Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Alternator Wartburg

XXXTomus 14 Nov 2008 17:11 3391 15
  • #1
    XXXTomus
    Level 10  
    Witam
    Orientuje się ktoś może jak podłączyć alternator od Wartburga(stary typ 2-sów).Chodzi mi o zielony kabel który wychodzi z regulatora oraz podwójny
    konektor (męski) ,bo śruba M6 to wiadomo.Poradziłbym sobie sam ale niema żadnych oznaczeń.
    Pozdrawiam
  • #2
    janusz2008
    Level 33  
    Ten zielony z regulatora łączysz z kablem od kontrolki ładowania.
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    adamo
    Level 21  
    Witam podaj oznaczenia tego alternatora w latach 80-tych w stoczni chodziły jak ktos pamieta Barkasy duzo tego sie robiło moze cos przypomne sobie
    Pzdr
  • #5
    viper555
    Level 39  
    Ten podwójny konektor to wyjście diod wzbudzenia na który ma być wpięty zielony przewód od regulatora i podpięta kontrolka i mówimy o oryginalnym regulatorze elektronicznym przykręcanym na szczotkotrzymacz, inny nie wytrzyma jak wspomniał kolega elektrit.P
  • #6
    janusz2008
    Level 33  
    Dawno temu,,, wstawiałem regulatory od 126p w miejsce niemiaszka, tylko szczotko trzymacz trzeba było trochę przerobić.
  • #7
    viper555
    Level 39  
    Chyba się koledze cos pomyliło.P
  • #8
    janusz2008
    Level 33  
    Nie nie pomyliło się. Jedna ze szczotek łączona była na mase, trzeba ją było podlaczyć inaczej i to wszystko. Za stary jestem na bajki.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    viper555
    Level 39  
    Elektrit jeżeli twierdzisz że były to były natomiast zawsze miałem z pierścieniami grafitowymi które wiadomo jaki pobierały prąd i więc kolega może sprawdzi jaki ma.P
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    viper555
    Level 39  
    Pamiętam tylko grafitowe a części nie było tak łatwo dostać jak dziś więc historia którą opisujesz była nagminna praktycznie pierścienie się rozsypywały i niestety wtedy naprawa to było prawdziwe rzemiosło.P
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    XXXTomus
    Level 10  
    Witam ponownie.
    Jest to wersja z pierścieniami grafitowymi marki VEB 14V 42A z regulatorem DLR-2 ,tylko opór wirnika to 5 ohmów-ale pewnie tak ma być (mierzyłem przez szczotki).Ten zielony kabel pasuje długością do tego konektora .Rozumiem że druga nóżka to "plus po stacyjce"?
    ps.w jakim celu stosowali grafitowe pierścienie oraz czy "obrobi" w
    C330
    Pozdrawiam
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    janusz2008
    Level 33  
    Ot i widzisz xxx Tomusie, czy jak Ci tam, mądrego przyjemnie posłuchać. Elektrit dobrze radzi, te giermańskie wynalazki to lipa.