Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault 19 pali emulator wtrysków

extremalny 16 Lis 2008 12:53 3260 9
  • #1 16 Lis 2008 12:53
    extremalny
    Poziom 11  

    Witam
    Jak w temacie 19stka z 90 roku silnik 1.7 pełny wtrysk(semi) . Gość niedawno założył instalacje lpg i dwa razy splił mu się emulator wtrysków (dym i przestał odcinać benzyne) i przyjechał do mnie, Miał założony szit od protecha więc wsadziłem mu Autronica AE-304. I było 2 tygodnie sielanki po czym odmówił posłuszeństwa jak poprzednicy! wtryskiwacze benzyny mają rezystancję 3ohm. i wczym tkwi diabeł?

    0 9
  • SterControl
  • #2 16 Lis 2008 13:22
    dett
    Poziom 20  

    Nie wiem jaka to instalacja, ale w tym silniku wtryski są sterowane plusami a nie masą , żeby zrobić to auto np na sekwencji, to trzeba dołożyć drugi zewnętrzny emulator, a co do instalacji z krokowcem, to nie wiem czy to w ogóle ma znaczenie.

    0
  • #3 16 Lis 2008 13:32
    ociz
    Moderator Samochody

    Jedyne przypadki uszkodzenia emulatora z jakimi się spotkałem były przez to że wisiał wtyką do góry i wilgoć się dostawała do środka.

    0
  • SterControl
  • #4 16 Lis 2008 14:46
    wmgaz
    Poziom 14  

    dett napisał:
    Nie wiem jaka to instalacja, ale w tym silniku wtryski są sterowane plusami a nie masą , żeby zrobić to auto np na sekwencji, to trzeba dołożyć drugi zewnętrzny emulator, a co do instalacji z krokowcem, to nie wiem czy to w ogóle ma znaczenie.


    Sprawdziłem sterowanie w dostępnych mi materiałach a mam ich nie mało i nigdzie w opisach ani na schematach nie doszukałem się aby wtryski w tym modelu samochodu i o tej pojemności silnika były sterowane plusem a nie masą.........

    A co do emulatora to powinien być zastosowany Emu Renix właśnie ze względu na oporność wtryskiwaczy.....

    Pozdrawiam.

    0
  • #5 16 Lis 2008 14:57
    extremalny
    Poziom 11  

    A widzisz! dzięki "dett" to może być to , A z tą renią to jest historia , najpierw była załorzona II gen. i podobno nie chciała za cholere chodzić, nie dało się jeździć bez odpiętego MAP sensora, to mu gazownik zaproponował STAGA 300 i nici chodził tylko na wolnych obrotach, gość nie umiał z tym poradzić ! wkońcu trafił do mnie założyłem BLOSA, auto śmiga, ale znowu emulator. Ech właściciel to ma cierpliwość:!:

    0
  • #6 16 Lis 2008 16:15
    dett
    Poziom 20  

    wmgaz napisał:
    dett napisał:
    Nie wiem jaka to instalacja, ale w tym silniku wtryski są sterowane plusami a nie masą , żeby zrobić to auto np na sekwencji, to trzeba dołożyć drugi zewnętrzny emulator, a co do instalacji z krokowcem, to nie wiem czy to w ogóle ma znaczenie.


    Sprawdziłem sterowanie w dostępnych mi materiałach a mam ich nie mało i nigdzie w opisach ani na schematach nie doszukałem się aby wtryski w tym modelu samochodu i o tej pojemności silnika były sterowane plusem a nie masą.........

    A co do emulatora to powinien być zastosowany Emu Renix właśnie ze względu na oporność wtryskiwaczy.....

    Pozdrawiam.


    To może ten samochód z którym ja się spotkałem był wyjątkiem (ten sam rocznik, silnik też 1,7 tylko że cabrio) Jacyś kolesie założyli do tego auta Prinsa, bo klient się upierał, na wolnych obrotach auto chodziło,natomiast po dodaniu gazu bezpieczniki od wtryskiwaczy gazowych się paliły, w tej sprawie dzwoniliśmy nawet do siemensa, bo taki był tam sterownik niestety numeru nie podam (to było ze dwa lata temu) i sam producent stwierdził że przy tym sterowniku wtryskiwacze są sterowane plusem i niestety z Prinsem to nie pójdzie, a że klient chciał tylko Prinsa,to pojechał dalej na benzynie. Nie twierdzę że to będzie ten sam przypadek ale zawsze jaki punkt zaczepienia.

    0
  • #7 17 Maj 2009 20:41
    MARIUSZ R
    Poziom 28  

    Postanowiłem odgrzać trochę ten temat.Stanąłem właśnie przed podobnym problemem,Renault 19 1,7 na pełnym wtrysku.Potrzebny jest emulator wtrysków.Tylko jaki.Oporność wtryskiwacza wynosi 2,5 Ohma.Wszystkie 4 wtryski połączone są równolegle(taki jednopunkt razy 4).Trochę jak dla mnie dziwny sposób wtrysku paliwa.Jaki zastosować emulator bo nic takiego na taką oporność nie znalazłem.Myślałem nad włączeniem rezystora 0,4 Ohma/5 Wat.Czy to dobre rozwiązanie?

    0
  • #8 18 Maj 2009 01:07
    justyna5551
    Poziom 18  

    Nie dziwny.To jest wtrysk jednoczesny. Jeżeli już to raczej 0,6 Ohma moc trzeba poeksperymentować, może być za mała.

    0
  • #9 18 Maj 2009 09:52
    extremalny
    Poziom 11  

    Smiało zakładaj autronica AE-304 rezystancja 10-15ohm. U mnie problemem było zwarcie w instalacji wtryskiwaczy. Teraz auto śmiga.

    0
  • #10 22 Cze 2009 21:22
    MARIUSZ R
    Poziom 28  

    Próbowałem oszukać sterownik silnika tym rezystorem i lipa.W czym problem.Po lekkim rozgrzaniu silnika na benzynie i przełączeniu na gaz zaczyna się cyrk z wolnymi obrotami .Są bardzo niskie ok.600,i co kilkanaście sekund podbija je samoczynnie na sekundę do ok 2500.Dzieje się tak do chwili gdy silnik osiąga temperaturę załączenia wentylatora.Z moich pomiarów wynika że sterownik wpada w jakiś dziwny tryb pracy.Nie wystawia napięcia na przekaźnik który podaje napięcie na pompę paliwa, wtryski ,zawór oczyszczania pojemnika i silniczek od wolnych obrotów.Te podbicia obrotów są wtedy gdy przekaźnik dostaje napięcie ze sterownika.Na benzynie wszystko gra.Ma może ktoś pomysł jak to ugryźć.Założyłem emulator sondy lambda ale bez zmian.Zauważyłem że na gazie zbiera się lepiej niż na benzynie.Czy to normalne?Miałem jednopunkta i tam sytuacja była odwrotna.
    Z tym falowaniem obrotów poradziłem sobie w prosty sposób.Dałem przekaźnik który który po przełączeniu na lpg podaje mi plusa na ten siłownik wolnych obrotów.Dodatkowo założyłem diodę prostowniczą zaporowo w stronę kompa ,tak aby czegoś nie łapał.Działa rewelacyjnie.:)

    0
  Szukaj w 5mln produktów