Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mondeo 1,8TD 93r.nie dochodzi prąd do zaworu

17 Lis 2008 20:48 3351 3
  • Poziom 21  
    Witam,mam problem z zaworem który otwiera dojście podciśnienia do zmieniacza kąta wtrysku a mianowicie nie dochodzi do niego prąd.Może ktoś wie skąd ten zawór jest zasilany?Z góry dzięki za podpowiedzi.
  • Poziom 14  
    odswierze temat. Powtarzam pytanie: co steruje zaworem podcisnienia zmieniacza kata wtrysku? Znalazlem gdzies, ze odpowiedzialny moze byc czujnik temperatury do EDC, ale po odpieciu na zimnym, silnik zaczął przerywać i klekotac. Po podpieciu wrócił do normy. W czasie testu brak reakcji zaworu/dzwigni na pompie.
  • Poziom 2  
    Mondeo 1,8TD 93r.nie dochodzi prąd do zaworu

    1. pompa łopatkowa niskiego ciśnienia
    2. Pompa wysokiego ciśnienia
    3. Dystrybutor główny
    4. elektrozawór regulujący zmiany konta wtrysku
    5. siłownik przestawiający kont wtrysku
    6. Pierścień Krzywki
    7. czujnik położenia dźwigni
    8. elektrozawór stop

    Pompa napędzana jest od wału rozrządu silnika( lub korbowego) za pośrednictwem kół zębatych, łańcucha lub paska zębatego.
    Paliwo jest zasysane do pompy wtryskowej przez pompę łopatkową (pompa niskiego ciśnienia) [1] i wewnątrz pompy ciśnienie jest regulowane poprzez zawór.
    Nadmiar paliwa jest odprowadzany od pompy wtryskowej poprzez zawór przelewowy.
    Paliwo tłoczone przez 2 tłoki obracające się w jednym wirniku [2] i dostarczone do wtryskiwaczy pod wysokim ciśnieniem przez dystrybutor główny [3].
    Ilości wtryskiwanego paliwa jest kontrolowane przez mechaniczny regulator.
    W przeciwieństwie do wcześniejszych pomp DPC Pompy DPC-N i DPI-N (N = numeryczne) wykorzystują techniki komputerowe do kontroli kąt wyprzedzenia wtrysku paliwa.
    Kąt wyprzedzenia wtrysku paliwa jest kontrolowany przez elektrozawór regulujący zmiany konta wtrysku [4], który reguluje ciśnienie sterowania działające na siłownik przestawiający kąt wtrysku[5]. . Odmierzanie czasu siłownika jest zależne od pierścienia krzywki [6].
    sensor pozycji wału korbowego (CKP) i sensor położenia igły wtryskiwacza używane są do monitorowania rzeczywistego kąta wyprzedzenia wtrysku co umożliwia zamknięta pętla sprzężenia zwrotnego.
    Sygnały z czujnika położenia dźwigni [7], wraz z informacjami pochodzącymi z innych czujników pojazdu są wykorzystywane przez moduł sterowania silnikiem (ECM) do obliczenia kąta wyprzedzenia wtrysku paliwa.
    Po wyłączeniu zapłonu lub zadziałaniu immobilizera jeżeli pojazd nie jest wyłączony, elektrozawór stop [8] powróci do pozycji zamkniętej i silnik zatrzyma siem
  • Poziom 14  
    Dziekuje za tak dogłebny opis działania pompy. Jest co najmniej jedna niescisłosć - w tym silniku o ile dobrze pamietam nie ma wtrysku sterujacego.
    Niestety ciagle nie wiem co steruje elektrozaworem podcisnienia przyspieszacza - szybkiego biegu jałowego (membrana pod akumnulatorem podlaczona do pompy podcisnienia na silniku). W nowszych 1.8td podcisnienie zamieniono na silniczek. Linka termostatu woskowego podłączona jest do tej samej dzwigni na pompie.