Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sharan - przybywa oleju w silniku.

endriu.kom 15 Lis 2008 11:11 8074 17
  • #1 15 Lis 2008 11:11
    endriu.kom
    Poziom 24  

    Sharan 1.9TDI 98r. 110PS.
    Jakieś 1000km temu wymieniałem olej i pamiętam dokładnie, że zalałem równo po między MIN a MAX. Teraz chciałem skontrolować stan oleju a tu jest MAX (jak na foto). Czy jest możliwość aby do silnika przedostawał się olej np. ze skrzyni?.
    Dodam jeszcze, że na zbiorniczku wyrównawczym i na korku od cieczy chłodzącej nie ma żadnej mazi która się osadza gdy jest uszkodzona uszczelka pod głowicą. Również olej silnikowy wygląda na czysty i auto też nie kopci na biało.
    Nie wiem co mam o tym sądzić :?

    0 17
  • Pomocny post
    #2 15 Lis 2008 11:29
    Krick1987
    Poziom 24  

    Witam,
    możliwe że jak dolewałeś oleju i sprawdzałeś poziom oleju, olej poprostu nie zdążył zlecieć do miski...

    A czasem olej nie jest rzadszy??? albo nie smierdzi benzyną??? bardzo w to wątpię.

    0
  • #3 15 Lis 2008 11:44
    endriu.kom
    Poziom 24  

    Olej nie posiada żadnych innych zapachów jak swój własny, na żadszy raczej też mi nie wygląda.

    0
  • Pomocny post
    #4 15 Lis 2008 11:57
    630176
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #5 15 Lis 2008 12:16
    jarecki04
    Poziom 25  

    Krick1987 napisał:
    Witam,
    A czasem olej nie jest rzadszy??? albo nie smierdzi benzyną??? bardzo w to wątpię.


    Do TDI nalewa się ON możliwe, że kontrolujesz poziom oleju nie na poziomej nawierzchni . Gdyby wtrysk lał i cylinder nie przepalał odczuć można nierowną pracą silnika. Sprawdź dokładnie najlepiej rano i na równym terenie

    0
  • #6 18 Lis 2008 20:44
    BERNHARD
    Poziom 2  

    A jak jest z plynem chlodzacym.

    0
  • Pomocny post
    #7 18 Lis 2008 21:00
    Heniek1234
    Poziom 15  

    witam po prostu leje ci wtrysk

    0
  • #8 18 Lis 2008 21:03
    polonez15
    Poziom 32  

    Heniek1234, po prostu to idź Ty lepiej na piwo. Objawy wskazują na dostawanie się płynu chłodniczego do oleju, ale jeżeli mówisz, że z tym jest wsio ok to warto byłoby sprawdzić ciśnienie oleju..

    0
  • Pomocny post
    #9 18 Lis 2008 21:15
    robokop
    Moderator Samochody

    polonez15 napisał:
    Heniek1234, po prostu to idź Ty lepiej na piwo. Objawy wskazują na dostawanie się płynu chłodniczego do oleju, ale jeżeli mówisz, że z tym jest wsio ok to warto byłoby sprawdzić ciśnienie oleju..


    Zastanów się co za głupoty piszesz. Widziałeś kiedyś jak wygląda olej do którego dostaje się płyn chłodniczy? Raczej nie, to już objaśniam: Nabiera szarawego koloru ( cos jak jasnawy beż), tworzy się emulsja olejowo- wodna, widoczna na pierwszy rzut oka. W dieslach często przybywa oleju, zbyt niskie ciśnienie otwarcia któregoś z wtryskiwaczy, część paliwa nie zostaje rozpylona i spalona tylko przeciśnięta do komory korbowej. Wcale nie musi być czuć po silniku, tym bardziej TDI, gdzie dawka poszczególnych wtryskiwaczy jest na bieżąco korygowana dla wyrównania pracy silnika.

    0
  • #10 19 Lis 2008 16:03
    BERNHARD
    Poziom 2  

    Faktycznie robokop ma racje jes objaw jak opisal(OLEJ MA WYGLAD KAWY Z MLEKIM),piszac to wydawalo sie ze wlew i korek zostal starannie wytarty sory.

    0
  • Pomocny post
    #11 19 Lis 2008 16:13
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Kawa z mlekiem = olej z płynem.

    0
  • #12 19 Lis 2008 18:04
    endriu.kom
    Poziom 24  

    Wstyd się przyznać ale muszę to chyba wyjaśnić aby nie robić zamętu... niestety skłaniam się ku teorii kolegi krick1987. Jak zmieniałem olej to sprawdzałem stan jakieś 5 min. po zalaniu. A jak stwierdziłem wyższy stan to auto stało przez człą noc :? . Teraz gdy je odpaliłem i po 5 min. sprawdziłem stan to było idealnie po między kreskami. Ach te roztargnienie...
    Na razie wymieniam rozrząd jak złożę to jeszcze będę kontrolował ten olej.

    Dodano po 3 [minuty]:

    BERNHARD napisał:
    Faktycznie robokop ma racje jes objaw jak opisal(OLEJ MA WYGLAD KAWY Z MLEKIM),piszac to wydawalo sie ze wlew i korek zostal starannie wytarty sory.
    :roll:
    Nie bardzo rozumię twoją wypowiedź...sugerujesz, że przed zrobieniem zdjęć wytarłem zbiornik wyrównawczy i korek?, że co niby sam siebie oszukuję? :roll:
    PS. daję "pomógł" tym których wypowiedź mogła jednak pomóc w rozwiązaniu problemu. Będę wiedział na przyszłość co jeszcze sprawdzić.

    0
  • #13 19 Lis 2008 20:11
    polonez15
    Poziom 32  

    Widzę, że więcej jest tu osób. które same nie wiedzą, co piszą;] a druga sprawa to moim zdaniem na elektrodzie więcej jest speców od elektroniki niż mechaniki, ale to tylko moje zdanie;] Po zmieszaniu oleju z cieczą chłodzącą robi się maź, określana przez niektórych "majonezem" co chyba łatwo skojarzyć ;p

    0
  • #14 28 Cze 2012 15:46
    RITO001
    Poziom 9  

    Witam, wiem że stary temat ale czy rozwiązano problem bo mam podobny??

    0
  • #15 29 Cze 2012 14:37
    PCcepuk
    Poziom 19  

    1.nie ma mozliwosci przedostania sie oleju ze skrzyni biegow do silnika,
    2.osad na korku oleju (flegma) nie jest oznaka uszkodzenia uszcz. pod głowica!,

    RITO001 -ubywa ci płyn chłodniczy, olej smierdzi paliwem, jaki ma kolor, kiedy sprawdzasz stan oleju ??

    0
  • #16 30 Cze 2012 10:23
    RITO001
    Poziom 9  

    Oleju przybywa 200km i jest ponad max, jest rzadki i śmierdzi ropą.

    0
  • #17 30 Cze 2012 12:25
    polonez15
    Poziom 32  

    Olej w dieslu zawsze będzie śmierdział ropą.

    0
  • #18 30 Cze 2012 14:21
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    RITO001 napisał:

    Oleju przybywa 200km i jest ponad max, jest rzadki i śmierdzi ropą.


    To masz wtryski do sprawdzenia. Przy tak rozcieńczanym oleju za długo nie pojeździsz.

    0