Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki to silnik, jak go naprawić?

BOSSMAN26 15 Lis 2008 10:56 1725 10
  • #1 15 Lis 2008 10:56
    BOSSMAN26
    Poziom 16  

    Niestety nie dysponuje wiedza umożliwiająca naprawę a nawet określenie typu tego silnika, proszę w miarę możliwości o rozpoznanie i postawienie diagnozy, wszelkie sugestie mile widziane, jak sprawdzić na co zwrócić uwagę. Silnik pochodzi z maszyny stołowej do cięcia płytek. Przy którejś próbie załączenia silnik nie zadziałał, opór zmierzyłem omomierzem waha się w zakresie 17-18 ohm. Zdaje mi się ze silnik stawia duże opory toczenia może łożyska zawiniły ?
    Oto kilka fotek mam nadzieje że pomogą. PROSZĘ O POMOC
    Jaki to silnik, jak go naprawić?Jaki to silnik, jak go naprawić?Jaki to silnik, jak go naprawić?
    Ten plastik kryje w sobie kondensator elektrolityczny 10uF 450V.
    Jeśli to pomoże to silnik posiada "wirnik" służący do chłodzenia powietrzem, plastikowy wiatraczek. W obudowie maszynie znajduję się tylko włącznik z jednej strony przewód zasilający 230V a z drugiej końcówki do podłączenia silnika, żadnych układów elektronicznych.
    PO rozebraniu wewnątrz znalazłem sporo pyłu(normalne chyba?)uzwojenia pokryte były czarnym osadem, a wał napędowy rdzeń nosi ślady ocierania jest nieco wytarty, po złożeniu silnik zadziałał - złośliwość rzeczy martwych, na chwilo obecna podczas pracy silnik generuje duży hałas. Interesują mnie informacje - rodzaj/typ silnika, sposób wymiany łożysk ich demontażu i montażu.

    0 10
  • #2 15 Lis 2008 11:12
    dugi.1985
    Poziom 20  

    ślinik powinien się bez problemu kręcić jak zakręcisz ręką wirnikiem jeżeli są opory to znaczy że coś mechanicznie się rozsypało. Czy po podłączeniu napięcia silnik daje jakieś objawy życia?tzn czy słychać jakby chciał ruszyć?

    0
  • #3 15 Lis 2008 11:15
    waldekg
    Poziom 28  

    Witam. To chyba silnik jednofazowy z kondensatorem, warto go rozmontować i wymienić łożyska aby mógł lekko startować. Pozdrawiam

    0
  • #4 15 Lis 2008 13:35
    BOSSMAN26
    Poziom 16  

    Jak już pisałem rozebrałem silnik mam tylko pytanie odnośnie łożysk jak je bezpiecznie zdemontować a później zamontować nowe/stare - jeśli nie dostane nowych. Jak zdiagnozować uzwojenia i kondensator?
    Jaki to silnik, jak go naprawić? Jaki to silnik, jak go naprawić? Jaki to silnik, jak go naprawić? Jaki to silnik, jak go naprawić?

    0
  • #5 15 Lis 2008 13:42
    niutat
    Poziom 37  

    Witam, jeśli na wirniku są ślady otarcia to musisz wymienić łożyska, służy do tego specjalny ściągacz, nowe łożyska trzeba nabić na wałek za pomocą jakiejś tulejki tylko trzeba uważać żeby nie zniszczyć osłony pomiędzy pierścieniami łożysk.
    http://www.darex-lozyska.pl/?module=tresc&id=10
    Zwróć uwagę czy łożyska nie mają luzu w obudowie.

    0
  • #6 15 Lis 2008 15:15
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 15 Lis 2008 19:32
    BOSSMAN26
    Poziom 16  

    Łożyska zdemontowałem, rzeczywiście były już wyeksploatowane stawiają ogromny opór(nie kręcą się), jeśli gniazdo jest wytarte to jak sobie z tym poradzić - sugestie? W dalszym ciągu interesuje mnie nazwa tegoż oto silnika. Prócz łożysk zdemontowałem również simering.

    0
  • #8 15 Lis 2008 19:52
    waldekg
    Poziom 28  

    Jeżeli łożyska są luźne (wytarcie z powodu zablokowania) ja stosuję następujący sposób: dobieram paski papieru tak by skasować luz w miarę symetrycznie. Następnie rozrabiam niewielką ilość żywicy epoksydowej i smaruję wewnętrzną powierzchnię pokrywy wkładam paski papieru i wirnik z łożyskami. Skręcam silnik i po utwardzeniu się kleju uruchamiam. Sprawdzone, czasem matowię powierzchnię zewnętrzną łożyska. Pozdrawiam

    0
  • #10 15 Lis 2008 20:10
    maniek__maniak
    Poziom 13  

    Przed wbiciem nowych łożysk na wirnik dobrze jest je podgrzać (np w oleju silnikowym) tak do 160°C, powinny wtedy same wpaść na swoje miejsce.

    Jeśli zdecydujesz się wbijać łożyska pamiętaj by uderzać poprzez tuleję w wewnętrzną flanszę łożyska a najlepiej w obie.

    Też stosuję spsób z żywicą ale zamiast papieru daję matę szklaną.

    0
  • #11 16 Lis 2008 11:24
    39006
    Użytkownik usunął konto