Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z ABS em i kontrolą trakcji w Peugeot 307 HDI

12 Lis 2008 21:43 29664 7
  • Poziom 2  
    Witam. Niedawno zakupiłem Peugeota 307, 2.0. HDI, 110 km, 2002r.
    Od początku po zapaleniu silnika i przejechaniu kilkunastu metrów zapalają się dwie kontrolki. Pierwsza z nich to kontrolka sygnalizująca wyłączenie ESP i ASR na dole wyświetlacza a druga to tak jakby samochód w poślizgu, (tak to wygląda) na górze wyświetlacza. Po czym komputer pokładowy informuje, że ESP, ASR i ABS nie działają. Tak też jest w praktyce przy hamowaniu koła piszczą. Po podpięciu samochodu pod komputer pojawia się komunikat: Błąd czujnika ABSu koło tylne prawe nr C1337. Nie bardzo wiem co z tym zrobić. Elektronik mówi że czujnik jest ok.
    Jeżeli ktoś ma pomysł co z tym zrobić to proszę o pomoc.
    Z góry dziękuję:)
  • Poziom 17  
    Miałem bardzo podobną usterkę. Okazało się , że czujnik prędkości w kole
    był za mocno oddalony od "łożyska"-impulsatora. Po zmniejszeniu szczeliny wszystko wróciło do normy.
  • Poziom 35  
    Zmienć fachowca. A odczyt prędkości koła w trakcie jazdy jak wygląda ?
    Tam jest ABS w głupim miejscu umieszczony, kabelki mogą się łatwo popsuć przy ABSie. Poza tym wielu inncyh miejscach np przy kole... Noi sam modul moze być trafiony
    + ,oczywiście to co pisze przedpiszca. Ogólnie cudów nie ma ;)
  • Poziom 2  
    frankrom napisał:
    Miałem bardzo podobną usterkę. Okazało się , że czujnik prędkości w kole
    był za mocno oddalony od "łożyska"-impulsatora. Po zmniejszeniu szczeliny wszystko wróciło do normy.


    A jak zmniejszyłeś szczelinę? U mnie ta szczelina ma około 5mm.

    Dodano po 9 [minuty]:

    bartek_j napisał:
    Zmienć fachowca. A odczyt prędkości koła w trakcie jazdy jak wygląda ?
    Tam jest ABS w głupim miejscu umieszczony, kabelki mogą się łatwo popsuć przy ABSie. Poza tym wielu inncyh miejscach np przy kole... Noi sam modul moze być trafiony
    + ,oczywiście to co pisze przedpiszca. Ogólnie cudów nie ma ;)


    Odczytu prędkości koła nie sprawdzałem.
    Chyba będę musiał wybrać się jeszcze raz na podłączenie kompa.
    Spróbuję jeszcze coś z tymi kabelkami pokombinować.
  • Poziom 15  
    Radzę znależc kogoś z dobrym programem diagnostycznym (PPS, Leksja,Proksja)oprócz kodu błędu wyswietla się wtedy opis .Jesli jest opis błąd czujnika spójnośc,może byc przyczyną niewłaściwa przerwa ,lub zabrudzenie,lub uszkodzenie łożyska(pierścienia).Jesli jest opis bład czujnika przerwa w obwodzie, zwarcie do plusa lub minusa, wtedy jest przerwa w wiązce pomiedzy czujnikiem a modułem ESP lub uszkodzony czujnik.:D
  • Poziom 10  
    witamsory ze sie podłaczam ale mam problem w mijej 307sw taki/jak go kupilem to jeszcze esp dzialalo bo nie moglem "zapiszczec'pewnego razu mialem zwarcie w gniazdku zapalniczki i wywalilo mi bezpiecznik tez od esp i moglem szalec z piszczeniem az mi opony zjechalo ale ok.po wymianie bezpieczniki a jezdzilem tak ze dwa miesiace wymienilem go i mam juz wszedzie prad ale>>>gdy chce zapiszczec to piszczy jak szalone i zapala sie kontrolka od esp i mruga chwile ale nie mam jak wczesniej-wtedy cos dławilo mi kola i nie mozna bylo buksowac.a teraz w zimie by sie przydało.co to moze byc?
  • Poziom 35  
    wyjmij tylne czujniki i wyczyść rdze w gniazdach w których siedzą czujniki

    dokładnie to obstukaj rdze młotkiem
  • Poziom 10  
    dzieki a jeszcze gdzie znajduja sie te czujniki?