juz zwątpiłem że ktoś odpisze

    0
  • #6 29 Mar 2004 22:19
    epele
    Poziom 11  

    Sprawdź jeszcze wszystkie przewody powietrza zwłaszcza te cienkie podciśnieniowe. Może się okazać, że któryś jest pęknięty albo przetarty. Mnie coś takiego przytrafiło się w Audiku.

    0
  • #7 29 Mar 2004 23:13
    DoctorX
    Poziom 23  

    PRZYBYŁEK napisał:
    może to być zawór IAC lub potencjometr przepustnicy TPS komputer raczej wyklucz.


    hmmm... nie znam sie na takich określeniach i nie wiem co to jest :
    IAC i TPS i gdzie tego szukać :oops:

    1
  • #8 02 Lis 2009 10:23
    tibon123
    Poziom 1  

    Witam problem z którym nie mogę sobie poradzić w Fordzie Fiesta silnik 1.25 zetec z 96 jest taki że:początkowo przy wciskaniu sprzęgła i próbie zatrzymania auta, obroty wzrastały nawet do 4000.Następnie po badaniu diagnostycznym stwierdzono że jest do wymiany sonda lambda i silnik krokowy.CZęćsi wymieniłem wraz z czujnikiem temp. wody oraz czujnikiem położenia przepustnicy.Ale niestety nic nie pomogło.Wręcz przeciwnie stało się gorzej bo zaczął palić jak auto ciężarowe.Po odłaczeniu wtyczki położenia przepustnicy spalanie wróciło do norny ale przy zwiększaniu obrotów do 3000 autem zaczyna bardzo szarpać.Bardzo proszę o pomoc bo jak narazie to żaden mechanik nie wie co jest grane.

    4