Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WSK 125 problem : zapłon, iskra,

much0112 14 Lis 2008 22:46 25178 14
  • #1 14 Lis 2008 22:46
    much0112
    Poziom 2  

    Mam problem z WSK 125. Jest po kapitalce , nie pojawiają się jakieś większe problemy. Kapitalke mi robił znajomy ponieważ ja za bardzo się na tym nie znam , i tu pojawiają się schody. W pewnym momencie użytkowania WSK-a zaczęła mi prychać i szarpać . Zasięgnęłem języka no i zmieniłem klin ale nie ma iskry. Jak się ustawia zapłon i platynki, jakie mogą być jeszcze powody.
    No i jeszcze od nowości ( czytaj: kapitalce) coć dziwnego mi się dzieje.
    Przejechałem się kilka razy dalej w teren i przy więkrzej prędkości na 3 biegu po przejechaniu kilku kilometrów gaśnie mi silnik.
    Wygląda to tak że najpierw zaczyna mi cicho zgrzytać, chałasować w silniku a później gaśnie, tylko że przy większej prędkości zachowuję się jakbym odpalał z popychu i ostro mi chamuje. Wciskam sprzęgło, daje na dwójke i odpalam ale dlaczego tak się dzieje??? Z góry dziękuję za pomoc.

    -1 14
  • #2 15 Lis 2008 05:27
    arekadiusz
    Poziom 20  

    Najprawdopodobniej nagrzewa sie za mocno tlok puchnie i sie zaciera i stad te zgrzyt , z tym hamowaniem moze byc jeszcze zle wyregulowany zaplon byc moze za mocno go dusisz jak po kapitalce nie jest jeszcze dotarty a moze byc tez wina spasowania elementow np.tloka przerwy na pierscieniach z twojego opisu tak to rozumiem , czyli tak sie dzieje jak silnik jest pod wiekrzym obciazeniem czy dobrze to rozumiem ?

    0
  • #3 15 Lis 2008 08:11
    much0112
    Poziom 2  

    Tak, przy większej prędkości. Dodam że przy mniejszych nic takiego się nie zdzieje. A jak pisałem wcześniej to wtedy kiedy się wybrałem dalej to przy mniejszej prędkości nic się nie stało ale jak podkręciłem gazu to po paru km mi zgasł. Tylko jeśli dłużej pojeżdże przy znacznej prędkości to się tak dzieje.

    0
  • #4 15 Lis 2008 14:47
    much0112
    Poziom 2  

    OK. Dzięki za pomoc. A jak się ustawia zapłon??

    0
  • #5 15 Lis 2008 14:59
    arekadiusz
    Poziom 20  

    popuszczasz trzy sruby obrcajac aparatem zaplonowym w zgodna strone pracy sinika opozniasz a w przeciwna przyspieszasz ale pamietaj jak bedzie zle ustawiony bedzie ci scinac klin na wale albo wal sie moze przestawic

    0
  • #6 17 Lis 2008 21:59
    glowka7
    Poziom 1  

    Siemanko
    jestem tu nowy, ale trochę zdrowia straciłem na WSK-ach. Co do stukania i hamowania silnika miałem tak samo w WSK 175 po wymianie tłoka zaczął stukać, po zdjęciu głowicy okazało się że tłok uderzał o denko głowic.Porównując stary tłok z nowym okazało się że nowy tłok miał otwór na sworzeń wywiercony niżej niż ten stary o parę dziesiętne mm. I to było przyczyna przegrzewania się cylindra i tłoka co skutkowało zacieraniem się układu, a następnie hamowaniem silnika i gaśnięciem po dłuższej jeździe.
    Mam nadzieje że chociaż trochę pomogłem.

    0
  • #7 17 Lis 2008 23:38
    arekadiusz
    Poziom 20  

    Co do stukania masz troche racji bedzie slychac stuk jak tlok bedzie uderzal w glowice ,ale z tym zacieraniem to nie mialo to nic wspolnego!
    Moze byc rownierz slychac lekkie stukanie jak zalozycz nowy tlok z pierscieniami do starego cylindra pierscienie uderzaja o wyrobiony rant w cylindzre , po czasie objaw znika .
    Najczestrze skutki zacierania napisalem wczesniej .

    0
  • #8 18 Lis 2008 01:19
    ozzman
    Poziom 26  

    Ustawianie zapłonu WSK3, 125ccm.
    (źr. książeczka "MOTOCYKL WSK Pojemność 125ccm Instrukcja obsługi 79r")

    [...] Po zdjęciu prawej osłony silnika sprawdza się rozwarcie styków przerywacza, obracając w tym celu wirnik prądnicy-iskrownika najlepiej przez pokręcanie ręką. W razie potrzeby rozwarcie styków reguluje się przez zluzowanie wkrętu ustalającego i obrócenie podstawy kowadełka tak, żeby szczelinę między młoteczkiem i kowadełkiem przerywacza ustalić na wymiar 0,2-0,3 mm. W tym położeniu dokręcić zluzowany poprzednio wkręt ustalający. Sprawdzenie i regulację wyprzedzenia zapłonu przeprowadza się w sposób następujący:
    -wykręcić świecę zapłonową, a wkręcić przyrząd do ustalania zapłonu (śrubokręt tam możesz włożyć)
    -obracając kołem magnesowym ustalić położenie tłoka w pozycji GZP (górny punkt zapłonowy - gdy tłok jest najwyżej jak może a jednocześnie nie zaczyna opadać),
    -na kole magnesowym i obudowie silnika wykonać znaki (punktu) leżące naprzeciw siebie,
    -podłączyć żarówkę 6V 15-25W jednym biegunem do + akumulatora a drugim do zacisku gaszenia silnika w obudowie silnika (ten który idzie od przerywacza, odizolowany od masy)
    -włączyć zapłon
    - obracać wolno kołem magnesowym w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, aż tłok opuści się na 3 mm; naznaczyć obudowę dwoma punktami (chodzi o inny znak niż wcześniej, żeby się nie pomylić) naprzeciw znaku na kole magnesowym,
    -obracając nieznacznie kołem magnesowym sprawdzić, czy w tym momencie następuje przygasanie lub rozjaśnianie żarówki kontrolnej, co świadczy o rozwieraniu lub zwieraniu styków.
    Jeżeli żarówka kontrolna przygasa po ominięciu dwóch punktów na obudowie przez punkt na kole magnesowym, poruszającym się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, stator iskrownika należy zluzować i obrócić nieco w lewo, czyli zapłon przyspieszyć.
    Jeżeli żarówka kontrolna przygasa przed spotkaniem się punktu na kole magnesowym z dwoma punktami na obudowie, stator należy obracać odpowiednio w prawo.
    Zgranie punktu na kole magnesowym z dwoma punktami na obwodzie (obudowie silnika), z jednoczesnym przygasaniem żarówki, świadczy o właściwym ustawieniu zapłonu.

    W razie pytań - gg 3012648

    Proszę zobaczyć co można zrobić z silnika i połowy WSKi:)))Wysoka jakość - Kotmobil (wehikuł)


    1
  • #9 08 Lut 2009 01:53
    dajek9
    Poziom 2  

    Witam wszystkich. Ja mam takiego małego gokardzika z silnikiem od wsk 125 .I mam pewien problem?? Silnik pali od kopa. Chodzi sobie na wolnych obrotach a jak chce dodac gazu to sie jakos muli jakby nie mógł wejśc na obroty. Cieknie olej z tłumnika mogą to byc simeringi??? Prosze i czekam na odpowiedz jak to zrobić?? Za odpowiedz dziękuje!!!

    1
  • #10 08 Lut 2009 09:29
    Tomek1990krk
    Poziom 10  

    Cieknie olej z tłumnika zbyt bogata mieszanka, po prostu mniej oleju do mieszanki lub mogą to być simeringi i bierze olej z silnika aha i sprawdź sobie gaźnik.

    1
  • #11 08 Lut 2009 16:34
    dajek9
    Poziom 2  

    Zmieniłem już gażnik i dalej to samo. A jeśli chodzi o mieszanke to napewno nie.Napewno to są simeringi ale spuściłem cały olej ze silnika i dalej to samo a chyba jak olej spuścisz to powinien nie brac oleju??? Prosze o odpowiedz.

    0
  • #12 03 Mar 2010 10:08
    daro1217
    Poziom 1  

    mam problem z zapłonem jest iskra ale niechce palic co to może byc pomocy

    2
  • #13 03 Mar 2010 11:20
    arekadiusz
    Poziom 20  

    Moze klina scielo na wale sprawdz w ktorym momencie jest iskra.

    0
  • #14 03 Mar 2010 13:23
    drs122
    Poziom 9  

    moze byc,ze za malo powietrza pobiera przez filter. sciagnij gume łączącą gaznik z filtrem lub wyjmij filter i sprawdz.

    0
  • #15 03 Mar 2010 15:53
    helena33
    Poziom 27  

    Albo co się często zdarza w WSK przestawił się czop w wale, albo wyrobiony karter w miejscach łożysk i będzie przestawiać zapłon pod obciążeniem wybuchu spalin

    0