Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat LEON zamiana na MAZDA 6 czy warto ? Prawda o MAŹDZIE

Micharlito 12 Nov 2008 23:46 14690 30
  • #1
    Micharlito
    Level 35  
    Witam na wstępnie chciałem zaznaczyć że nie wiedziałem gdzie ten temat wrzucić i zdecydowałem się na ten dział jeżeli powinien się znaleźć w innym miejscu to przepraszam i proszę o przeniesienie. Przybywam również z nieco innej tematyki nauki także proszę wsiąść pod uwagę że mogę się nie orientować w niektórych sprawach.



    Tyle na początek teraz do konkretów a sedno sprawy jw. obecny samochód to SEAT LEON rocznik 2002 DIESEL 1.9TDI 90KM przebieg ok 155tys myślę nad zmianą samochodu na coś lepszego wpadły mi w oko owe MAZDY z wyglądu samochód prezentuje się super w środku również mi się bardzo podoba jednak cena już mniej trudno dostać sedana czy tam htb jakieś 2002/2003r poniżej 30tys choć można w najuboższej wersji i teraz pytanie czy one są na prawdę tyle warte ?? Jak z awaryjnością tej MAZDY jak chodzi silnik zaznaczam że w grę wchodzi tylko DIESEL a co najważniejsze jak wypada porównanie zamiany jakie plusy i czy są minusy myślałem również nad np SEAT TOLEDO 130KM ale jednak MAZDA ma o wiele więcej wyposażenia no i ten wygląd robi wrażenie. Druga ważna rzecz to na co można również zwrócić uwagę zaznaczam że nie chodzi mi do końca o moc 120KM to dla mnie już zawrotna moc a wyższy model MAZDY 6 oferujący 136KM to na prawdę sporo jak na moje potrzeby. Choć nie ukrywam że TOLEDO 130KM też jest OK. Bardziej zależny mi na wyposażeniu auta klimatronik jakieś podgrzewane fotele lub lusterka itd no i wygląd nie jakieś Renault Scenic bo to mi się gdzieś zupełnie nie widzi.

    Za wszystkie wypowiedzi dziękuję a właścicieli MAZDY tym bardziej proszę o wyrażenie swojej opinii.
  • #2
    przemek1122
    Level 12  
    Witam, ja osobiście słyszałem że do niedawna dealerzy mazdy w Polsce nie posiadali w swej ofercie aut z silnikami diesla, więc większość takich aut może pochodzić spoza granicy, ale nie jest to akurat przeszkodą, natomiast dlaczego nie było salonowych diesli w Polsce? Otóż koncern produkujący mazdę obawiał się dużych ilości napraw gwarancyjnych zwłaszcza układu paliwowego, gdyż jakość paliw w Polsce nawet na tych renomowanych stacjach nadal jest daleko w tyle od krajów Europy zachodniej... Mazda tworzy silniki diesla w oparciu o technologię common rail a system ten jest bardzo dokładny spasowany, zminiaturyzowany (bardzo dokładne wtryskiwacze) i wrażliwy na kiepskie paliwo, oczywiście da się na tym jeździć lecz po przebiegu 160- 200 tys. km można liczyć się z kłopotami układu paliwowego... te przebiegi mogą być też wyższe kiedy auto jeździło na dobrym paliwie. Oczywiste jest to że nie możemy uciekać przed postępem technologii ale wtedy nie można oszczędzać na paliwie serwisowaniu, bo im nowszy samochód tym bardziej zaawansowany i ,,wymagający" pod względem obsługi serwisowej i jakości materiałów eksploatacyjnych. Jeśli chodzi o wyposażenie to mazda naprawdę jest ładna i estetyczna i nadmienić mogę że ,,gadżety" z wyposażenia są dobrze i trwale wykonane działają przez długie lata.
  • #3
    prez8s
    Level 33  
    Zorientuj sie w cenach częsci zamiennych, nowych i używanych, bo za wiele to do mazdy nie ma. Jeśli chodzi o wtryskiwacze to używki w okolicach 500zł/szt, pompa uzywana ok 1000zł, cały silnik od 4000zł w góre, tanio nie jest, ale paniki też nie ma, są auta gdzie te czesci są sporo droższe. Najlepiej wejdz na jakies forum mazdy i popytaj o bolączkach tych aut, na co zwrócić uwage itd... W każdym razie na pewno ceny częsci będą sporo droższe niż do aut z koncernu VW, a co za tym idzie ogólna eksploatacja auta będzie droższa. Frajda z jazdy pewnie lepsza, ale to musisz ocenic sam ;)
  • #4
    Micharlito
    Level 35  
    Nie użytkuje samochodu jeżdżąc samochodem co dziennie kilkaset km także jeżeli kupujemy auto z przebiegiem ok 130 tys km sprowadzone z UE to myślę że nie będzie większych problemów w najbliższym czasie. A co możecie powiedzieć na temat cen tych aut i dlaczego są aż tak wysokie czy to aż tak ceniona i renomowana marka że ma samochody używane z rocznika 2002-2003 często powyżej 32tys jeżeli mowa o wersji lepiej wyposażonej. Z tego co mi wiadomo japońce zawsze trzymają się w cenie bardzo mocno ale porównując ceny roczników mazdy i np opla to jest przepaść. Druga sprawa to osiągi silnika czy jest bardzo dynamicznym dieslem czy raczej takim średniakiem który przy małej ilości gazu na skrzyżowaniu może zgasnąć ??
  • #5
    prez8s
    Level 33  
    Ceny porownywalne rocznikowo z BMW. Ten 136KM to ma ponoc ponizej 9s do 100km/h, więc dynamika jak na nasze polskie dziurawe drogi jest aż nadto wystarczająca. Z tymi cenami to tu głównie chodzi o renome firmy, ściślej - znaczek. Awaryjność, wyposażenie, itd.. opli i vw są na tym samym poziomie, a jednak vw są sporo droższe, mazda jest cenioną marką na świecie, u nas sie ludzie tego boją, bo części nie ma, ale powoli ten stereotyp jest przełamywany i ściąga sie coraz wiecej aut powypadkowych i przez to części jest coraz więcej i tanszych.
  • #6
    Micharlito
    Level 35  
    A co sądzisz o porównaniu SEAT Toledo 130KM vs MAZDA 6 136KM czy warto dołożyć często nawet ponad 5tys do mazdy ? No i z tego co widzę MAZDA bardzo trzyma się w cenie nawet stare roczniki i modele czy ta szóstka też nie będzie tracić tyle na wartości co inne ?? Wydaje mi się że OPEL traci bardzo dużo przecież nowe Vectry chyba jakiś 2005r widziałem u siebie za 25tys !

    No i jak wygląda spalanie w np MAZDZIE 6 a np w BMW 320D ??
  • #7
    prez8s
    Level 33  
    Z tymi oplami to jest tak, ze jest duzo tanich ale to wszystkie to kombiaki, a takie obecnie sie nie cenią, sedany mimo ze mniej praktyczne cenią sie bardziej, taki trend. Pozatym w oplach z tych roczników były stosowane silniki fiata.
    Jesli o mnie chodzi to nie jezdzilem ani tym seatem, ani mazdą, ale wolałbym Seata, właśnie za więcej tanszych częsci, pozatym łatwo sie podkręca ten silnik, można nawet wycisnąć 160KM jeśli zajdzie potrzeba. Ale ciężko, oj cięzko jest kupić takiego nie bitego z mocnym silnikiem.

    Obecnie też szukam jakiegoś auta, przemyślałem sprawe, obgadałem z wieloma znajomymi i dobrym kompromisem dla mnie jest BMW albo 5 albo 3 sedan, powyzej 2000r z silnikiem diesla albo 3L 183KM, albo 2L 150KM - czesci tanie, duzo frajdy z jazdy. Ale powoli szukam, nie napalam sie, nic mnie nie ciśnie, bardzo dużo beemek ma kręcone liczniki, w zasadzie to 90%, po zatym masa jest po wypadkach, po naprawowa, itd... Zresztą tak jest z wiekszoscią obecnie sprzedawanych aut, niestety :(.
  • #8
    Micharlito
    Level 35  
    W sumie gdyby dobrze poszukać można do 30tys dostać BMW 320D 2002r sedan bo te chyba htb wcale mi się nie podobają. Ale mimo wszystko MAZDA przemawia do mnie wyposażeniem jest to autko na prawdę estetycznie i mile wykonane w środku i nie wiem czy jakiś samochód w tej cenie ma takie lub podobne wyposażenie z takim wyglądem deski rozdzielczej lub sportowym wyglądem zewnętrznym.
  • #9
    prez8s
    Level 33  
    Micharlito wrote:
    ....gdyby dobrze poszukać można do 30tys dostać BMW 320D 2002r sedan ...


