Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VOLVO 850 2,5 20V 95r Brak iskry - tylko dla znawców.

16 Lis 2008 11:42 18005 54
  • Poziom 42  
    Witam, problem przedstawia sie następująco:
    Ni z tego ni z owego przestał pracować silnik w aucie z tematu. Brak iskry, sterowania wtryskami, Komputer nie podaje błędów.
    Co zostało sprawdzone:
    ECM - ten od wtrysków i pompy - 100% sprawny
    ICM - od zapłonu - j.w.
    Czujnik wału - sprawny
    Czujnik Halla na wałku rozrządu - sprawny
    cewka i jej sterownik - sprawny
    reszta czujników odłączona - nie potrzeba ich aby silnik zapracował.
    Instalacja przemierzona wielokrotnie - nie ma usterek, przynajmniej widocznych.

    Topografia instalacji: Do ICM (ignition control module) podpity jest czujnik wału i wałka, ICM powinien podać zapłon oraz wysterować ECM. Jeśli podam "ręcznie" sygnał na ECM, pracują wtryski i pompa, wyglada to tak jakby do ICM wchodziły sygnały z czujników, ale nie wychodziły sygnały sterujące ECM oraz zapłonem. To samo z modułem zapłonowym - wysterowany plusem przez rezystor daje solidną iskrę.Ponieważ sprawdziłem już wszystko - miałem nawet na warsztacie drugie identyczne auto i podkładałem komponenty - proszę was o pomoc.

    Moje podejrzenie pada na fabryczne immo - taki niby kluczyk wtykany w dziurkę w konsoli - jednak wycięte dawno temu i motor pracował. Ale tylko tego nie sprawdziłem - nie wiem czy i jak komunikuje sie z zespołem sterowników.

    Jeszcze jedno - proszę o wypowiedzi osoby kompetentne - bez tekstów typu: A może to sonda albo krokowy.... Jeśli mało informacji - proszę o pytania. Trafną odpowiedz nagrodzę punktami.

    Pozdrawiam wszystkich czytających i proszę o pomoc, dwa miesiące chodzę koło tego auta i du***, ręce mi opadły już dawno.
  • Sklep HeluKabel
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeżeli ICM podstawiałeś do tego sprawnego i chodził i tak samo z czujnikami, to powiedziałbym że nie masz zasilania/masy na ICM ale to raczej przez te 2 miesiące sprawdziłeś
  • Poziom 15  
    Witam

    Jeśli chodzi o immo ten wkładany sztyft, odcina tylko obwody - info o zapłonie, rozrusznik i chyba coś jeszcze... na pewno jest urządzeniem niezależnym i nie komunikuje się ani z LH ani z EZ.

    Objaw jest typowy na czujnik wałka rozrządu piszesz sprawny, a sprawdzałeś czy wałek się obraca miałem taki przypadek że ta metalowa przysłona była poluzowana i się nie obracała z wałkiem.

    Sprawdź sygnały z czujnika wału i wałka pod modułem oscyloskopem czy są wolne od zakłóceń ...

    Pozdrawiam
  • Poziom 42  
    dzięki za odzew...
    Goldwinger - oczywiście że wszystkie zasilania i masy prześwietlone po 10 razy...
    oskarv - hall na wałku sprawny, po za tym ten samochód chodzi i bez niego - sprawdzone. czujnik na wale podkładany, sygnał oscyloskopem na samych pinach ICMa czysty i bez zakłóceń. Co dalej?
  • Poziom 11  
    Ignition coil relay lub ignition main circuits relay jeśli zamontowany (Jetronic lub Motronic). Lub pozostaje "przedzwonienie" wiązek od wtyku do wtyku.
    pozdro
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A masz sygnał na wyjściu z ICM?
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 15  
    Jesli nie ma iskry to niebędzie sygnałów sterowania do ECM (LH) z ICM (EZ) to może oznaczać że EZ albo jest odcięty od zasilania albo od masy innej możliwości nie widzę skoro sygnały z czujników położenia są OK.
    Jeśli wszystko jest ok z ICM to powinna być sama iskra.



    w osiemsetach był fenix, motronic i ...
    a w tej jest : LH-Jetronic 3.2 & EZ 129 K tak wynika z kolegi opisu
  • Poziom 42  
    Emilian52 - pisałem że mam prądy na modułach. Potarzam: wszystko sprawdzone, nie ma przekaźnika cewki, jest tylko główny oraz pompy. Główny załącza zasilanie po stacyjce, odłącza trochę po odłaczeniu stacyjki (dopalanie MAFa). Przekażnik pompy pracuje jak ECM dostanie impulsy a jak pisałem wyżej nie dostaje ich z ICM. Wiązki przedzwonione...

    goldwinger - nie mam sygnału na wyjściu ICM - coś go blokuje.

    oskarv - powtarzam po kolejny raz: WSZYSTKIE plusy i masy na modułach są, dla pewności sprawdzone żarówką 21W - pod obciążeniem. Iskry nie ma, ICM sprawny...

