Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Własna konstrukcja na Tesla ARN 188

15 Lis 2008 16:23 2913 22
  • Poziom 17  
    witam
    chciałbym poskładać jakieś kolumny.
    Poczytałem trochę i spodobały mi się monitory na Tesla ARN 188 i do tego jakiś wysokotonowy (nie mam pojęcia jaki)... ze zwrotnicami tez jest problem bo nie znam się na nich kompletnie ;/ mam 2 zwrotnice z tonsilow (foto niżej) ale nie wiem czy będą się nadawały. Może warto wykorzystać do DIY tweetery ze starych poczciwych tonsilow ?
    Macie jakieś gotowe projekty ? jakieś sugestie i uwagi ?
    pokój jakieś 18m^2 ...co do muzyki to słucham czarnych rytmów i czasem techno :)

Własna konstrukcja na Tesla ARN 188 Własna konstrukcja na Tesla ARN 188 Własna konstrukcja na Tesla ARN 188 Własna konstrukcja na Tesla ARN 188
  • Poziom 31  
    Witam!!!

Jeżeli zwrotnica jest od Tonsila to sam sobie odpowiedziałeś na swoje pytanie... Każda zwrotnica jest przystosowana do danego typu głośnika więc nie będzie to grało tak dobrze jak z głośnikiem Tonsila ale możesz spróbować i zadecydować czy dźwięk Cię będzie satysfakcjonował... Najlepiej to w szereg z wysokotonowcem połącz kondensator ok. 3µF, a niskotonowy podłącz normalnie... Możesz też w szereg z niskotonowym dać cewkę, ale z jej indukcyjnością albo poeksperymentuj, albo poszukaj w sieci zwrotnicy do tego właśnie głośnika... Pozdrawiam
  • Poziom 37  
    Istny groch z kapustą. Na zdjęciu są wysokotonowe 4 Ω. Cały zestaw też musi mieć taką impedancję. ARN-188 to dość spory głośnik, zbyt duży jak na monitory. W połączeniu z GDWK Tonsila będzie...dziura w zakresie średnich tonów. Nieprzemyślany projekt, sprzeczne założenia. W tej konfiguracji nie da się zrobić dobrej konstrukcji. Poczytaj "DIY Akustyka".
  • Poziom 17  
    slyszalem, ze mozna kupic glosniki w zestawie razem ze zwrotnicami...