Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Escort 1.8D ciężko pali.

kukis00 14 Nov 2008 15:09 15030 20
  • #1
    kukis00
    Level 10  
    Witam...
    Posiadam Eska z 1994r 1.8D okolo 260tys. przebiegu. Jego ostatnia bolaczka to ciezkie odpalanie na zimnym silniku. Założyłem zawor zwrtony. Myślałem że to coś pomoże ale nic... Dziś próbując odpalic poniosłem i krecilem i nic. Widac tylko bialy dym. We wakacje bylem w serwisie diesla i regulowali mi zaplon bo ciezko odpala... czy to zaplon? Sam juz nie wiem
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźniki
  • #2
    ptaszek1975
    Level 30  
    Sprawdź świece żarowe.
  • #3
    kukis00
    Level 10  
    swiece dobre... grzeja.
  • #4
    mistrz2000
    Level 13  
    brak kompresji spr razrzad i luzy zaworowe
  • Relpol przekaźniki
  • #5
    bodzior
    Level 16  
    Też mam taki problem i jak już zapali to nie równo chodzi przez chwile świece ok. a ciśnienia to
    26-26-30-30 bar ponoć za duże różnice
  • #6
    dobry8608
    Level 11  
    a sprawdzales napiecie przy rozruchu? jak spadnie ponizej 10V to szukaj przyczyny w akumulatorze lub w rozruszniku.
  • #7
    bodzior
    Level 16  
    Przy takim rannym odpalaniu napięcie na aku. nie powinno zejść poniżej 10V???
    Sprawdze
  • #8
    fred2008
    Level 13  
    Z tego co pamiętam ciśnienie graniczne w tym silniku jest 28 barów wiec 2 są dobre
  • #9
    DJ_Opornik
    Level 20  
    Podgrzej na 2, albo nawet 3 razy, ale nie do zgaśniecia lampki, tylko do stuknięcia przekaźnika (ok 10s). Napisz jak wtedy pali.
  • #10
    bodzior
    Level 16  
    Jak zagrzeje nawet 3 razy to nie ma specjalnie różnicy.
    A jak zapali to przez chwile pali jakby na 3 i nie równo idzie i zaraz jest ok.
  • #11
    ociz
    Moderator of Cars
    Wtryski do sprawdzenia, pewnie leją.
  • #12
    DJ_Opornik
    Level 20  
    Czy w momencie kiedy nierówno parska daje siwym dymem z rury?
  • #13
    bodzior
    Level 16  
    jakoś nie specjalnie, ciężko zauważyć bo to tylko ze 3 sekundy tak parska. Wtryski i pompe miałem sprawdzane i są ok. Jedynie mechanior co do tych ciśnień miał wątpliwości bo za duże różnice.
  • #14
    zwierzak23
    Level 1  
    Witam . ja również posiadam taki fajny pojazd, wcześniej jeździłem fiestą 1,8 D 89r. paliła nawet przy 22 stopniach mrozu i nie stała w garażu ,do ropy dolewałem 2 litry benzyny na bak , i specjalny uszlachetniacz który wzbogaca paliwo i zapobiega wytrącaniu parafiny. Powiem krótko w fordzie i każdym diesel ważne są , akumulator,sprawny rozrusznik bo to że kręci nie świadczy o tym że jest ok. świece , ja mam firmy N G K nowy filtr paliwa na zimę i bardzo ważna sprawa ... szczelny układ paliwowy. jeśli nie odpala w niskiej temperaturze , i z wydechu puszcza obłok biało siwego dymu to jest to oznaka zasysania paliwa z powietrzem . nawet gdy zapala nierówno to też może być ta przyczyna. świece muszą być tej samej firmy i mieć jednakową temperaturę zapłonu inaczej będzie gdakał przy zapalaniu . mój ma przedmuch a mimo to pali , jeździ ok 4000 km miesięcznie , na drugim biegu osiąga 9 0 km. maks 170. ważne jest w zimie paliwo . miałem już forda dość dzięki tym właśnie usterką i panom tak zwanym mechanikom którzy maja bardzo szczupłe wiadomości o dieslach .Postanowiłem rozgryźć go sam i rozgryzłem. :D

    Dodano po 13 [minuty]:

    Można też założyć drugi zawór zwrotny przed filtrem paliwa tak żeby paliwo nie cofało się własnie z filtra do baku ja tak zrobiłem . efekt taki że w temperaturze jak dzis pali od razu po zgaśnięciu lampki za trzecim obrotem silnika . przy 0 stopni i po nocy. pozdrawiam i proponuję samemu dojść przyczyny złego palenia .
  • #15
    dobry8608
    Level 11  
    potwierdzam ze wiekszosc mechanikow bardzo slabo zna sie na dieselach. ja tez mialem problemy z odpalanie na zimnym. jezdzilem po mechanikach i kazdy mial swoja wersje wydarzen. pewnego ranka po pierwszych mrozach ledwo mi krecil. okazalo sie ze akumulator do wymiany. teraz smiga az milo :) Sprawdz wiec akumulator i napiecia ladowania akumulatora. na biegu jalowym powinno byc od 13,8 do 14,4V bez zbednego obciazenia.
  • #16
    DJ_Opornik
    Level 20  
    zwierzak23 wrote:
    ... jeśli nie odpala w niskiej temperaturze , i z wydechu puszcza obłok biało siwego dymu to jest to oznaka zasysania paliwa z powietrzem ....