    Jak powiedziałem wszystko oki a nie działa... kurna do wróżki pójdę
  • Poziom 15  
    Witam Proponuje sprawdzić zasilania wczasie kręcenia rozrusznikiem.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    czym odczytujesz błędym z ukł ster. silnikiem ???
    jak odczytujesz ręcznie to z których numerów wyprowadzeń złącza diagnostycznego???
  • Poziom 42  
    mos18 - oczywiście sprawdzone już na początku...

    sharic - zgodnie, mam z daty tabele, zgodnie oczywiście do momentu aż wejdę na sygnały wychodzące z ICM, nbie ma impulsów do ECM, nie ma również sterowania cewki.

    elektrit - powinienem napisać na początku że to bosch.
    Rozwiń wypowiedz - co za listwa?

    oskarv - kody błyskowe, na 6 pinie dla ECM.
    ICM teoretycznie powinien być diagnozowany z 2 pinu "migacza" ale w tych modelach ta funkcja nie działa.

    Co dalej?
  • Poziom 15  
    jest dokładnie odwrotnie:
    2- pin to moduł ECM (LH 3.2)
    6- pin to moduł ICM (EZ129K)

    oba wyjścia 2 i 6 działają w tych modelach na 100% jeśli któryś się nie odzywa to trzeba się temu przyjrzeć.
    (jeśli dioda świeci na stałe to obcięte info o zapłonie)

    Jeszcze kolejne pytanie : Jaka skrzynia biegów, jak automat to kilka sygnałów przelatuje przez TCM.

    Czy reagują zegary po zapodaniu rezystora 2 k za czujnik temperatury przy termostacie : wskazówka się podnosi??? (jeśli tak to ECM daje oznaki życia)
  • Poziom 42  
    Oki, piny podaję z pamieci, mogłem pomylić jednostki. Co do diagnostyki ICM w sprawnym aucie też nie daje się zczytać kodów błyskowych... Skrzynia manualna. Zegary reagują na czujnik, ECM na pewno żyje, po zapodaniu symulowanych impulsów z ICM steruje wtryskami, załącza pompę paliwa, ICM jako taki w 100% sprawny, podłożony do innego auta(oczywiście z takim samym motorem) działa.
    Pozdrawiam wszystkich...
  • Poziom 13  
    Witam.
    Co prawda Volvo nie znam za bardzo ale mam pytanie.
    Czy sygnał obrotów na obrotomierz jest przekazywany z ICM(EZ)?
    Jeśli tak to może jest zwarty do masy i zakłóca też odczyt w module
    zapłonowym(jak wspomniałeś do modułu z wału dochodzi ładny),albo
    sam obrotomierz paskudzi sprawę.
    Wymieniony sygnał z wału jest ok.(nawet na oscyloskopie) i podkładany
    był też drugi i ...........nic !Miałem kiedyś podobnie i przeszło dopiero po
    wydystansowaniu czujnika chociaż żadnych regulacji nie miał tylko na
    sztywno przykręcany do bloku.DZIWNE ale tak było jak gdyby sobie
    moduł nie radził z sygnałem.Niestety nie mam specjalnie schematów
    Volvo więc tyle co mi zaświtało.
  • Poziom 42  
    Obrotomierz sprawdzony, nie zwiera. Sygnał z czujnika jest ok, taki sam jak w sprawnym, działającym aucie.
    Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Jakie są wartości napięć na A1 i b20 ECM - B20 ICM,
    jeśli na icm B20 bedzie około 4,5V czyli położenie WOT przepustnicy to może być aktywowane przewietrzanie komory spalania i wtrysk ani iskra nie wystartuje
  • Poziom 42  
    Na pinie B20 napięcie zmienia się według tabel - na zamkniętej przepustnicy jest koło 0,5V , na pelnym otwarciu powyżej czterech wolt. Czujnik położenia przepustnicy pracuje prawidlowo.
    Pozdrawiam
  • Poziom 42  
    widzę ze wszyscy odpadli.... może jakieś pomysły?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    kortyleski napisał:
    może jakieś pomysły?