    Heh ;) gdyby to bylo takie proste, 320D po lifcie z silnikem 150KM poniżej 30tys nie bitą, nie kręconą, nie kombinowaną, nie dostaniesz, ja już szukam ponad pół roku. Konkretne egzemplarze zaczynają się od 35tys. Po zatym ja szukam wersji koniecznie z kubełkowymi fotelami, a takich w dieslu jest mało. Ale mnie sie nie spieszy ;) na razie mam czym jeździć.
    Jeśli Ci mazda pasuje to ją weź, jeden z pracowników w naszej firmie ma 3 z dieslem w podobnym roczniku i nie narzeka, bardzo ładny wygląd, fajnie w środku, wczesniej miał nowego focusa, ale mu nie odpowiadał, po niecałym roku zamienił na uzywaną mazde i teraz jest zadowolony. Jak to mówią każda potfora ma swego amatora :).
  • #10
    Micharlito
    Level 35  
    " 320D po lifcie z silnikiem 150KM " o co w tym chodzi bo często widywałem na allegro właśnie taki podpis przy tych BMW czy to się tyczy tylko BMW ?? A jeżeli chodzi o spalanie jakie ta MAZDA 3 ma ?? W granicy ilu przy średniej jeździe ?
  • #11
    prez8s
    Level 33  
    Z tymi beemkami to bylo tak ze te 2 litrowe slabsze diesle z przed liftingu mialy bardzo awaryjne pompy wtryskowe, w tych beemakach po liftingu zastosowali inne, nowsze silniki, z układem CR, które są mocniejsze i paradoksalnie mało awaryjne.

    A z tym spalaniem to mowil ze miesci sie w granicach 5-6l ale on to jezdzi w zasadzie malo i delikatnie, ma ten silnik 1.6 110KM. Nie jezdziłem nim, więc sie nie wypowiem. W kazdym razie mówił, że nowy focus prosto z salonu brał mu troche oleju na co w serwisie powiedzieli ze tak ma byc bo jest na dotarciu, ale i też więcej palił od tej mazdy. No na pewno mazda będzie lepsza niż ford, różnica w wykonaniu i trwałości jest duża.
  • #12
    Micharlito
    Level 35  
    Z tego co mi wiadomo FORD ma ok 30% udziałów MAZDY i często wymieniali się technologią silnikową i nadwoziem. No ja FORDA nie brałem pod uwagę, kupując powiedzmy tą MAZDE na co zwrócić uwagę jak podejść do jej zakupu i co sprawdzić ?? Co najczęściej może w nich zawodzić oprócz tej pompy ??
  • #13
    prez8s
    Level 33  
    Micharlito wrote:
    ...na co zwrócić uwagę jak podejść do jej zakupu i co sprawdzić ?? Co najczęściej może w nich zawodzić ...


    To nie jest forum fachowe mazdy, jesli chcesz sie dowiedziec takich rzeczy poszukaj forum o mazdzie, tam sie dowiesz wszystkiego, zapytasz, poradzisz sie i będziesz wiedział.
    Najpopularnieszje jest chyba to:
    http://forum.mazdaspeed.pl/

    Dodano po 9 [minuty]:

    News z ostatniej chwili zerknałem na to forum i ktoś napisał coś takiego:

    "121KM lub 136KM diesel przed liftem..
    jesli chodzi o osiagi, to nie ma wielkich roznic, obydwa okay!
    143KM to diesel po lifcie, ten jest mniej awaryjny i ma w standarcie 6 biegow: warty polecenia ;szczegolnie Activa,
    ale te auta trzymaj sie w cenie! "

