Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Punto 1,2 16V 80KM Check Engine P0105 - jak naprawić?

14 Lis 2008 20:12 10723 10
  • Poziom 10  
    Auto: Fiat Punto 1,2 16V 2004r. 80KM

    Od pewnego czasu, auto po puszczeniu gazu i wciśnięciu sprzęgła - obroty spadają do 400-500, czasem nawet gaśnie. Zapala się wtedy żółta lampka Check Engine. NA fotce poniżej odczyt ze ScanTool:

    Fiat Punto 1,2 16V 80KM Check Engine P0105 - jak naprawić?

    Z tego co zdążyłem się na forum dowiedzieć to auto to posiada elektroniczna przepustnice. Wiem tylko tyle.

    Mam prośbę - co zrobić z tym fantem, od czego zacząć żeby poszukać źródło usterki - nie wiem, może przeczyścić coś w przepustnicy??? Gdzie szukać ewentualnie czujników.

    Ps. usterka ma charakter chwilowy, choć zdarza się coraz częściej. Nie wiem czy też nie jest to czasem związane z inną sprawą: od kiedy mam to auto to po delikatnym naciśnięciu na gaz na luzie, tak na 0,5 -1 cm obroty zaczynają falować 900 -1200 -900 -1200 i tak w kółko.
    Dzieje się to tylko przy tej jednej pozycji pedału gazu - dalej już jest ok. Auto ma moc jak miało kiedyś. Może tylko trochę więcej pali - ale moze to być wrażenie subiektywne bo się chłodniej zrobiło.

    Proszę o pomoc. Pozdrawiam
  • Poziom 28  
    sprawdz czy przepustnica nie jest zabrudzona , sprawdz czy przewody od czujnika MAP nie sa uszkodzone/ zalane wodą , wymontuj czujnik Map i sprawdz czu nie jest zaklejony osadami, rownie dobrze moze wyzucac ten blad dlatego ze silnik pracuje nierowno i sa skoki cisnienia
  • Użytkownik obserwowany
    Map - pekniety wężyk , syfy.
    Szczegulnie po ostrym garowaniu, lub chamowaniu silnikiem podczas którego silnik chce wyskoczyc, ten węzyk lubi sie rozszczelnic.
  • Poziom 28  
    czy kolega widzial taki silnik ?? tam nie ma wezyka, Map jest bezposrednio wtykniety w kolektor ssacy
  • Poziom 31  
    Ta usterka wcale nie oznacza uszkodzenia MAP-a.Trzeba spojrzec w parametry.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    często w tych modelach silnika dochodzi do zabrudzenia czujnika olejem silnikowym trzba wymontować i oczyścić, nieda się tego całkowicie wyeliminować moim zdaniem błąd konstrukcji umiejscowania tego czujnika w kolektorze. Oczywiście pod warunkiem że niemasz zamontowanego gazu bo jak jest gaz to to może być nie to.
  • Poziom 10  
    Dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

    W weekend nie miałem jednak, możliwości zajrzeć do auta. Może w tym tygodniu znajdę czas. NA razie przestał gasnąc (od 2 dni), ale kontrolka check engine się zapala.

    Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje
  • Poziom 10  
    Trzeba wyczyścić przepustnicę ( co kilkadziesiąt tys)ew wymienić swiece (tylko NGK,max 40 tys)rzadiej ale też padają przewody wys .nap.
  • Poziom 10  
    ps. przewody i świece wymienione na nowe - na oryginalne takie same jak przy montażu fabrycznym. Brak poprawy
  • Poziom 28  
    Skoro masz elektronicznie sterowaną przepustnicę, to sprawdź potencjometr przy pedale gazu