Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez 1.6 GSI - dziwne ładowanie

oxygen0 16 Lis 2008 15:39 3104 14
  • #1 16 Lis 2008 15:39
    oxygen0
    Poziom 14  

    Od pewnego czasu podczas jazdy zapala się (czasem żarzy się) kontrolka ładowania akumulatora. Dzieje się tak raczej przy nagrzanym silniku, od obrotów biegu jałowego do około 2200 obr/min. Po zwiększeniu obrotów lampka gaśnie, wyłączenie odbiorników (świateł, radia) raczej nie pomaga. Samochód to Polonez Caro Plus 1.6 GSI, typ alternatora A125-70p firmy Elmot.

    Napięcia ładowania (z włączonymi odbiornikami):
    1000 obr/min (silnik zimny): 13.7-13.8 (napięcie za diodami wzbudzenia 14 V)
    2500 obr/min (silnik zimny): 13.8-14

    1000 obr/min (silnik ciepły lampka żarzy się lub świeci): 11.9
    1000 obr/min (silnik ciepły lampka zgasła - po zaświeceniu): 11.9
    2500 obr/min (silnik ciepły - niezależnie czy lampka się już zaświeciła): 13.8-14 //próg rozpoczęcia ładowania
    Po spadnięciu obrotów do biegu jałowego może (ale nie musi) spaść napięcie. Po zaprzestaniu ładowania słychać skok prędkości obrotowej silnika.

    Samochód ma przebieg ~ 50 tyś. km (głównie jazda poza miejska)

    Rezystancja wirnika: 3,5Ω
    Rezystancje cewek stojana $$\rightarrow$$ 0Ω (pomiar omomierzem - nie mam pod ręką mostka)
    Brak zwarć do masy zarówno cewek stojana jak i wirnika
    Spadek napięcia na diodach wzbudzenia: 507,510,506 mV
    Spadek napięcia na diodach mocy (+): 530,552,530 mV
    Spadek napięcia na diodach mocy (-): 537,506,535 mV
    Dla porównania dioda 1N4004: 617 mV

    Mam małe zastrzeżenia co do stanu mechanicznego: występuje mały luz oraz przy zdjętych szczotkach słychać i czuć delikatne wibracje (po rozkręceniu ręką).

    0 14
  • #2 16 Lis 2008 16:02
    marcinwozniak1
    Poziom 13  

    Sprawdź czy masz dobre połączenie karoserii samochodu z silnikiem. Chodzi mi o plecionkę miedzianą którą jest połączony silnik z nadwoziem.

    0
  • #3 16 Lis 2008 16:45
    oxygen0
    Poziom 14  

    W tej chwili nie mam jak tego poprawić (właściwie sprawdzić) bo alternator leży w domu. Ale raczej połączenie jest dobre bo rozrusznik dobrze kręci.

    0
  • #4 16 Lis 2008 17:41
    424165
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 16 Lis 2008 18:12
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 16 Lis 2008 18:26
    oxygen0
    Poziom 14  

    elektrit napisał:
    A ja się nie zgadzam, problem jest gdzie indziej.
    Wystarczy klucz 10

    A można widzieć gdzie? Bo kluczem 10, można wiele nakrętek/śrub odkręcić w polonezie.

    0
  • #7 16 Lis 2008 18:35
    momik12
    Poziom 31  

    A ile śrub M6 jest przy alternatorze w polonezie?Takie trudne?

    0
  • #8 16 Lis 2008 18:43
    oxygen0
    Poziom 14  

    momik12 napisał:
    A ile śrub M6 jest przy alternatorze w polonezie?Takie trudne?

    Przy alternatorze jest (+B) M6 (i 3 łączące obudowę ze sobą), tyle że wyjście alternatora jest napewno dobrze przykręcone i dobrze przewodzi (te pomiary były robione na tej śrubce właśnie (na akumulatorze zresztą podobne wyniki są).

    0
  • #9 16 Lis 2008 18:58
    gienek1974
    Poziom 11  

    problem może tkwić w szczotkotrzymaczu,zawieszająca się szczotka

    0
  • Pomocny post
    #10 16 Lis 2008 21:20
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 17 Lis 2008 20:28
    gienek1974
    Poziom 11  

    elektrit napisał:
    Problemem jest to, że oxyduje śruba która wychodzi z aluniniowej płaszczyznu radiatora diod plusowych, nie ma dobrego kontaktu na styku łeb śruby->płaszczyzna radiatora.

    Nie chwytam tego ,tą śrubą M6 połączony jest alternator ze wszystkimi odbiornikami prądu w samochodzie ,czyli przy jej korozji nadpalało by się miejsce niedostacznego styku ze sobą.( Alternator w polonezie trzydzieści parę amper przy wszystkich odbiornikach . )Kontrolka stanu ładowania jest połączona z regulatorem napięcia ,ten reguluje prąd wzbudzenia alternatora .Wzbudzenie jest podawane na rotor alternatora ,czyli na szczotki i komutator .Dlatego twierdzę że przyczyną są szczotki , tudzież łożyska (nadmierny luz ,brak dobrego styku .)Przy innych awariach lampka by nie gasła . Pozdrawiam .Grześ

    0
  • #12 17 Lis 2008 22:06
    oxygen0
    Poziom 14  

    Wczoraj zamontowałem cały alternator do samochodu, przeczyściłem złącza, ale nie przeczyściłem połączenia radiatora ze śrubą M6 - jeden raz lampka mignęła (po przejechaniu około 30 km w tym duża część po autostradzie) a napięcie (podświetlanie deski) spadło do około 11,5 V (normalnie jest trochę mniej niż 14).
    Przed powrotem zgodnie z sugestią elektrita przeczyściłem złącze z radiatorem, przy powrocie napięcie utrzymywało się cały czas na poziomie trochę mniej niż 14. Przy okazji zauważyłem uszkodzony gwint na tej śrubie (co dziwne nikt tego nie ruszał od nowości).

    Zobaczymy jak będzie jutro.

    PS szczotki chodzą bardzo płynnie i łatwo oraz mają jeszcze duży zapas długości, pierścienie ślizgowe i szczotki nie noszą śladów jakiegoś nie normalnego zużycia.

    0
  • #13 18 Lis 2008 18:45
    hyhyhy
    Poziom 11  

    elektrit napisał:
    Problemem jest to, że oxyduje śruba która wychodzi z aluniniowej płaszczyznu radiatora diod plusowych, nie ma dobrego kontaktu na styku łeb śruby->płaszczyzna radiatora.



    elektrit zaniżasz poziom tego forum - skoro jesteś taki mądry to się podziel z innymi wiedza a jak nie chcesz to nie pisz wcale

    0
  • #14 18 Lis 2008 18:54
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto