Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uszkodzona CNC (RANC 216 AM, Sinumeric 810M)

sool9 16 Lis 2008 00:31 1875 8
  • #1 16 Lis 2008 00:31
    sool9
    Poziom 11  

    Witam

    Być może ktoś wcześniej mjał już taki lub podobny problem. Mianowicie maszyna blokuje się podczas ruszenia osią Z. I wyrzuca taki błąd (mam tylko wersje niemiecką):
    - Drehzahlsollwerty zu hoch
    lub
    - DAU - Begrenzung

    Błędy te pokazują się bez żadnej logiki. Raz jeden, raz drugi lub oba na raz mimo tych samych czynności.
    Co dziwniejsze taka sytuacja ma mjejsce tylko podzczas ruchu ku górze, w dól idzie normalnie.
    Moduł sterujacy zetowym silnikiem nie pokazuje żadnego błędu.
    Silnik bez obciążenia (zdjęty pas) idzie w obie strony bez problemów.
    Magnesy hamulców są sprawne.

    Wyglada to tak jakby nie mjał siły przepchnąć do góry, ale czy to możliwe?
    Czy może dostaje za słaby prąd?
    Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie takiego silnika krokowego?

    Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.

    0 8
  • #2 16 Lis 2008 08:37
    al shabazzz
    Poziom 2  

    problemem moze byc za niskie lub brak cisnienia w instalacji do wywazenia kolumny.
    kazda cnc ma cos w rodzaju butli gazowej z manometrem
    ktory sluzy do zniwelowania wagi ramu i glowicy tak aby silnik elektryczny pracowal z takim samym obciazeniem przy pracy w dol i w gore.
    pozdro

    0
  • #3 16 Lis 2008 09:04
    sool9
    Poziom 11  

    tam nic takiego nie ma. To stara maszyna z 1990 roku.

    0
  • #4 16 Lis 2008 11:05
    cooltygrysek
    Warunkowo odblokowany

    wygląda na uszkodzony silnik krokowy, albo łożyska lub tez wyrobione prowadnice (duże luzy ) tyle co mogę pomóc to obejrzeć dokładnie mechanizm i przesmarować. Powinno pomóc ....

    0
  • #5 16 Lis 2008 20:49
    sool9
    Poziom 11  

    mechanizm obejrzałem dokładnie, nasmarowałem też. Śruba wygląda bardzo przyzwoicie.
    Faktycznie oś ta chodzi dosyć ciężko. zarówno w górę jak i w dól jutro sprawdzę łożyska. Chociaż na pierwszy rzut oka wyglądają na sprawne, ale jutro je wyciagne i sprawdzę.
    Ale jak sprawdzić ten silnik???

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jeszcze jedno prowadnice są tam porcelanowe albo diamentowe sam nie wiem w każdym razie chodzą na sucho więc chyba sie nie zatarły.

    0
  • #6 17 Lis 2008 16:46
    marek_ka
    Poziom 26  

    Czy na pozostałych osiach masz inne typy silników? Podmień z innej osi.

    0
  • #7 17 Lis 2008 22:56
    sool9
    Poziom 11  

    No właśnie... już o tym myślałem ale ten silnik jako jedyny ma hamulec i tym na pewno się różni. Numer typu też jest inny, ale to chyba z uwagi na ten zintegrowany hamulec.
    Ze schematu wynika że hamulec to oddzielny obieg wiec można by zaryzykować zamianę przewodów na modułach sterujących ale nie jestem do końca przekonany czy taki krok nie uszkodzi czegoś.

    Sprawdziłem łożyska są dobre, do przekładni ślimakowej nie można dostać się bez demontażu całej głowicy wiec odpada.

    0
  • #8 18 Lis 2008 15:22
    marek_ka
    Poziom 26  

    To może hamulec szwankuje albo jego sterowanie.

    0
  • #9 18 Lis 2008 16:20
    sool9
    Poziom 11  

    Już wszystko jasne. Jednak uszkodzone jest jedno z łożysk. Dziękuję wszystkim za pomoc.

    Pozdrawiam

    0