Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

chrysler voyager - problem z komputerem i nie tylko

BYNIO79 17 Lis 2008 19:14 8904 14
  • #1 17 Lis 2008 19:14
    BYNIO79
    Poziom 8  

    witam mam taki problem zaczne może od początku am chryslera voyagera z 96r 3.3 silnik wersja canadyjska rano jak zwykle chciałem uruchomić silnik i nic rozładowałem aku do cna i nic więc zaciągnołem do mechenika ten zaś niebył specem w tego rocdzaju samochodach powiadomił mnie iż usterka spowodowana jest awarią komputera silnika więc przeszukałem w necie i kupiłem dwa kompy i kwestia była taka że mój komputer miał takie oznaczenia
    nr nadwozia -2p4gp44rxtr629684 pojazdu
    7176-główny numer duży tłóstym drukiem
    p-n-po4727176 0472
    s-n-teh347511111 15/42/20/22

    a ten który kupiłem miał takie
    7176-główny numer duży tłóstym drukiem
    p-n-po4727176 0472
    s-n-teh 1368446666

    a więc w serwisie powiedziano mi iż musi sie zgadzac numer p/n czyli part number a mechanik jednak upierał sie na tym drugim numerem s/n tak więc jedna kwestia jest taka czy serwis ma racje czy mechanik

    druga kwestia jest taka zaprowadziłem jednak ten pojazd do innego mechanika niby fachowca od tych aut no i ten powiedział mi iż samochód ma iskre nie regularną a na jego urządzeniu ma takie coś że niema odpowiednich obrotów i że sygnał z jakiegos czujnika jest zły
    póżniej zaś doszedł do czegos takiego że czujnik halla nie daje sygnału i w sumie jest tak że samochód stoi mi 2 mcei nic prosze o pomoc i przepraszam za nie komtetętna wypowiedz ale jestem lamer w tych sprawach napisałem wam tylko to co muwili mi inni

  • #3 17 Lis 2008 20:47
    BYNIO79
    Poziom 8  

    generalnie pojazd nie zapala wogóle mechanik powiedział mi z jednego czujnika jest sygnał ale nie jest to poprawny sygnał a z jakiegos drugiego czujnika niema wogóle sygnału
    jak przekręci kluczyk to sie oczywiście wszystko wyświetla ten samochód chodził i poprostu pewnego dnia nie zapalił

  • #4 17 Lis 2008 21:56
    marek_ka
    Poziom 26  

    Prawdopodobnie skorodowana masa.

  • #5 18 Lis 2008 10:27
    MIRAS-S
    Poziom 19  

    Podstawową sprawa jest aby sprawdźić połączenia całej instalacji rozłącz akumulator wypnij kostki wypsikaj sprajem do elektroniki ,sprawdź połączenia pinów ewentualnie przelutój sprawdź połączenia masowe.

    Sprawdź czy masz iskrę może być czujnik położenia wału uszkodzony.
    Podaj mi kody jakie pokazały się mechanikowi są to czterocyfrowe.

    Sprawdź kody migowe w aucie.
    Przekręć stacyjkę 3 razy w położenie zapłon i za 3cim zostaw w tej pozycji .
    Następnie licz mrugnięcia lampi serwisowej .
    1 mrugnięcie oznacza 1 ,
    2 mrugnięcia oznacza 2
    w sumie masz 12 a końcowy powinien być 55 pomiędzy tymi kodami jest kod błędu.Jeśli nie ma błędu będą tylko kody 12 i 55.

    Dobry sprzęt do diagnozy mają tylko serwisy z chryslera.
    Zakładam ,że rozrusznik kręci.

    Sprawdź na listwie wtryskowej powinien tam być wentyl odpowietrzający czy jest tam ciśnienie może pompa ci nie podaje.
    Przyczyn może być sporo.

  • #6 07 Sty 2011 20:54
    KrzysztofSz
    Poziom 9  

    Dołączam się do tematu. Chrysler Grand Voyager 96' 3.3 v6 po prostu nie odpalił. ieczorem po powrocie postawiłem auto na parkingu a rano pierwsze przekręcenie stacyjki i silnik załapał na sekundę i zgasł. Od tamtej pory sprawdziłem chyba wszystkie połączenia elektryczne, pryskałem sprayem do połączeń elektrycznych, wymieniłem cewki zapłonowe, dolełem piliwa do połowy baku i dalekj auto stoi na parkingu.

    Przed odłączeniem akumulatora odczytałem kod migowy: 12,42,55.
    Sprawdzałem przekażniki i bezpieczniki ale nie znalazłem nieprawidłowości.
    Co mam dalej z nim robić?

  • #8 07 Sty 2011 21:54
    tocka
    Poziom 23  

    Dobry sprzęt do diagnozy mają tylko serwisy z chryslera.



    wystarczy stary SNAP ON i wszystko jasne a serwisy to potrafią naprawiać auta nie starsze jak 5 lat

    :D

  • #9 08 Sty 2011 17:54
    KrzysztofSz
    Poziom 9  

    Na liczniku wszystko działa. Kiedy kreci silnik wskazówka obrotomierza próbuje sie podnosić. Wszystko mi wygląda, że komputer nie steruje iskrą...

    Dodano po 33 [minuty]:

    Kiedy odłączyłem wtyczke od ecu podczas gdy było przekrecony kluczyk w stacyjce, usłycczałem gong i teraz kody migowe są następujące: 12,42,22,42,42,55.
    Może nie jest to nic dziwnego, ale pewnie oznacza, że ecu jest dobre...

    Dodano po 56 [minuty]:

    Swiece zapłonowe mokre a iskry nie ma...

    Dodano po 3 [godziny] 54 [minuty]:

    Przed chwilą zaprowadziłem auto do fachowca, podłączył się komputerwm i jedyny błąd jaki się wyświetlił to coolant engine temp. Skasował go i nic, powiedział że trzeba szukać...

  • #10 08 Sty 2011 21:40
    tocka
    Poziom 23  

    A sprawdził ile pokazuje ten czujnik ?

  • #12 13 Sty 2011 09:12
    KrzysztofSz
    Poziom 9  

    Spec wymienił ECU i wszystko działa jak należy.

  • #13 15 Mar 2011 21:38
    maciejmagiera
    Poziom 1  

    a jaki numer ECU miał??
    taki jak podawałeś??

  • #14 07 Wrz 2011 20:48
    MustangKrynica
    Poziom 10  

    Jezeli uszkodzony jest sterownik kupuje sie komputer ze stacyjka i imo wszystko musi byc z jednego auta.Jezeli silnik jest sprawny auto musi palic

  • #15 14 Mar 2013 21:43
    mariobros72
    Poziom 9  

    witam , prawdopodobnie padł mi komp , Mam voyagera 2.4l z 1997 roku . auto przestało pracować na dwóch cylindrach . moje pytanie jest takie czy muszę szukac dokładnie takich samych numerów na kompie czy mogę wymienić kompa z imo z resztą z innymi numerami?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME