Witam, problem przedstawia sie następująco:
Ni z tego ni z owego przestał pracować silnik w aucie z tematu. Brak iskry, sterowania wtryskami, Komputer nie podaje błędów.
Co zostało sprawdzone:
ECM - ten od wtrysków i pompy - 100% sprawny
ICM - od zapłonu - j.w.
Czujnik wału - sprawny
Czujnik Halla na wałku rozrządu - sprawny
cewka i jej sterownik - sprawny
reszta czujników odłączona - nie potrzeba ich aby silnik zapracował.
Instalacja przemierzona wielokrotnie - nie ma usterek, przynajmniej widocznych.
Topografia instalacji: Do ICM (ignition control module) podpity jest czujnik wału i wałka, ICM powinien podać zapłon oraz wysterować ECM. Jeśli podam "ręcznie" sygnał na ECM, pracują wtryski i pompa, wyglada to tak jakby do ICM wchodziły sygnały z czujników, ale nie wychodziły sygnały sterujące ECM oraz zapłonem. To samo z modułem zapłonowym - wysterowany plusem przez rezystor daje solidną iskrę.Ponieważ sprawdziłem już wszystko - miałem nawet na warsztacie drugie identyczne auto i podkładałem komponenty - proszę was o pomoc.
Moje podejrzenie pada na fabryczne immo - taki niby kluczyk wtykany w dziurkę w konsoli - jednak wycięte dawno temu i motor pracował. Ale tylko tego nie sprawdziłem - nie wiem czy i jak komunikuje sie z zespołem sterowników.
Jeszcze jedno - proszę o wypowiedzi osoby kompetentne - bez tekstów typu: A może to sonda albo krokowy.... Jeśli mało informacji - proszę o pytania. Trafną odpowiedz nagrodzę punktami.
Pozdrawiam wszystkich czytających i proszę o pomoc, dwa miesiące chodzę koło tego auta i du***, ręce mi opadły już dawno.
Ni z tego ni z owego przestał pracować silnik w aucie z tematu. Brak iskry, sterowania wtryskami, Komputer nie podaje błędów.
Co zostało sprawdzone:
ECM - ten od wtrysków i pompy - 100% sprawny
ICM - od zapłonu - j.w.
Czujnik wału - sprawny
Czujnik Halla na wałku rozrządu - sprawny
cewka i jej sterownik - sprawny
reszta czujników odłączona - nie potrzeba ich aby silnik zapracował.
Instalacja przemierzona wielokrotnie - nie ma usterek, przynajmniej widocznych.
Topografia instalacji: Do ICM (ignition control module) podpity jest czujnik wału i wałka, ICM powinien podać zapłon oraz wysterować ECM. Jeśli podam "ręcznie" sygnał na ECM, pracują wtryski i pompa, wyglada to tak jakby do ICM wchodziły sygnały z czujników, ale nie wychodziły sygnały sterujące ECM oraz zapłonem. To samo z modułem zapłonowym - wysterowany plusem przez rezystor daje solidną iskrę.Ponieważ sprawdziłem już wszystko - miałem nawet na warsztacie drugie identyczne auto i podkładałem komponenty - proszę was o pomoc.
Moje podejrzenie pada na fabryczne immo - taki niby kluczyk wtykany w dziurkę w konsoli - jednak wycięte dawno temu i motor pracował. Ale tylko tego nie sprawdziłem - nie wiem czy i jak komunikuje sie z zespołem sterowników.
Jeszcze jedno - proszę o wypowiedzi osoby kompetentne - bez tekstów typu: A może to sonda albo krokowy.... Jeśli mało informacji - proszę o pytania. Trafną odpowiedz nagrodzę punktami.
Pozdrawiam wszystkich czytających i proszę o pomoc, dwa miesiące chodzę koło tego auta i du***, ręce mi opadły już dawno.