Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Webasto Thermo Top V (Can) - szukam dokumentacji

altaris 18 Nov 2008 09:33 12186 17
  • #1
    altaris
    Level 11  
    Witam! Dłuższy czas szukam juz dokumentacji to Webasto Themo Top V i jakoś bez skutku. Na naszej polskiej stronie producenta widnieje informacja iż jest to nowość na rynku pierwotnym... ale strona ostatnio była aktualizowana w 2002r. Zachodnie strony tez milczą na ten temat. Urządzenie jest zamontowane w samochodzie Touran 2.0l TDI z roku 2004. Prawdopodobnie mam uszkodzony czujnik G18 (Vag pokazuje zwarcie do masy na nim). Chciałbym sie dowiedzieć gdzie w urządzeniu on się znajduje. Czy to czujnik przegrzania? Dziękuję za jakakolwiek pomoc. Pozdrawiam!
  • Helpful post
    #2
    Kaszpir77
    Level 21  
    Poszukaj na eMule. Nazywa się to Webasto DataTop i waży ok 600 MB. G18 to czujnik temp wymiennika i jest umieszczony na nim (ta okrągła część :) ). Czujnik przegrzania jako drugi jest obok. Podłączone są do tej samej wytczki (X5).
  • #3
    altaris
    Level 11  
    Czyli G18 to ten z brązowymi przewodami? Mierzyłem go i wyszło 3,3ohma w temp około 10° a po podgrzaniu zaczęło spadać. Wydaje mi sie ze to stanowczo za mało. Jeśli okaże się że ten czujnik jest uszkodzony to gdzie można go dostać?
  • #4
    altaris
    Level 11  
    W końcu znalazłem odpowiedź na swoje pytanie - gdzie znajduje sie czujnik G18? Dla zainteresowanych to pozycja nr 3 na poniższym rysunku.

    Webasto Thermo Top V (Can) - szukam dokumentacji

    Także nie jest to czujnik z brązowymi przewodami o którym pisałem w poście powyżej...
    Czy może wie ktoś jaką ten czujnik powinien mieć rezystancję w temperaturze około 10st C ?
  • #5
    lesiu111
    Level 11  
    mam ten sam problem przez ten czujnik nr 4 ucieka mi plyn zauwazyłam ze jest on pekniety zamowilem nowy w serwisie czekam na dostawę.
  • #6
    altaris
    Level 11  
    A można wiedzieć w jakim serwisie zamówiłeś?
  • #7
    skylark
    Level 25  
    W komplecie występują oba czujniki. Do dostania w moim Centrum, tel 0-888-234567
  • #8
    krzysztof.wnuk
    Level 2  
    Witam .
    Zakupiłem niedawno discovery3 w którym zamontowne jest
    THERMO TOP V załącza się po uruchomieniu silnika.
    Pytanie do kolegów?
    Czy jest możliwe by pracowało podczas postoju ogrzewając wnętrze kabiny w sposób regulowalny?
  • #9
    Spacewalker
    Level 33  
    musisz wymienic sterownik w webascie na taki z funkcja ogrzewania, powinno wtedy pojawic ci sie opcja webasta na zegarach czy na jakims tam komputerze pokladowym i generalnie nie musisz juz nic przerabiac. zdalne sterowanie to osobna kwestia
  • #10
    krzysztof.wnuk
    Level 2  
    Witam kolegę
    czy mówimy o sterowniku wewnątrz WEBASTA?
    jest dostępny w sieci serwisów LAND ROWERA czy WEBASTO ?
    czy nowy sterownik doda dodatkową funkcję czy zastąpi ?
    proszę wybaczyć że zasypuję pytaniami ale temat daje mi sznsę na super
    opcje zrestą bardzo potrzebną a muszę rozważyć za i przeciw.
  • #11
    Spacewalker
    Level 33  
    Sa 2 rodzaje webast generalnie. Dogrzewacze i Ogrzewacze. jelsi mowa o TTV to roznia sie tylko sterownikiem. ja kupiłem sam sterownik do swojego i wymieniłem. Podobno mozna przeprogramowac istniejacy - ale nie wiem tego do konca. Nowy sterownik doda ci funkcje - bo niby jaka ma zastapic jak nie bylo zadnej
    tu masz do DISCO3 opisane troche.
  • #12
    lesiu111
    Level 11  
    teraz mam problem z komunikacją vag wyrzuca mi bląd brak komunikacji z webasto?
  • #13
    Spacewalker
    Level 33  
    a wczesniej nie miałes? To twoj pierwszy post w tym temacie a brzmi jak bysmy tu korespondowali.
  • #14
    lesiu111
    Level 11  
    Spacewalker wrote:
    a wczesniej nie miałes? To twoj pierwszy post w tym temacie a brzmi jak bysmy tu korespondowali.



    pewnie że nie pierwszy popatrz powyżej


    mam problem komunikacją , zasilanie dochodzi , nie wiem gdzie znajduje się modul komfortu żeby sprawdzic przewody czy aby nie są uszkodzonę
  • #15
    lesiu111
    Level 11  
    komunikacja odzyskana błedy skasowane poza błedem w module klimatyzacji ciągle widnieje tam brak komunikacji z modułem webasto,
    samo webasto po zasterowaniu z pilota działa jak i po odpaleniu auta załancza sie, natomiast nie można go uruchomić z panelu klimatronika przyciskiem , czy to jest problem kodowania?
  • #16
    Spacewalker
    Level 33  
    jesli masz panel climatronic z guzikiem Webasta, to musisz zamienic 2 kable jeszcze. to doprowadza chyba prąda na stałe do panela, bo tak jest tylko po stacyjce. Potem powinno juz dzialac
  • #17
    kamilradosc
    Level 2  
    Witam
    To jest moj pierwszy post na tym forum wiec prosze o wyrozumialosc :)
    Jestem posiadaczem audi a4 1.9 tdi z 2002 roku. Samochód posiada fabryczne webasto ( szwedzkie ) na podzespołach firmy eberspaecher.
    Kilka dni temu oddałem piec na przegląd ( strasznie kopcilo , zostało oczyszczone , wymieniona została swieca i ogolnie przejrzane - generlanie serwis podsumował ze w stanie jak nowe )
    problem z webastem zaczal sie tego samego dnia ( nie wiem czy ma to wieksze znaczenie ) po tym jak zabrakło mi paliwa w autku ( byla awaria stacji benzynowej na trasie )
    po zatankowaniu autko odpaliło po kilku probach , niestety WEBASTO sie włącza.
    przeskanowałem autko Vagiem - żadnych błędów poza :
    Address 08 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 820 043 J
    Component: A4 Klimaautomat 1015
    Coding: 00000
    Shop #: WSC 63351
    1 Fault Found:
    [b]01207 - Control Module for Auxiliary Heater (J364)
    49-00 - No Communications
    [/b]

    ten sam błąd jest na adresie 17 stym
    Address 17 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 920 900 G
    Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D27
    Coding: 00000
    Shop #: WSC 00001
    WAUZZZ8E63A020346 AUZ6Z0B0091120
    1 Fault Found:
    01207 - Control Module for Auxiliary Heater (J364)
    49-00 - No Communications


    sprawdziłem bezpieczniki , wtyczki przy piecu webasto i wydaje mi sie ze jest ok.
    Samochod nie jest po powodzi , wypadku itp. wszystko do tej pory działało tak jak trzeba
    czy ktos z was ma pomysł od czego powinienem zaczac naprawe ?

    pozdrawiam

    kamil
  • #18
    zduno83
    Level 11  
    Jestem w trakcie rozbierania podgrzewacza z tourana, ktos wie jak te czujniki g18 i ten drugi jak sie je demontuje ??