    czyli analogia jak w BMW
  • #14
    Micharlito
    Level 35  
    OK więc przeniosę się z pytaniem na to forum na obecną chwilę dziękuję za wypowiedzi jeżeli ktoś chciał by coś dodać to proszę pisać.
  • #15
    przemek1122
    Level 12  
    Kolega sprowadził sobie mazdę 3 no i w naszej okolicy jako jedyny posiada czarną piękną 3 bardzo ją sobie chwali jej osiągi i komfort jazdy, lecz miał półtora miesiąca temu wypadek nią, po prostu wyleciał z drogi... przykre, a jeszcze bardziej to że ta mazda nadal stoi w renomowanym warsztacie blacharsko lakierniczym i czeka na części niezbędne do naprawy... najgorsze jest to że nigdzie nie można było ich dostać więc zdecydował się na sprowadzenie ich z USA...
  • #17
    Micharlito
    Level 35  
    Właśnie największy kłopot jest tu z częściami no ale coś za coś te samochody bardzo przyciągają uwagę jest ich mało i są bardzo zgrabne. W sumie 1.5miesiąca to nie tak długo ja za samo malowanie czekałem ponad miesiąc! A było do pomalowania chyba 6 elementów
  • #18
    prez8s
    Level 33  
    Micharlito wrote:
    ....W sumie 1.5miesiąca to nie tak długo...


    Nie pocieszaj sie :) na pewno będziesz miał problemy z innymi częsciami, przy czym kolwiek, masz seata to wiesz jak łatwo jest dostać to i tamto, przy maździe będziesz musiał mocno szukać, kombinować, albo bulić i to słono. Ciotka ma Nissana Almere 2,2diesla. Padł jej jakis sterownik od klimy czy coś takiego... koszt 2000zł używka na dzień dobry.
    Tak było zawsze i jest nadal japończyki rzadko sie psują, ale jak już sie coś zepsuje to płacz i płać.
  • #19
    Micharlito
    Level 35  
    heh niby tak ale to się tyczy często również też Hondy Toyoty i reszty japońców jednak części zamienne np do BMW też nie są za pół darmo jak np do Opla.
  • #20
    prez8s
    Level 33  
    Micharlito wrote:
    heh niby tak ale to się tyczy często również też Hondy Toyoty i reszty japońców jednak części zamienne np do BMW też nie są za pół darmo jak np do Opla.


    Owszem, ale te dzisiejsze japończyki to nie to co kiedyś.
    Honde civic ma siostra z 2005r benzyne 1.4, moze silnik i ogólnie mechanika są fajnie pomyślane, ale wyposazenie wnetrza i wykonanie wnętrza pozostaiwa wiele do życzenia.
    Nie twierdze że BMW jest lepsze pod wzgledem awaryjności, ale napewno ceny częsci są niższe. Dla mnie jest to kompromis pomiedzy cenami i dostępnością czesci, osiągami, wyglądem, wyposażeniem, wykonaniem i ceną zakupu. Sam kiedys miałem golfa 3, ojciec obecnie ma passata b5, kuzyn fabie, sąsiad octavie, za duzo tego volkswagena wszedzie i zawsze z nimi jakies problemy, drobne ale jednak. Ja sie napaliłem na BMW bo mi po prostu pasuje i takiegoż auta szukam. Jeśli Ci pasuje mazda, kup mazde, nikt Ci nie broni i nie twierdzi że zaraz po zakupie sie rozsypie. Po prostu, mazda porządna marka z drogimi częsciami i tyle. Musisz być tego świadom, to nie jest seat.
  • #21
    revolt
    Level 34  
    Pamiętaj, że jak do czegoś jest dużo części to znaczy, że jest na nie zbyt :)
  • #22
    przemek1122
    Level 12  
    Swięte słowa revolt, tak jak orginalny pasek rozrządu Bosch do vectry B który podarł się dosłownie po 40.000 km a do wymiany niby jeszcze 20.000 km, częste wymiany rzy mniejszy koszt to wychodzi na jedno z tym że więcej stresu i przerw w jeździe i przestojów w warsztatach. Nissan np ma w wielu silnikach łańcuszek rozrządu który nie podlega wymianie a w najstarszych wydaniach co 150.000 km, a taki nowy mitsubishi outlander z silnikiem 2.0 did 140KM pasek co 180.000 bodajże ale jutro dowiem się na 100%
  • #24
    prez8s
    Level 33  
    Mazda 6 ma rorząd na pasek, komplet do wymiany oryginalny prawie 900zł

