Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Projekt LCD2USB - zasilanie podświetlenia LCD,problem

nile25 16 Lis 2008 19:53 2276 2
  • #1 16 Lis 2008 19:53
    nile25
    Poziom 10  

Witam. Na wstępie zaznaczam że jestem początkującym,więc proszę o wyrozumiałość.Ale do rzeczy. Otóż zamierzam samemu zbudować LCD sterowany z portu USB. Pomysł zaczerpnięty z http://www.harbaum.org/till/lcd2usb/index.shtml
    W opisie dotyczącym zasilania podświetlenia tylnego led jest podane że układ może dać max. 100mA. Problem w tym że mój wyświetlacz potrzebuje ok. 180mA na tylne podświetlenie. Poniżej listy z częściami autor podał rozwiązanie którego za bardzo nie rozumiem. Czy muszę zamienić tranzystor BC547C na BS170? Jeśli tak to czy będę musiał również zamienić rezystory?Proszę o pomoc :|

0 2
  • #2 16 Lis 2008 21:39
    mietekn
    Poziom 35  

Zgodnie z opisem rezystor R4 ogranicza prąd wyświetlacza jeśli więc chcemy by płynął większy prąd należy ten rezystor zmniejszyć. Proponuje zamienić tranzystor zgodnie z opisem i uruchomić urządzenie. Może obraz będzie na tyle jasny że nie potrzeba będzie nic zmieniać. Jeśli nie to skontroluj miernikiem spadek napięcia na R4 i oblicz płynący przezeń prąd (I=U/R). Jeśli prąd będzie za mały zmniejsz rezystor obliczając go z R=U/0.18. Prawdopodobnie powinien mieć ok 27ohm ale ja zmieniał bym małymi kroczkami z 47 na 39, 33 aż do 27 znajdując optymalny jak najmniejszy prąd.

Rezystora R6 nie ruszaj, nie ma on wpływu na prąd.

0
  • #3 16 Lis 2008 23:06
    nile25
    Poziom 10  

Drugie pytanie mam do schematu poniżej. Postanowiłem go troszkę odchudzić gdyż autor zrobił go bardziej uniwersalnym (mój LCD posiada wyjście 1x16 pin na samej górze więc dodatkowe złącza na płytce nie będą mi potrzebne). Nie chcę też złącza ISP, gdyż ATmege będę programował na osobnej podstawce. Czy wszystko będzie działać tak jak powinno?