    Ależ ja o tym bardzo dobrze wiem. Tylko że w przypadku mojego pojazdu już nic sie nie da zrobić bez kosztów bo mam cofki z przewodów wysokiego ciśnienia przez nieszczelności głowicy pompy. Nie są wielkie, ok. 5s kręcenia po nocy wystarcza żeby auto zagadało ładnie. Oczywiście wcześniej robie 2 - 3 wciśnięcia pompki na filtrze, po tym robi sie bardzo twarda, co świadczy o dobrym napełnieniu paliwem. Wcześniej jak miałem cofki na zasilaniu paliwem to takie w/w kopcenie trwało nawet i 10s
  • #17
    drvatican
    Level 13  
    witam
    podłączam się do tematu, mam forda clx 1.8d z91r i od paru tygodni dzieje sie coś dziwnego. Samochód zaczął ciężko palić i jak już zapali to chodzi jakis 30 sek i powoli gasnie, tak jakby brakowało mu paliwa albo jakby się coś zacierało. Jest to bardzo dziwne bo jeszcze miesiąc temu silnik chodził jak zegarek. chodzi nierówno i telepie przy odpalaniu. mysle ze mogą to być zawory do regulacji albo sie podparły już od za małego luzu i przypaliły troche. Kumpel mi mówil ze może to być pasek rozrządu który mimo że jest cały mógł się rozciągnąć i dlatego nierówno struje klawiaturą. Wczoraj jak sie nagrzał to niby wszystko normalnie chodzio tylko przy wyższych obrotach było słychać niekotrolowane wybuchy w cylindrach. Dziś już nie odpalił na dłużej niż 30 sec. czy miał ktoś podobne objawy? pozdrawiam
  • #18
    wwpiotr
    Level 11  
    Już to pisałem w innym poście więc cytuje

    "Witam,

    Po kilku miesiącach walki z moim 1.8TD znalazłem rozwiązanie ciężkiego palenia escorta w zimie.

    Zrobiłem wszystko co wyczytałem na forach czyli:
    -nowy akumulator
    -nowe świece ( próbowałem 18mm i 21mm część grzejna róźnych firm łącznie z drogimi po 72zł/szt)
    -założyłem zawór zwrotny na przewodzie paliwowym
    -sprawdzili mi ciśnienie na pompie i w cylindrach
    -alternator zregenerowany
    -filtr paliwa nowy
    Chyba wszystko co dało się zrobić a efektu zero !!!

    Rozwiązaniem okazał się rozrusznik od focusa i teraz problemów nie mam nawet przy -14 bo więcej nie było :) "
  • #19
    viper555
    Level 39  
    Bo wcześniej należało sprawdzić czy masz mieć rozrusznik 1.7kW ,czy 2.2kW i widocznie miałeś za słaby ponieważ fokusy mają 2.2 i dlatego szybciej kręci a wiadomo przy słabej kompresji ważna szybkość kręcenia.P
  • #20
    konaro
    Level 2  
    Witam
    mam małą przyjemność posiadania samochodu kia k2700 który kosztuje mnie nerwów i pieniędzy naprawdę bardzo dużo. Przeglądając forum zauważyłem podobne problemy z tym że u mnie pali jak głupi a po chwili gaśnie i wtedy zaczyna się walka czyli pompownie pompką ręczną a następnie kręcenie i tak aż do momomentu odpalenia albo do rozładowania akumulatora. Wg mechaniora są dwa zaworki zwrotne jeden przy pompce ręcznej na filtrze paliwa a drugi w pompie ale raczej podejrzewałbym ten pierwszy jak sprawdzić czy one działają a może zamontować jakiś trzeci niezależny. Pompa wtryski regenerowane oraz sprawdzane filtry zmienione rozrusznik, alternator regenerowany
    uszelka zmnieniana.
    Pozdrawiam
  • #21
    DJ_Opornik
    Level 20  
    Zawór możesz dołożyć, tylko dobrze uszczelnij połączenia. Daj go za filtrem, żaden paproch go nie zostawi w pozycji niedomkniętej.