    A z tymi wymianami co 180tys km to bajka, to ze podaje tak producent to tylko chwyt marketingowy.
  • #26
    prez8s
    Level 33  
    Pasek w jakim by aucie nie był najlepiej wymieniać wcześniej, lepiej dmuchać na zimne, bo to bomba z opóźnionym zapłonem. Mówi sie że najlepiej we wszystkich autach co 60 tys i cos w tym jest, ja w swojej obecnej astrze, mam wedlug instrukcji zmieniac co 120tys, ale wymienilem profilaktycznie po 80tys i co sie okazało stary pasek miał pęknięcia w dwóch miejscach między zębami, nie widoczne z zewnątrz, dopiero ujawniły sie po sciagnieciu i okazały sie naprawde poważne, a to oryginał japoński, znajomy mechanik jak to zobaczył to powiedział że góra miesiąc i byłoby po silniku, w samą pore wymieniłem i dlatego nastepnym autem bedzie BMW bo tam rozrząd jest na łańcuchu. Ten pasek mam na dowód wyglada ślicznie z zewnątrz, jeszcze lekko napisy widać, żadnych przetarć, a pomiedzy zębami dwa śliczne pęknięcia w poprzeg. Jednemu znojomemu w polo pękł pasek po 15tys od wymiany i wymieniał silnik, więc jestem wrażliwy na tym punkcie, zresztą dużo już sie nasłuchałem i naczytałem o takich przypadkach, to sie zdaża i nigdy nie wiesz czy na ciebie nie trafi :(.
  • #27
    przemek1122
    Level 12  
    z tą wymianą co 180 tys. to nie bajka bo w autoryzowanych serwisach w autach na gwarancji właśnie wymienia się go co taki przebieg, producent na cele marketingowe podejmuje to właśnie ryzyko naprawy gwarancyjnej silnika, a w mitsubishi takie zdarzenia są bardzo rzadkie od 3 lat trafił nam się jeden taki przypadek w carismie 1.9 did gdzie popsuła się pompa wody po 15 tys. około. Ale feler polegał na tym że ona jedyna nie była częścią oryginalną... bo klientowi było za drogo... Ale na szczęście nic się nie stało bo gość przyjechał do serwisu jak tylko zaczął mu dziwnie pracować silnik. Takie przypadki zrywania rozrządu moim zdaniem biorą się w większości przypadków z oszczędności, kiepskich podróbek części, niefachowej wymiany tzw. ustawianie naciągu paska na oko. Ale to tylko moja taka opinia i zgadzam się z tym że przy takich przypadkach należy jednak wcześniej zajrzeć do rozrządu. A rozrząd na łańcuszek jest według mnie idealnym rozwiązaniem choć starzy mechanicy twierdzą że silnik z takim rozwiązaniem głośniej pracuje, dziś mamy taką technologię że łańcuszek w niczym nie odstępuje paskowi a w dodatku jest wielokrotnie trwalszy a jego zużycie da się zauważyć lecz nie od razu pęknie... co niemniej myślę że warto byłoby go zmienić raz na 300tys. mogą wyrobić się prowadnice po których się ślizga przy napinaczu...
  • #28
    przemek1122
    Level 12  
    Już się dowiedziałem wszystkiego, tak więc outlander przykładowo z silnikiem 2,2 crdi produkcji peudeot'a ma przewidzianą wymianę paska rozrządu co 240tys. to dopiero abstrakcja... producent dobrze sobie zdaje sprawę że tego przebiegu ten pasek nie wytrzyma...
  • #29
    Zdzichu
    Level 32  
    Jak to właściwie jest z tą mazdą 6, bo jak tak czytam to forum to wynika z tego że strach kupować to auto bo się psuje a części nie ma i są bardzo drogie. Gdzieś wyczytałem że to najbardziej niezawodne auto a tu na forum tyle sprzecznych opinii. Zainteresowałem się tym autem bo ponoć w testach było najlepsze jeżeli chodzi o niezawodnaść ale teraz to zwontpiłem. Właśnie mam na oku taką M6 z 2003 roku przebieg 148tyś czyli może być realny. Może ktoś mi napisać co w takim aucie sprawdzić przed kupnem, co może mi się w najbliższym czasie zepsuć zakładając że przebieg jest faktyczny. I jak się kształtują ceny części związane z normalną eksploatacją np. klocki.