Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw Passat B5 1.9TDi 98r. brak ogrzewania.

saly 15 Lis 2008 09:30 34468 11
  • #1 15 Lis 2008 09:30
    saly
    Poziom 32  

    Auto jak w temacie brak ogrzewania, motor gorący a ogrzewania nie ma, auto ma klimatronic, zczytałem błędy klimatronika i znalazł tylko zawieszenie przysłony Windscreen czy coś takiego chyba chodzi o przednią szybę. Nic więcej nie ma. Klima chodzi, a jak ustawię temepraturę na grzanie to nic tylko dmucha powietrze o temperaturze zewnątrznej. Po stu kilometrach zaczyna się robić ciepło ale nie prędzej. Sprawdziłem węże wchodzące do nagrzewnicy obydwa są jednakowo gorące więc przepływ przez nagrzewnicę jest. Termostat silnika chyba sprawny bo najpierw nagrzewa się motor a dopiero potem otwiera chłodnicę. Nie działa też termometr silnika. Auto miało też problem z wodą w podłodze kierowcy, zgnite kabelki ale to już zrobiłem. Nie działaja jeszcze podgrzewanie siedzen, włąśnie nad tym siedze.
    Proszę o podpowiedź bo na forum o ogrzewaniupassat zadużo niema.
    Z góry przepraszam bo nie wiem czy to dobre forum dla mojego problemu.

    2 11
  • Pomocny post
    #2 15 Lis 2008 10:27
    jarecki04
    Poziom 25  

    Klapa regulacji ogrzewania nie działa jest ona regulowana silniczkiem

    5
  • #3 15 Lis 2008 10:53
    saly
    Poziom 32  

    Sprawdziłem, siłownik i klapka się przerzuca od ciepłego i zimnego powietrza, klimatronik pokazuje błąd 25b klapka na nogi też się przerzuca, tylko może krańcówka nie pokazuje jej położenia z tąd błąd. Dziwi mnie tylko jedna rzecz, autko zagrzane do 90 węże do chłodnicy gorące jak chol...ra, a węże do nagrzewnicy tylko ciepłe. Czuć ciepło z ogrzewania ale bardzo bardzo słabo. Czy to może nagrzewnica jest przytkana.


    Przepłukałem ją większym ciśnieniem i trochę grzeje. Dlaczego termometr w klimatroniku pokazujemi przez cały czas +8 stopniczy w aucie ciepło czy zimno.

    4
  • #4 23 Lis 2009 21:13
    zbyszekmor
    Poziom 2  

    Witam
    Miałem problem z grzaniem. Działało bez problemu, aż pewnego dnia odmówiło posłuszeństwa i w aucie zimniutko. Znajomy mechanik doradził odłączyć akumulator na kilka minut (być może jakiś błąd), i po tej operacji w samochodzie upał. Passat B5 1.9 TDI 99r. z climatronikiem

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Zauważył Kolega datę ostatniego postu? I na przyszłość proszę zadbać o pisownię!

    3
  • #5 23 Lis 2009 21:22
    gvw
    Poziom 16  

    Spotkałem się z dwoma przypadkami braku ogrzewania w Passatach B5,B5fl...
    W pierwszym po rozebraniu kokpitu okazało się ze nagrzewnica jest pęknięta dosłownie na pół (w tym przypadku ciepłe powietrze wyczuwalne było wyłącznie w okolicach schowka nad nogami pasażera)...
    W drugim zapchany był jeden przewód doprowadzający G12 do piecyka (a dokładniej kawałek szmatki w przewodzie)
    Warto to sprawdzić, nie wykluczone ze tez mogłeś mieć "grzebane" w autku.Pzdr.

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Oświeci mnie Kolega, jak możliwe jest, że "pęknięta dosłownie na pół" nagrzewnica nie ciekła?

    1
  • #6 23 Lis 2009 21:53
    grzegorz kreczko
    Poziom 9  

    a może pompa wody bo w 1.9 tdi duży problem

    1
  • #7 23 Lis 2009 22:26
    gvw
    Poziom 16  

    Pierwszy raz spotkałem sie z określeniem ze w 1,9TDi pompa wody to duży problem...W tym przypadku wykluczyłbym pompe wody...

    1
  • #8 23 Lis 2009 22:57
    autkom

    Poziom 17  

    Niestety to najpewniej nagrzewnica. Kolega mechanik, z typu tych , którzy całe życie chodzą brudni, wymyślił, że za pomocą kreta do zlewów ją wyczyści. Nasypał kreta do przewodów, nalał gorącej wody i czop w nagrzewnicy się rozpuścił. Jest to wyjście ostateczne dla tych, co lubią emocje. W tym przypadku okazało się skuteczne. Pozdrawiam.

    1
  • #9 23 Lis 2009 23:18
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 23 Lis 2009 23:34
    Marcin_ca1
    Poziom 22  

    I tak pewnie sie skonczy na zdjęciu kokpitu i wymianie nagrzewnicy lub jakiegoś elementu sterującego, ja bym sie nie zastanawiał tylko rozebrał i popatrzyłbym jak w srodku to funkcjonuje

    0
  • #11 24 Lis 2009 05:09
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Szkoda, że nikt kolegi nie zapyta o diagnostykę, lub choćby czy klima się załącza a na panelu jest wyświetlana prawidłowa temperatura ?

    0
  • #12 24 Lis 2009 06:06
    saly
    Poziom 32  

    Nie bardzo rozumiem, założyłem ten temat pytając o problem ogrzewania. Po płukaniu nagrzewnicy czytsą wodą pod ciśnieniem w jedną i drugą strone naprzeniennie wyleciało z niej mnóstwo syfu, i ogrzewanie zaczeło działać oczywiście nie tak jak kiedyś ale znośnie. Wiedziałem że to nie problem klapy ciepło zimno ponieważ węże od garzewnicy jeden ciepły drugi zimny więc brak przepływu, a klapy sprawdziłem. I tema uważam za zakończony klient nie chciał demontażu kokpitu i wymiany nagrzewnicy.

    Później do tematu dołączył kolega "zbyszekmor" i ma opisał co zrobił i to to już napewno nie jest nagrzewnica tylko raczej problem climatronica albo klap, bo teraz jak pisze ma w aucie upał po zdjęciu klemy, więc chyba nagrzewnica jest ok.
    Kolego "zbyszekmor" sprawdź klapy ciepło zimno, diagnostyka klimatronica. Ilu strefowy klimatronic.
    Kolega Paweł wawa ma rację diagnostyka.
    W panelu klimatronica możesz zrobić test i zobaczyć ewentualne błędy, opis na forum.

    2