Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulacja temperatury z regulatorem PID

14 Lis 2008 11:19 9168 11
  • Poziom 2  
    Witam
    Mam taki temat na pracę przejściową:

"Projekt układu do regulacji temperatury z zastosowaniem cyfrowego regulatora PID"

Nauczyciel prowadzący powiedział mi, że mam zastosować PT100, regulator PID, tyrystor i jakąś grzałkę.
    Funkcjonować ma to w ten sposób, że jeśli temperatura zadana jest powiedzmy 30 stopni, a ciecz ma np 20stopni, to grzałka ma grzać słabiej, jeśli cieczy ma np 10stopni, to grzałka grzeje mocniej.

Nie znam się za bardzo na tych układach i prosiłbym o radę.
    Znalazłem taki regulator PID Link
    i taki tyrystor Link
    Czy będą pasowały?
    Czy poza tymi 4 elementami (PT100, PID, tyrystor, grzałka) jeszcze coś mi będzie potrzebne w tym układzie.

Z góry dziękuje za podpowiedzi.
    Pozdrawiam Fliper
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 12  
    witam,

wydaje mi się że grzałka będzie grzać tak samo tylko poprostu będzie krótszy czas jej załączania przy dojściu do zadanej temperatury. czyli urządzenie będzie sterować wypełnieniem PWM na jakimś wyjściu które będzie podpięte do grzałki...

teraz to urządzenie to jest "gotowiec" dedykowany do takich aplikacji.

natomiast jeśli by miałoby być sterowanie wykonane na sterowniku PLC to wówczas można zastosować konfigurację:

przykładowo:

FATEK PLC:

sterownik podstawowy 12 we / 8 wy tranzystorowe. Sterownik z możliwością rozszerzenia o moduły (z lub bez RTC - zależy co by się chciało zrobić więcej - a więcej dużo więcej do takiej pracy by można było zrobić na PLC niż na regulatorze) + do tego moduł RTD6 do czujników Pt100 lub Pt1000. ten moduł może obsłużyć do 6ciu punktów temperaturowych.

do tego byłby potrzebny jakiś przekaźnik do grzałki i czujnik do modułu.