Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia 1,9 110KM ASV. Brak mocy powyżej 3000 obr/min

ryszardk6 13 Lis 2008 22:43 12939 13
  • #1 13 Lis 2008 22:43
    ryszardk6
    Poziom 10  

    Witam!
    Mam problem z Octavią 3000 obr/min to jest max podczas jazdy, gdy silnik jest rozgrzany i nie zawsze około 130km/h. Jeśli silnik jest zimny to osiąga moc w pełnym zakresie obrotów podczas jazdy. Na postoju można gazować i jest wszystko ok. nawet przy rozgrzanym silniku
    Podłączyłem pod VAG-a wyskoczyły błędy: uszkodzony zawór N75 i czujnik temperatury cieczy w silniku. W/w elementy wymieniłem, sprawdziłem przewody gumowe zawór kierownicy. Mimo powyższych zabiegów problem nadal pozostaję.
    Proszę o radę.
    Dodam, iż turbina jest po regeneracji przejechała 2500km i było wszystko w porządku. Samochód ma 160 tys. przebiegu.
    Pozdr.

    0 13
  • #2 13 Lis 2008 22:46
    mistrz2000
    Poziom 13  

    Spr parametry podzas jazdy ,doladowanie czy nie przewala turbo a filtr paliwa a przeplywka zdejmij wtyczkie na probe

    -1
  • #3 13 Lis 2008 23:11
    tg5
    Poziom 13  

    Napewno usterka tkwi w pękniętym przewodzie podciśnieniowym.sprawdz parametry podczas jazdy

    0
  • #4 13 Lis 2008 23:29
    ryszardk6
    Poziom 10  

    Przewody sprawdziłem, wobec których miałem wątpliwości to wymieniłem, przepływomierz jak odłączę to jest jeszcze gorzej, filtry były wymieniane.

    0
  • #5 13 Lis 2008 23:31
    mistrz2000
    Poziom 13  

    Coś omknołeś kolego w parametrach,nie ma cudów

    0
  • #6 13 Lis 2008 23:55
    moniek_km
    Poziom 11  

    A sprawdziłeś czy intrskuler nie ma przedmuchów?????

    -1
  • #7 14 Lis 2008 05:40
    paweleczekk
    Poziom 2  

    drobna sprawa czujnik w interkulerze albo padł albo jest brudny przełącza sie w tryb awaryjny możliwe ze ktoś lipnie zrobił turbine przeważnie czujnik zabrudza sie olejem z turbiny

    0
  • #8 14 Lis 2008 08:43
    glosny83
    Poziom 28  

    witam sprawdz sobie zasysacz w zbiorniku paliwa może być zadkany miałem taki przypadek w golf 4 1,9tdi te same objawy

    0
  • #9 14 Lis 2008 20:10
    ryszardk6
    Poziom 10  

    Witam, dzięki koledzy za zainteresowanie.
    Turbinę wymontowałem, na wylocie z turbiny znajdował się olej, dolot suchy, turbina przepuszcza, intercooler wymontowałem znajdowało się 100 ml. oleju!!! Przedtem był płukany.
    Turbinę oddaję do magików którzy regenerowali!!!

    0
  • #10 14 Lis 2008 20:57
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Wyciek oleju z turbiny nie ma nic wspólnego z twoimi objawami. Oczywiście reklamacja z powodu wycieku rozumiem, ale problem po zamontowaniu turbiny chyba zostanie jeżeli jej dobrze nie ustawią.

    0
  • #11 15 Lis 2008 15:13
    paweleczekk
    Poziom 2  

    nie opowiadaj bzdur ze wyciek oleju nie ma nic wspólnego z tymi objawami na 99% to jest przyczyna olej zabrudza czujnik w interkulerze i przełącza w tryb awaryjny miałem ten sam problem.

    0
  • #12 15 Lis 2008 15:22
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Do paweleczekk Jaki czujnik w interkulerze u ciebie był zabrudzony który powoduje tryb awaryjny, opiszgo dokładnie.

    0
  • #13 15 Lis 2008 18:59
    paweleczekk
    Poziom 2  

    nie potrafie opisać go dokładnie to jest taki mały pizdryk kolega mi go czyścił wyjął prawy reflektor i ten czujniczek jest z góry interkulera powinieneś go łatwo zlokalizować ponieważ ida do niego przewody elektryczne mam dokładnie ten sam problem u mnie tak mocno przepuszcza turbina ze olej z interkulera(prze turbo) widzać po spodem zderzaka ostatni raz czyscił mi go 1,5 roku temu od tej pory raz może dwa właczyła mi sie w tryb awaryjny filtr powietrza zmieniam co 10 000 raz na jakiś czas daje jej ognia zeby wywaliło olej z interkulera jeździłem do serwisu tam na dzień dobry orzekli wymiane turbo prawie każda turbina przepuszcza olej jedna mniej druga więcej moja ma 300 000 to nawet wymiana nikogo by nie zdziwiła podłączałem pod komputer daje wiecej niż wartości fabryczne. Jeżeli twoja po regeneracji mocno przepuszcza to trzeba to reklamować pozdrawiam

    Dodano po 11 [minuty]:

    przepraszam za nieścisłość czujnik jest na rurze któta idzie do interkulera tj gdzieś na wysokości alternatora ale to jest wina turbiny która przepuszcza olej

    0
  • #14 10 Gru 2008 23:07
    ryszardk6
    Poziom 10  

    Witam!
    ...i po sprawie wymieniono w ramach reklamacji ponownie wirnik w turbinie, wyważono turbinę w wyważarce, przepłukałem cały układ dolotowy razem z intercoolerem i autko śmiga. Prędkość v-max 210 !!!
    Dziękuje wszystkim, którzy zainteresowali sie powyższym tematem.
    Pozdrawiam!

    0