Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pompa Paliwa (czy ją zatrę gdy będzie mało paliwa) ?

Kamil1987 16 Lis 2008 18:10 3651 5
  • #1 16 Lis 2008 18:10
    Kamil1987
    Poziom 16  

    Witam

    Samochód: Opel Corsa B 1.0 12V

    Jestem dość znacznie początkujący, generalnie chcę wykonać test ile zmieści mi się paliwa w zbiorniku i chcę również mniej więcej dokonać korekty miernika pokazujacego poziom paliwa (ostatnio zdejmowałem wskazówkę i nie jestem pewien czy ją dobrze założyłem), generalnie być może chcę zrobić głupotę bo mam zamiar wykorzystać paliwo do tego stopnia że samochód nie będzie chciał odpalić jednak dziś się zastanowiłem że paliwo jest czynnikiem chłodzącym pompę i mogę narobić sobie sporo kłopotów...

    Proszę podajcie jakie będą obiawy kończącego się paliwa w zbiorniku ?

    Generalnie tak na szybko google przejrzałem i nic ciekawego nie było :)

  • Pomocny post
    #2 16 Lis 2008 18:55
    Qbuś
    Poziom 38  

    Cytat:
    Proszę podajcie jakie będą obiawy kończącego się paliwa w zbiorniku ?



    1. Zapali się kontrolka "rezerwa"
    2. Po "wyssaniu" całego paliwa silnik zgaśnie :D
    Jeżeli nie masz "zasilania gazowego"
    to dalsza jazda będzie niemożliwa pompa to "wytrzyma bez problemu" jeżeli "wyłączysz zapłon". Jak dolejesz paliwo do zbiornika to może być problem z uruchomieniem (zapowietrzony układ paliwowy)

  • Pomocny post
    #3 16 Lis 2008 19:01
    MIRAS-S
    Poziom 19  

    Zależy jak będziesz sprawdzał na postoju czy w czasie jazdy.
    Myślę,że najlepiej to wykalibrować na postoju odpiąć przewód zasilający z pompy podłączyć z akumulatora lub z prostownika i pompować kanistra do momentu aż z przewodu będą lecieć bańki i zaraz wyłączyć.

    Pompę spalisz gdy byś za długo miał ją włączoną.

    Później gdy dobrze sobie zrobisz nastaw wlewasz paliwo odmierzone np. po litrze i dokładnie określisz na wskaźniku poszczególne stany poziomu paliwa.
    Metoda sprawdzona i dokładnie sprawdzisz ile paliwa się mieści w zbiorniku.

  • Pomocny post
    #4 16 Lis 2008 19:06
    janusz2008
    Poziom 33  

    Uszkodzenie tylko w przypadku instal. gazowej.

  • #5 17 Lis 2008 22:01
    Kamil1987
    Poziom 16  

    Qbuś napisał:
    Cytat:
    Proszę podajcie jakie będą obiawy kończącego się paliwa w zbiorniku ?



    1. Zapali się kontrolka "rezerwa"
    2. Po "wyssaniu" całego paliwa silnik zgaśnie :D
    Jeżeli nie masz "zasilania gazowego"
    to dalsza jazda będzie niemożliwa pompa to "wytrzyma bez problemu" jeżeli "wyłączysz zapłon". Jak dolejesz paliwo do zbiornika to może być problem z uruchomieniem (zapowietrzony układ paliwowy)


    Aż tak nieogarnięty nie jestem abym nie ogarniał punktu 1 ;) Właśnie się tak zastanawiałem czy po prostu zgaśnie czy pompa paliwa może mi się przegrzać, a co do zapowietrzenia też się lekko zastanawiałem lecz słyszałem że diesla można zapowietrzyć a co do benzyniaka nie miałem orientacji.


    MIRAS-S napisał:
    Zależy jak będziesz sprawdzał na postoju czy w czasie jazdy.
    Myślę,że najlepiej to wykalibrować na postoju odpiąć przewód zasilający z pompy podłączyć z akumulatora lub z prostownika i pompować kanistra do momentu aż z przewodu będą lecieć bańki i zaraz wyłączyć.

    Pompę spalisz gdy byś za długo miał ją włączoną.

    Później gdy dobrze sobie zrobisz nastaw wlewasz paliwo odmierzone np. po litrze i dokładnie określisz na wskaźniku poszczególne stany poziomu paliwa.
    Metoda sprawdzona i dokładnie sprawdzisz ile paliwa się mieści w zbiorniku.


    Wcześniej zanim zacząłem "bawić się" ze wskazówkami wyglądało to tak że gdy zalałem pod sam korek to zrobiłem ok 150 - 170km zanim cokolwiek drgnęło i ruszyło się standardowe 45 litrów na liczniku czyli wchodziło z 12 litrów ponad to co jest na liczniku, wczoraj obecnie zalałem max pod sam korek i wskazówka jest na poziomie ok 44 litrów a zalałem 53 litry. Mniejsza o większość jakoś to ogarnę :)

    Tak nawiasem to średnia na 750 km wyszła 7,09 litra z czego sporo w korkach i ogólnie w większości po warszawie oraz pod warszawą.

  • #6 18 Lis 2008 08:35
    janusz2008
    Poziom 33  

    Myśle że eszystko masz ok. Po zatankowaniu do pełna wskażnik w każdym aucie na początku tak się zachowuje. Spalanie na 100km możesz ustalić tylko na trasie. Pompa paliwowa powinna przegonić paliwo. Staraj się nie wyjeżdżać do zera.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME