Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

czujnik położenia wału korbowego - Peugeot 106

MarcinK. 16 Lis 2008 01:19 22435 21
  • #1 16 Lis 2008 01:19
    MarcinK.
    Poziom 10  

    Witam wszystkich.
    Moje pytanie dotyczy tym razem Peugeota 106 z 92r., silnik 1.1 monowtrysk.
    Chodzi mi o to, gdzie dokładnie znajduje się w tym modelu czujnik?
    Moje drugie pytanie dotyczy złącza 3-pinowego, które zamocowane jest do cewki zapłonowej. Co to jest za złącze i dlaczego jest ono nie podpięte?? Na allegro przeglądałem zdjęcia Peugeotów i w nich też ono jest nie podpięte.

    Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź.

    0 21
  • #2 16 Lis 2008 11:17
    ptaszek1975
    Poziom 30  

    Robiłem ostatnio 106 z 1996roku i czujnik był z przodu silnika miedzy skrzynią a silnikiem przykręcony na dwie śrubki m6 czyli klucz 10.

    0
  • #3 16 Lis 2008 11:23
    autoas
    Poziom 42  

    Czujnik "położenia wału" masz w aparacie zapłonowym i to jest po prostu impulsator razem z modułem zapłonowym, a ta wtyczka ma być nie podłączona bo to jest wyprowadzony czujnik wału ale tylko do diagnostyki auta i normalnie nie jest wykorzystany

    0
  • #4 16 Lis 2008 13:54
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 16 Lis 2008 14:23
    autoas
    Poziom 42  

    georgesgr napisał:
    autoas napisał:
    Czujnik "położenia wału" masz w aparacie zapłonowym i to jest po prostu impulsator razem z modułem zapłonowym, a ta wtyczka ma być nie podłączona bo to jest wyprowadzony czujnik wału ale tylko do diagnostyki auta i normalnie nie jest wykorzystany


    To, co piszesz, dotyczy cilnika gaznikowego, a on ma monowtrysk. Czujnik nad kolem zamachowym jest podlaczony do ECM.
    Pozdrawiam, Georges

    Nic podobnego, dotyczy to wtrysku też!
    Oczywiście temat dotyczy auta z 92 roku

    0
  • #6 16 Lis 2008 17:10
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 18 Lis 2008 12:37
    MarcinK.
    Poziom 10  

    Witam. Wczoraj sprawdzałem i znalazłem ten czujnik.
    Idzie on od złącza na cewce kabelkiem w dół silnika - tak jak jest to pokazane na rysunku.

    czujnik położenia wału korbowego - Peugeot 106

    Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące tego czujnika.
    Skoro nie jest on do niczego podłączony a kabelek, który od niego idzie prowadzi tylko do złącza serwisowego (jak pisał kolega "autoas"), (które zresztą nie jest podpięte, to na jakiej podstawie komputer odczytuje z niego informacje??
    I kolejna rzecz: silnik mi nie odpala, rozrusznik kręci, pompa paliwo pompuje, iskra na cewce i na rozdzielaczu zapłonu jest, komputer wyświetla właśnie błąd wspomnianego czujnika położenia wału korbowego.
    Chciałbym się dowiedzieć czy ten czujnik w takim wypadku może być jedyną przyczyną, że silnik nie startuje? Bo boję się żeby po drodze nie wyszły kolejne rzeczy i żeby nie okazało się że wymiana czujnika była np. zbędna. Czy mogą być ewentualnie jeszcze jakieś przyczyny takiego zachowania?

    2
  • #8 18 Lis 2008 14:26
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 18 Lis 2008 20:40
    autoas
    Poziom 42  

    Odczep się k...wa od tego czujnika, nie jest on nigdzie podłączony i nie jest przyczyną twoich problemów wszystko jest w aparacie impulsator i tzw. moduł zapłonowy, tylko sprzęt serwisowy (diagnostyczny) tam się podłącza błąd czujnika wału pojawia sie czasami tak jak w Oplach (31) czy np. VW starszych - czujnik Halla - a jak sie odpali to znika!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Wyjmij jeden z przewodów (najlepiej jak jest druga osoba) ze świecy zrób odstęp około 1cm i zakręć jeśli będzie iskra to wymień świece masz zalane, a jak nie to kopułka albo palec (najlepiej wymień jedno i drugie) to stary "ogórek" i wszystko jest banalnie proste tylko się wysil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    0
  • #10 18 Lis 2008 22:16
    MarcinK.
    Poziom 10  

    Witam ponownie.
    Więc komputer wyświetla kod 41.
    Jakiś czas temu wyświetlał również kod 22, ale po wymianie silniczka regulacji biegu jałowego kod przestał się pojawiać.
    Jeśli chodzi o komputer i układ wtryskowy to jest to Bosch.
    A co do diody to czy mam nią zewrzeć piny 2 z 3, czy najpierw 2 z masą, później 3 z masą i sprawdzić czy jest napięcie ?

    0
  • #11 19 Lis 2008 10:15
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 20 Lis 2008 17:48
    MarcinK.
    Poziom 10  

    Witam.
    Dzisiaj sprawdzałem świece. Niestety iskra na nich się pojawia. Piszę niestety, bo gdyby jej tam nie było to problem miałbym rozwiązany. A tak trzeba szukać dalej. Na domiar złego pogoda nie pozwala na dłuższe poszukiwania, bo auto robię na parkingu przed blokiem.
    Zauważyłem, że po wykręceniu świece były wilgotne i śmierdziały benzyną, więc chyba paliwo dochodzi do cylindrów.
    Wtryskiwacza jeszcze nie miałem okazji sprawdzić, bo nie mam wskaźnika diodowego, a nie ma kiedy pojechać po części do sklepu aby go zbudować.
    Jeżeli macie jeszcze jakieś sugestie to bardzo proszę o ich przedstawienie. Każda pomoc będzie mi bardzo przydatna.
    Pozdrawiam i dziękuję.

    0
  • #13 20 Lis 2008 19:25
    autoas
    Poziom 42  

    Wymień szybko świece najlepiej nie BOSCH i nie NGK tylko na jakiekolwiek inne i na pewno auto odpali

    0
  • #14 21 Lis 2008 13:57
    rafaelle1
    Poziom 12  

    Witam
    mam podobny problem z 106 91r
    nie jest podłączony czujniki położenia wału nawet nie ma 2 wtyczki żeby podłączyć
    iskry nie ma na zadnej świecy :(
    dodam ze mam 1punktowy wtrysk silnik 1.1l

    co moze być przyczyną ?
    w cewce prąd jest , sprawdzałem ją i na 100% działa

    0
  • #15 21 Lis 2008 14:10
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 21 Lis 2008 19:22
    autoas
    Poziom 42  

    rafaelle1 napisał:
    Witam
    mam podobny problem z 106 91r
    nie jest podłączony czujniki położenia wału nawet nie ma 2 wtyczki żeby podłączyć

    Odczep się "kurna" od tej wtyczki, dobrze przeczytaj wszystkie podpowiedzi

    rafaelle1 napisał:
    w cewce prąd jest , sprawdzałem ją i na 100% działa

    Napisz nam jak sprawdzałeś ta cewkę na 100%
    A tak na marginesie to najczęściej padały te moduły przykręcone do aparatu

    0
  • #17 22 Lis 2008 07:43
    rafaelle1
    Poziom 12  

    Sorki chciałem napisać że u mnie też nie jest podłączona ta wtyczka
    cewke sprawdziłem wsadzając ją do innego auta i działa
    jak sprawdzić moduł ? nie mam drugiego peugeota :/ a w polonezie nie ma takiego modułu

    0
  • #18 22 Lis 2008 09:04
    autoas
    Poziom 42  

    rafaelle1 napisał:
    jak sprawdzić moduł ? nie mam drugiego peugeota :/ a w polonezie nie ma takiego modułu

    To jakieś totalne jaja...... chłopie no może jesteś trochę początkujący, ale może warto trochę poczytać (dokształcić się) zanim zaczniesz zadawać pytania i naprawiać auta, mo trzeba sobie kupić książkę "Sam Naprawiam...." albo "Peugeot Dla Opornych"

    0
  • #19 24 Lis 2008 13:00
    MarcinK.
    Poziom 10  

    Witam.
    Dziś zmieniłem świece na Championy.
    Niestety wymiana nic nie dała :(
    Silnik zachowuje się dokładnie tak samo jak przed wymianą.

    0
  • #20 24 Lis 2008 13:52
    binbaden
    Poziom 9  

    Dziwne, autoas zapewniał, że zapali...

    0
  • #21 25 Lis 2008 00:43
    MarcinK.
    Poziom 10  

    Jednak nie zapalił :( co mnie bardzo zmartwiło.

    Autko już stoi w warsztacie u mechanika.
    Jak je odbiorę to dam znać co było z nim nie tak.

    0
  • #22 30 Lis 2008 23:18
    MarcinK.
    Poziom 10  

    Witam.
    W czwartek odebrałem autko.
    Przyczyną okazał się zapchany wtryskiwacz.
    Naprawa kosztowała 120zł.
    Teraz zapala od razu.
    Jest jednak jeszcze jeden mały problem. Otóż czasami w trakcie jazdy silnik zaczyna szarpać. Słyszałem, że przyczyną może być wadliwa sonda lambda.
    Co Wy o tym sądzicie??

    0
  Szukaj w 5mln produktów