Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mondeo V6 LPG

16 Mar 2004 08:12 1755 2
  • Poziom 18  
    W swoim autku mam założoną instalację LPG - sterownik AL-700 i reduktor BRC Super.
    Silnik V6 2.5L 170KM - 2 sondy lambda (po jednej na 3 cylindry).
    I teraz pytanie: Gazownik podłączył do AL-700 tylko jedną sonde Lambda czyli tylko ta jedna sonda jest emulowana przy jeździe na gazie.
    Po weekendowych zmaganiach z sondą w passacie ojca wydaję mi się, że emulowane powinny być obie sondy, żeby nie było problemów na benzynie.
    Niestety nie mogę sprawdzić kodów błędów silnika bo interfejs OBDII do fordza jest trudniejszy do wykonania. W ostateczności pojadę odczytać błędy do ASO.
    Wiem, że to forum czytają monterzy instalacji LPG i autoelektrycy - napiszcie jak wy to robicie i czy w moim autku jest to dobrze rozwiązane.

  • Poziom 21  
    gazownik zrobił prawidłowo.Emuluje się tylko przeciętą sondę natomiast tej drugiej nie potrzeba.Inaczej jest gdy w samochodzie są dwie sondy lambda jedna przed katalizatorem a druga za katalizatorem i gniazdo OBDII.Montuje się wtedy symulator OBD i wszystko jest oki.
  • Poziom 26  
    Ja powiem tak:
    Żeby praca komputera od gazu nie wpływała na pracę komputera benz. powinny być emulowane 2 sondy, ale NAJLEPSZYM rozwiązaniem (jakie stosujemy) jest regulacja gazu przez 2 attuatory i 2 emulki sondy. W pewnym samochodzie dobry efekt dało rozdzielenie przez dwie diody prostownicze sygnału emulacji na 2 odcinane sondy, z czego tylko 1 była próbkowana przez komputer od gazu.

    Niestety, nie emulowany sygnał z sondy pracującej na gazie wpływa ZNACZĄCO na pracę komputera benz.