Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czujnik temperatury w seicento ??

17 Mar 2004 12:50 43743 19
  • Poziom 14  
    1. Czy ktoś z was sie orjętuje gdzie jest umieszczony czujnik temperatury silnika w seicento z silnikiem 900cm?
    2. czy to jest czujnik analogowy czy cyfrowy, jesli cyfrowy to pracuje na jakiej szynie i2c, czy 1wire czy może jakaś muracja rs-a?
  • Spec od samochodów
    O jaki czujnik pytasz?
    Są jakby 3:
    1. temp do wskaźników
    2.temp. do ECU
    3. wł. wentylatora
  • Poziom 14  
    diag napisał:
    O jaki czujnik pytasz?
    Są jakby 3:
    1. temp do wskaźników
    2.temp. do ECU
    3. wł. wentylatora


    OOO to mnie zaskoczyłeś, myślałem że jest jeden temp powiedzmy cieczy chłodzącej z którego informacje otrzymuje centralka i dalej włącza np wentylator.
    Ale chodzi mi o ten z którego na egzaminer serwisowy odczytuje temp silnika.
    Potrzebuje tego bo chce wykonać wskaźnik temp w który niestety sej nie jest wyposarzony
  • Spec od samochodów
    Najlepiej zrób odzielny czujnik do wskaźnika bo możesz inaczej narozrabiać w pracy ECU.
    Proponuje LM35 tylko wersja na 125 stopni(sprawdź katalog) i wskaźnik cyfrowy z AVT np 200mV z dzielnikiem 1:10.
  • Poziom 38  
    W 900 czujnik jest wkręcony w termostat góra przód głowicy w prawo od zespołu wtryskiwacza ale uwaga jak wyżej. Kumpel kupił jakiś badziewny wskaźnik za 6 (słownie sześć ) i założył go do łady. Chodzi bezawaryjnie już 2 tygodnie w Skład zestawu wchodzi wskaźnik ,czujnik i 2m przewodu.
  • Poziom 26  
    U mnie wlasnie zaswiecila sie kontrolka zbyt wys temp w chlodnicy, czy normalne zwarcie tego czujnika spowoduje załaczenie wentyl. ?
  • Poziom 26  
    Hmm, wygląda na to ze silnik od wentylatora chlodnicy sie spalił, ktos wie czy mozna taki silnik kupić osobno, bo w komplecie to troche kosztuje :(
  • Poziom 11  
    Wiem że zamiast tego czujnika można wkręcić z innego samochodu i zastosować zegar- wskazuje idealnie. Tylko tu jest problem z jakiego samochodu pasuje(ktoś może wie), kumpel żeby go wkrecic rozwiercał i gwintował otwór.
  • Poziom 13  
    blecky napisał:
    Wiem że zamiast tego czujnika można wkręcić z innego samochodu i zastosować zegar- wskazuje idealnie. Tylko tu jest problem z jakiego samochodu pasuje(ktoś może wie), kumpel żeby go wkrecic rozwiercał i gwintował otwór.



    Czujnik temperatury i zegar z CC899
    W SC czujnik daje tylko styk a w CC czujnik jest liniowy i są identyczne budową.
    W CC są takie zegary. Ja czekam już 2 tygodnie na taki zegar 50zł a czujnik 15,80zł.
    Jak dostane ten zegar to się pochwale.

    :D :D :D Zegar i czujnik dostałem :D :D :D (=60zł) i czekam jeszcze :( na obrotka z CCS 125zł
    w CC czujnik ma pomarańczową obudowe i jest liniowy a SC czarną i daje styk

    Jak będe miał już całość to bioresię do roboty ale nie wcześniej niż pod koniec MAJA (urlop)
    Załączniki:
  • Poziom 10  
    Potrzeuje pilnie położenie czujnika temp który włancza wentylator z chłodnicy !!
    Waśnie się okazała że wentylator się nie włancza a na 99% to właśnie ten termostat
    A zaraz mam jechać na urlop.
  • Poziom 26  
    Ja bym sprawdził sam wiatrak, podłącz go przewodami pod aku i sprawdź czy kręci.
  • Poziom 13  
    Czujnik jest wkręcony do chlodnicy
  • Poziom 12  
    Czujnik wystarczy zmostkowac aby uruchomil sie wentylator!
    Jednak silnik wentylatora w SC lubi sie czesto palic, a nie oryginalny kosztuje ok 160 zl.
  • Poziom 39  
    najpierw trzeba sprawdzić bezpiecznik [40a] za akumulatorem -pali się gdy wentylator sie zaciera w łożyskowaniu ,wtedy już jest po ptakach
    silnik nie wystepuje osobno
    przy okazji-to juz pisałem,gdy ktoś jeżdzi mądrze i elastycznie ,unikajac korków ,to może byc tak że wentylator ma potrzebę uruchomienia się raz na rok i to jest przyczyna
    można by zrobić jakis układzik elektroniczny ,lub wł mechaniczny [monostabily ] -ale czy warto?
  • Poziom 28  
    ja wykorzystałem jako wskaznik temp. wskaznik paliwa . gdy silnik pracuje pokazuje temp.silnika a gdy jast zgaszony poziom paliwa . wykorzystałem do tego 2 czujniki temp od Uno . jeden dawał za słaby sygnał ]kture połaczyłem ruwnolegle .jeden wkręciłem w miejsce czujnoka przegrzania a drugi w miejsce zaslepki czyli korka który znajduje sie pod cewkami WN . po dorobieniu odpowiedniej redukcij. podczas jazdy normalna temp. jest po srodku skali
  • Poziom 12  
    czujnik temp. do ecu jest niebieski wkrecony przy termostacie.
    czujnik na tablice rozdz. kolor zielony z lewaj str. silnika
    czujnik temp. wentylatora z prawej str. chłodnicy.powodzenia
  • Poziom 12  
    Witam
    Od czasów pojawienia się mrozu muszę dłużej kręcić za nim zapali do tej pory palił na dotyk i na ciepłym dalej tak pali;) Czy może być to spowodowane wadliwym czujnikiem temperatury? bo mam wrażenie ze mieszanka jest zbyt uboga tzn w fazie ssania. Jeśli może być to spowodowane wadliwym czujnikiem temperatury to którym bo ktoś wyżej napisał że w seicento 899 są aż 3:] i w którym miejscu jest on wkręcony??
  • Poziom 18  
    autoManiak1 napisał:
    Witam
    Od czasów pojawienia się mrozu muszę dłużej kręcić za nim zapali do tej pory palił na dotyk i na ciepłym dalej tak pali;) Czy może być to spowodowane wadliwym czujnikiem temperatury? bo mam wrażenie ze mieszanka jest zbyt uboga tzn w fazie ssania. Jeśli może być to spowodowane wadliwym czujnikiem temperatury to którym bo ktoś wyżej napisał że w seicento 899 są aż 3:] i w którym miejscu jest on wkręcony??


    Na szczęście żaden czujnik temperatury nie jest odpowiedzialny za obecny stan a jedynie instalacja zapłonowa. Napewno dawno już nie wymieniałeś świec i przewodów wysokiego napięcia. Zmień na nowe i dorzuć jeszcze nową kopułkę i palec. :D

    Pozdrawiam.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tak, tak, kopułkę i palec.
    Coś jeszcze?