Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Escort 1.8D ciężko pali.

kukis00 14 Lis 2008 15:09 14658 20
  • #1 14 Lis 2008 15:09
    kukis00
    Poziom 10  

    Witam...
    Posiadam Eska z 1994r 1.8D okolo 260tys. przebiegu. Jego ostatnia bolaczka to ciezkie odpalanie na zimnym silniku. Założyłem zawor zwrtony. Myślałem że to coś pomoże ale nic... Dziś próbując odpalic poniosłem i krecilem i nic. Widac tylko bialy dym. We wakacje bylem w serwisie diesla i regulowali mi zaplon bo ciezko odpala... czy to zaplon? Sam juz nie wiem

    0 20
  • #2 14 Lis 2008 15:20
    ptaszek1975
    Poziom 30  

    Sprawdź świece żarowe.

    0
  • #3 14 Lis 2008 15:36
    kukis00
    Poziom 10  

    swiece dobre... grzeja.

    0
  • #4 14 Lis 2008 21:01
    mistrz2000
    Poziom 13  

    brak kompresji spr razrzad i luzy zaworowe

    0
  • #5 27 Lis 2008 21:51
    bodzior
    Poziom 16  

    Też mam taki problem i jak już zapali to nie równo chodzi przez chwile świece ok. a ciśnienia to
    26-26-30-30 bar ponoć za duże różnice

    0
  • #6 27 Lis 2008 22:17
    dobry8608
    Poziom 11  

    a sprawdzales napiecie przy rozruchu? jak spadnie ponizej 10V to szukaj przyczyny w akumulatorze lub w rozruszniku.

    0
  • #7 30 Lis 2008 15:16
    bodzior
    Poziom 16  

    Przy takim rannym odpalaniu napięcie na aku. nie powinno zejść poniżej 10V???
    Sprawdze

    0
  • #8 02 Gru 2008 23:35
    fred2008
    Poziom 13  

    Z tego co pamiętam ciśnienie graniczne w tym silniku jest 28 barów wiec 2 są dobre

    0
  • #9 04 Gru 2008 20:59
    DJ_Opornik
    Poziom 20  

    Podgrzej na 2, albo nawet 3 razy, ale nie do zgaśniecia lampki, tylko do stuknięcia przekaźnika (ok 10s). Napisz jak wtedy pali.

    0
  • #10 09 Gru 2008 21:19
    bodzior
    Poziom 16  

    Jak zagrzeje nawet 3 razy to nie ma specjalnie różnicy.
    A jak zapali to przez chwile pali jakby na 3 i nie równo idzie i zaraz jest ok.

    0
  • #11 09 Gru 2008 21:39
    ociz
    Moderator Samochody

    Wtryski do sprawdzenia, pewnie leją.

    0
  • #12 10 Gru 2008 18:25
    DJ_Opornik
    Poziom 20  

    Czy w momencie kiedy nierówno parska daje siwym dymem z rury?

    0
  • #13 11 Gru 2008 18:01
    bodzior
    Poziom 16  

    jakoś nie specjalnie, ciężko zauważyć bo to tylko ze 3 sekundy tak parska. Wtryski i pompe miałem sprawdzane i są ok. Jedynie mechanior co do tych ciśnień miał wątpliwości bo za duże różnice.

    0
  • #14 12 Gru 2008 20:27
    zwierzak23
    Poziom 1  

    Witam . ja również posiadam taki fajny pojazd, wcześniej jeździłem fiestą 1,8 D 89r. paliła nawet przy 22 stopniach mrozu i nie stała w garażu ,do ropy dolewałem 2 litry benzyny na bak , i specjalny uszlachetniacz który wzbogaca paliwo i zapobiega wytrącaniu parafiny. Powiem krótko w fordzie i każdym diesel ważne są , akumulator,sprawny rozrusznik bo to że kręci nie świadczy o tym że jest ok. świece , ja mam firmy N G K nowy filtr paliwa na zimę i bardzo ważna sprawa ... szczelny układ paliwowy. jeśli nie odpala w niskiej temperaturze , i z wydechu puszcza obłok biało siwego dymu to jest to oznaka zasysania paliwa z powietrzem . nawet gdy zapala nierówno to też może być ta przyczyna. świece muszą być tej samej firmy i mieć jednakową temperaturę zapłonu inaczej będzie gdakał przy zapalaniu . mój ma przedmuch a mimo to pali , jeździ ok 4000 km miesięcznie , na drugim biegu osiąga 9 0 km. maks 170. ważne jest w zimie paliwo . miałem już forda dość dzięki tym właśnie usterką i panom tak zwanym mechanikom którzy maja bardzo szczupłe wiadomości o dieslach .Postanowiłem rozgryźć go sam i rozgryzłem. :D

    Dodano po 13 [minuty]:

    Można też założyć drugi zawór zwrotny przed filtrem paliwa tak żeby paliwo nie cofało się własnie z filtra do baku ja tak zrobiłem . efekt taki że w temperaturze jak dzis pali od razu po zgaśnięciu lampki za trzecim obrotem silnika . przy 0 stopni i po nocy. pozdrawiam i proponuję samemu dojść przyczyny złego palenia .

    1
  • #15 12 Gru 2008 20:48
    dobry8608
    Poziom 11  

    potwierdzam ze wiekszosc mechanikow bardzo slabo zna sie na dieselach. ja tez mialem problemy z odpalanie na zimnym. jezdzilem po mechanikach i kazdy mial swoja wersje wydarzen. pewnego ranka po pierwszych mrozach ledwo mi krecil. okazalo sie ze akumulator do wymiany. teraz smiga az milo :) Sprawdz wiec akumulator i napiecia ladowania akumulatora. na biegu jalowym powinno byc od 13,8 do 14,4V bez zbednego obciazenia.

    0
  • #16 14 Gru 2008 23:47
    DJ_Opornik
    Poziom 20  

    zwierzak23 napisał:
    ... jeśli nie odpala w niskiej temperaturze , i z wydechu puszcza obłok biało siwego dymu to jest to oznaka zasysania paliwa z powietrzem ....


    Ależ ja o tym bardzo dobrze wiem. Tylko że w przypadku mojego pojazdu już nic sie nie da zrobić bez kosztów bo mam cofki z przewodów wysokiego ciśnienia przez nieszczelności głowicy pompy. Nie są wielkie, ok. 5s kręcenia po nocy wystarcza żeby auto zagadało ładnie. Oczywiście wcześniej robie 2 - 3 wciśnięcia pompki na filtrze, po tym robi sie bardzo twarda, co świadczy o dobrym napełnieniu paliwem. Wcześniej jak miałem cofki na zasilaniu paliwem to takie w/w kopcenie trwało nawet i 10s

    0
  • #17 03 Sty 2009 17:59
    drvatican
    Poziom 13  

    witam
    podłączam się do tematu, mam forda clx 1.8d z91r i od paru tygodni dzieje sie coś dziwnego. Samochód zaczął ciężko palić i jak już zapali to chodzi jakis 30 sek i powoli gasnie, tak jakby brakowało mu paliwa albo jakby się coś zacierało. Jest to bardzo dziwne bo jeszcze miesiąc temu silnik chodził jak zegarek. chodzi nierówno i telepie przy odpalaniu. mysle ze mogą to być zawory do regulacji albo sie podparły już od za małego luzu i przypaliły troche. Kumpel mi mówil ze może to być pasek rozrządu który mimo że jest cały mógł się rozciągnąć i dlatego nierówno struje klawiaturą. Wczoraj jak sie nagrzał to niby wszystko normalnie chodzio tylko przy wyższych obrotach było słychać niekotrolowane wybuchy w cylindrach. Dziś już nie odpalił na dłużej niż 30 sec. czy miał ktoś podobne objawy? pozdrawiam

    0
  • #18 01 Lut 2009 02:14
    wwpiotr
    Poziom 11  

    Już to pisałem w innym poście więc cytuje

    "Witam,

    Po kilku miesiącach walki z moim 1.8TD znalazłem rozwiązanie ciężkiego palenia escorta w zimie.

    Zrobiłem wszystko co wyczytałem na forach czyli:
    -nowy akumulator
    -nowe świece ( próbowałem 18mm i 21mm część grzejna róźnych firm łącznie z drogimi po 72zł/szt)
    -założyłem zawór zwrotny na przewodzie paliwowym
    -sprawdzili mi ciśnienie na pompie i w cylindrach
    -alternator zregenerowany
    -filtr paliwa nowy
    Chyba wszystko co dało się zrobić a efektu zero !!!

    Rozwiązaniem okazał się rozrusznik od focusa i teraz problemów nie mam nawet przy -14 bo więcej nie było :) "

    0
  • #19 01 Lut 2009 11:00
    viper555
    spec od auto-elektro

    Bo wcześniej należało sprawdzić czy masz mieć rozrusznik 1.7kW ,czy 2.2kW i widocznie miałeś za słaby ponieważ fokusy mają 2.2 i dlatego szybciej kręci a wiadomo przy słabej kompresji ważna szybkość kręcenia.P

    0
  • #20 11 Mar 2009 08:44
    konaro
    Poziom 2  

    Witam
    mam małą przyjemność posiadania samochodu kia k2700 który kosztuje mnie nerwów i pieniędzy naprawdę bardzo dużo. Przeglądając forum zauważyłem podobne problemy z tym że u mnie pali jak głupi a po chwili gaśnie i wtedy zaczyna się walka czyli pompownie pompką ręczną a następnie kręcenie i tak aż do momomentu odpalenia albo do rozładowania akumulatora. Wg mechaniora są dwa zaworki zwrotne jeden przy pompce ręcznej na filtrze paliwa a drugi w pompie ale raczej podejrzewałbym ten pierwszy jak sprawdzić czy one działają a może zamontować jakiś trzeci niezależny. Pompa wtryski regenerowane oraz sprawdzane filtry zmienione rozrusznik, alternator regenerowany
    uszelka zmnieniana.
    Pozdrawiam

    0
  • #21 11 Mar 2009 22:01
    DJ_Opornik
    Poziom 20  

    Zawór możesz dołożyć, tylko dobrze uszczelnij połączenia. Daj go za filtrem, żaden paproch go nie zostawi w pozycji niedomkniętej.

    0