Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silniczki szczotkowe(moc, dobór, waga itd)

TranceMan94 15 Lis 2008 16:07 2023 9
  • #1 15 Lis 2008 16:07
    TranceMan94
    Poziom 9  

    Witam wszystkich. Mam zamiar zbudować poduszkowiec (model) w skali 1:20 (griffon 2000 tdx) i nie wiem jakich silniczków użyć (silniczki elektr. szczotkowe). Dlatego też zamieszczam ten artykuł. Ma on pomóc nie tylko mnie ale innym:D Na oku mam silniczki marki Graupner.

    Mój model będzie miał wymiary≈ 50cm x 20 cm x 8 cm.
    Materiał: Balsa 3.5mm

    Z góry dzięki za pomocne odpowiedzi

    0 9
  • #2 15 Lis 2008 17:23
    Tomasz.W
    Poziom 35  

    TranceMan94 napisał:
    ....nie wiem jakich silniczków użyć (silniczki elektr. szczotkowe)....
    Tego to raczej nikt nie wie. A to z tego powodu że nie podałeś żadnych informacji na temat budowy tego modelu. Nic nie wiadomo o konstrukcji, masie itp.
    TranceMan94 napisał:
    ....Mój model będzie miał wymiary≈ 50cm x 20 cm x 8 cm. Materiał: Balsa 3.5mm...
    To zdecydowanie zbyt mało informacji.

    0
  • #3 15 Lis 2008 17:26
    TranceMan94
    Poziom 9  

    A jakie informacje miałbym podać poza tymi, które zamieściłem?
    Ten model jest dopiero w planach. Niewiem ile będzie dokładnie ważył.

    0
  • #4 15 Lis 2008 18:00
    Tomasz.W
    Poziom 35  

    TranceMan94 napisał:
    ...A jakie informacje miałbym podać poza tymi, które zamieściłem?...
    Tak właściwie to nie podałeś żadnych informacji na podstawie których można zacząć rozmowę o silnikach. Piszesz że ma to być poduszkowiec. Jak sama nazwa wskazuje unosi się to-to na poduszce powietrza. Potrzebny będzie taki silnik aby zapewnił wymaganą wydajność wentylatora służącego do nadmuch powietrza na rękaw. Wydajność ta jest zależna m.in. od masy pojazdu, prześwitu pomiędzy rękawem a podłożem. Do tego dochodzi silnik "napędowy" a to już inna bajka. Ale na mój gust lepsze były by bezszczotkowe silniki 3F.
    TranceMan94 napisał:
    ...Ten model jest dopiero w planach. Niewiem ile będzie dokładnie ważył....
    No....ja też nie wiem.
    W sieci są dokładne plany tego modelu, poszukaj.

    0
  • #5 15 Lis 2008 18:15
    TranceMan94
    Poziom 9  

    Właśnie nie ma dokładnych planów tego modelu. Są plany skali 1:10 a to już zupełnie inna bajka (tam jest napisane graupner speed 600 BB 7.2V), jednak skala 1:10 waży 2.2 kg, razem z serwem bateriami i całym osprzętem. Ten poduszkowiec będzie dwa razy mniejszy i będzie na elektronice samochodu RC. Bez regulatorów i serw. Chciałbym pozostać przy szczotkowcu, ponieważ nie chce się pakować w koszty. Miałem na oku Gaupnera SPEED 400 7.2V Gaupner SPEED 400 .

    Aha oto link do strona na której jest Griffon 200 TDx w skali 1:10
    Griffon 2000 1:10

    0
  • #7 15 Lis 2008 18:27
    Tomasz.W
    Poziom 35  

    TranceMan94 napisał:
    ...Właśnie nie ma dokładnych planów tego modelu. Są plany skali 1:10 a to już zupełnie inna bajka (tam jest napisane graupner speed 600 BB 7.2V), jednak skala 1:10 waży 2.2 kg, razem z serwem bateriami i całym osprzętem....
    Przeczytałeś pierwszą z brzegu stronę :arrow: http://www.brocki.neostrada.pl/hovercraft/main.htm i twierdzisz że nic innego nie ma.
    TranceMan94 napisał:
    ...będzie na elektronice samochodu RC. Bez regulatorów i serw.....
    A jak to sobie wyobrażasz :?: Jak chcesz sterować kierownicami wylotów powietrza bez użycia serwa. Jak chcesz regulować wydajnością wentylatora "podnoszącego" bez regulatora.

    0
  • #8 15 Lis 2008 19:01
    TranceMan94
    Poziom 9  

    Prędkość silnika ciągu pionowego będzie włączana za pomocą przycisku manualnego on/off. Sterować lotkami będę za pomocą pseudo serwa takiego jak w samochodzikach.

    Silniczki szczotkowe(moc, dobór, waga itd)





    Sobota napisał:
    Ja mam jakieś plany poduszkowca i je zamieszczam może pomogą.


    Jaką wagę ma ten model oraz jakie śmigło ma "w sobie"??

    0
  • #9 15 Lis 2008 19:37
    Tomasz.W
    Poziom 35  

    TranceMan94 napisał:
    Prędkość silnika ciągu pionowego będzie włączana za pomocą przycisku manualnego on/off....
    Przepraszam że tak zapytam, ale czy wiesz o czym piszesz? Napęd wentylatora wymaga regulacji mocy, a przy sterowaniu typu ON/OFF silnik pracuje na max możliwości lub nie pracuje wcale. W tym przypadku nie ma mowy o "włączaniu prędkości". No chyba że dasz kilkadziesiąt przycisków ON/OFF i..... No niestety, nie tędy droga. A powiedz jak chcesz zrobić regulację szybkości jazdy? Też ON/OFF? No to życzę powodzenia.

    0
  • #10 15 Lis 2008 20:00
    TranceMan94
    Poziom 9  

    Chodzi mi o to że silnik ciągu pionowego włączać będzie się jednorazowo.Silnik ten będzie również regulowany jednorazowo za pomocą najprostszego manualnego regulatora obrotów. Silnik ciągu poziomego oraz lotki będą regulowane za pomocą kontrolera(pilota).

    Ale powróćmy do silników. Jakiej mocy powinny być. Jeśli nie może Pan wyjaśnić jakiej mocy powinien być silnik to podam kilka wersji silników a pan tylko "zaznaczy" optymalną konfigurację:
    [silniki Graupner]

    a. SPEED 280 RACE 6V
    b. SPEED 400 7.2 V
    c. SPEED 600 7.2 V
    d. inny....

    0