    Nie, wszystko sprawne, nic nie działa.
    Swoją drogą trafił Ci sie przypadek, nie ma co.
  • Poziom 42  
    Ano.... nie zmienia to faktu że trzeba go rozwiazać...

    Znacie jakiś program do kompa żeby można było zadawać określone sekwencje sygnałów na przykład do lpt?
    Bym ICM na stole podlączył...
  • Poziom 16  
    witam.
    jeśli posiadasz pinboxa+wielokanałowy symulator+oscyloskop+schemat to sprawdzenie sterownika po za autem jest możliwe sam tak sprawdzam i jeśli sterownik ok szukam usterki w instalacji.proponuje sprawdzić zasilania do ICM przy obciążeniu rozrusznikiem i przyjrzeć się dokładnie sygnałowi z cz. obrotów wału korbowego.podobny przypadek miałem w A4 1.9tdi okazał się że jeden ''ząb'' odgięty (przyholowany po wymianie sprzęgła).
  • Poziom 10  
    Może nim mnie zbanują zdążę Ci podrzucić schemat.
    Pozdraw, elektrit.

    Moderowany przez kosmita:

    Blokada za posiadanie wielu kont

  • Poziom 15  
    Jaki poziom napięcia zasilania pod modułem ICM w trakcie kręcenia rozrusznikiem jeśli poniżej 9 V to nie zalata.

    Testowanie ICM na stole jeśli był podkładany do innego auta i działał raczej chyba nie ma sensu
  • Poziom 42  
    Ta cała awaria nie ma sensu... Samochód do ostatniej chwili jeździł więc to nie podgięty ząb itp. Napięcie zasilania na poziomie 12,5 - 13V w czasie kręcenia. Sygnał z czujnika wału czysty.
  • Poziom 10  
    Nie wiem czy pomogę ale ,taki sam problem miałem z matizem ,wszystko działa ale niedziala.Podkładałem też z drugiego mtiza i d...a .świece na wszyskich iskra ,paliwo słychać pompa podaje cisnienie prawidłowe .złożone nie działa ; przyczyna prsta wrecz banalna ,impuls za słaby na swiece które są w silniku zamontowane .WYMIANA przewodów wysokiego napiecia ,swiece i kopułka pomogło Chodzi jest super życzę powodzenia
  • Poziom 12  
    Sprawdz ustawienie rozrządu.W audi 2,6 albo 2,8 miałem dokładnie taki sam przypadek z tym że tam miałem bład czujnika rozrzadu(na nowym tez nie odpalał chociaż sygnał na osc. był oki) rozrzad był przestawiony o 2 zeby na jednej i na drugiej głowicy.Nie napisałes czy podkładałes LH do drugiego auta?
  • Poziom 13  
    Tak ,temat jest MOCNY!Jak wspomniałeś na początku,instalację sprawdzałeś pod obciążeniem(tą zasilającą) i wszystko ok.Sterownik LH "odpalałeś na krótko" i też jest dobrze.Skoro podawałeś mu sygnał to czy na wypiętej wtyczce ze sterownika EZ i wtedy było dobrze?Przytrafiło mi się kiedyś trochę podobnie:zasilania pod obciążeniem bez zastrzeżeń a sterownik jakby był martwy(i nikt nic nie dłubał,jeździło też do końca).Jeden z zasilających pinów we wtyczce był źle obsadzony i podczas drgań wysuwał się na tyle że nie zwierał do swego odpowiednika w sterowniku.Wkłuwałeś się w instalację jest,wtyczka wypięta też jest a nie działa(zakamuflowane dziadostwo).Może to jeszcze jakieś zwarcie na instalacji pomiędzy LH a EZ i blokuje ten drugi-ale nie tej linii na której dawałeś sygnał na krótko?
  • Poziom 42  
    Instalacja obmierzona i przeoglądana kabelek po kabelku, piny sprawdzone i wszystkie kontaktują. Co do zlego ustawienia rozrządu - sprawdzone, zresztą to auto jeździ nawet z uszkodzonym czujnikiem wałka.
    Świece na pewno nie, do testu mam wyprowadzony przewod prosto z cewki.
    Prosiłbym o trzymanie się nazewnictwa narzuconego przeze mnie na początku - Kontroler zapłonu - ICM, kontroler wtrysku - ECM. Nie zrobi sie galimatias.

    Pozdrawiam