Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czujnik temperatury w seicento ??

Rysiek.K 17 Mar 2004 12:50 41763 19
  • #1 17 Mar 2004 12:50
    Rysiek.K
    Poziom 14  

    1. Czy ktoś z was sie orjętuje gdzie jest umieszczony czujnik temperatury silnika w seicento z silnikiem 900cm?
    2. czy to jest czujnik analogowy czy cyfrowy, jesli cyfrowy to pracuje na jakiej szynie i2c, czy 1wire czy może jakaś muracja rs-a?

    1 19
  • #2 17 Mar 2004 13:32
    diag
    Spec od samochodów

    O jaki czujnik pytasz?
    Są jakby 3:
    1. temp do wskaźników
    2.temp. do ECU
    3. wł. wentylatora

    1
  • #3 17 Mar 2004 15:30
    Rysiek.K
    Poziom 14  

    diag napisał:
    O jaki czujnik pytasz?
    Są jakby 3:
    1. temp do wskaźników
    2.temp. do ECU
    3. wł. wentylatora


    OOO to mnie zaskoczyłeś, myślałem że jest jeden temp powiedzmy cieczy chłodzącej z którego informacje otrzymuje centralka i dalej włącza np wentylator.
    Ale chodzi mi o ten z którego na egzaminer serwisowy odczytuje temp silnika.
    Potrzebuje tego bo chce wykonać wskaźnik temp w który niestety sej nie jest wyposarzony

    1
  • #4 18 Mar 2004 07:21
    diag
    Spec od samochodów

    Najlepiej zrób odzielny czujnik do wskaźnika bo możesz inaczej narozrabiać w pracy ECU.
    Proponuje LM35 tylko wersja na 125 stopni(sprawdź katalog) i wskaźnik cyfrowy z AVT np 200mV z dzielnikiem 1:10.

    0
  • #5 18 Mar 2004 07:25
    ladamaniac
    Poziom 37  

    W 900 czujnik jest wkręcony w termostat góra przód głowicy w prawo od zespołu wtryskiwacza ale uwaga jak wyżej. Kumpel kupił jakiś badziewny wskaźnik za 6 (słownie sześć ) i założył go do łady. Chodzi bezawaryjnie już 2 tygodnie w Skład zestawu wchodzi wskaźnik ,czujnik i 2m przewodu.

    3
  • #6 02 Kwi 2004 20:44
    Lukalago
    Poziom 26  

    U mnie wlasnie zaswiecila sie kontrolka zbyt wys temp w chlodnicy, czy normalne zwarcie tego czujnika spowoduje załaczenie wentyl. ?

    2
  • #7 03 Kwi 2004 12:34
    Lukalago
    Poziom 26  

    Hmm, wygląda na to ze silnik od wentylatora chlodnicy sie spalił, ktos wie czy mozna taki silnik kupić osobno, bo w komplecie to troche kosztuje :(

    0
  • #9 04 Kwi 2004 16:49
    blecky
    Poziom 11  

    Wiem że zamiast tego czujnika można wkręcić z innego samochodu i zastosować zegar- wskazuje idealnie. Tylko tu jest problem z jakiego samochodu pasuje(ktoś może wie), kumpel żeby go wkrecic rozwiercał i gwintował otwór.

    0
  • #10 26 Kwi 2004 13:57
    kisiel997
    Poziom 12  

    blecky napisał:
    Wiem że zamiast tego czujnika można wkręcić z innego samochodu i zastosować zegar- wskazuje idealnie. Tylko tu jest problem z jakiego samochodu pasuje(ktoś może wie), kumpel żeby go wkrecic rozwiercał i gwintował otwór.



    Czujnik temperatury i zegar z CC899
    W SC czujnik daje tylko styk a w CC czujnik jest liniowy i są identyczne budową.
    W CC są takie zegary. Ja czekam już 2 tygodnie na taki zegar 50zł a czujnik 15,80zł.
    Jak dostane ten zegar to się pochwale.

    :D :D :D Zegar i czujnik dostałem :D :D :D (=60zł) i czekam jeszcze :( na obrotka z CCS 125zł
    w CC czujnik ma pomarańczową obudowe i jest liniowy a SC czarną i daje styk

    Jak będe miał już całość to bioresię do roboty ale nie wcześniej niż pod koniec MAJA (urlop)

    0
    Załączniki:
  • #11 16 Lip 2005 17:34
    dyejcop
    Poziom 10  

    Potrzeuje pilnie położenie czujnika temp który włancza wentylator z chłodnicy !!
    Waśnie się okazała że wentylator się nie włancza a na 99% to właśnie ten termostat
    A zaraz mam jechać na urlop.

    3
  • #12 16 Lip 2005 17:52
    Lukalago
    Poziom 26  

    Ja bym sprawdził sam wiatrak, podłącz go przewodami pod aku i sprawdź czy kręci.

    0
  • #13 18 Lip 2005 06:51
    kisiel997
    Poziom 12  

    Czujnik jest wkręcony do chlodnicy

    0
  • #14 17 Wrz 2005 16:32
    pasikx
    Poziom 12  

    Czujnik wystarczy zmostkowac aby uruchomil sie wentylator!
    Jednak silnik wentylatora w SC lubi sie czesto palic, a nie oryginalny kosztuje ok 160 zl.

    -1
  • #15 17 Wrz 2005 16:54
    jannaszek
    Poziom 39  

    najpierw trzeba sprawdzić bezpiecznik [40a] za akumulatorem -pali się gdy wentylator sie zaciera w łożyskowaniu ,wtedy już jest po ptakach
    silnik nie wystepuje osobno
    przy okazji-to juz pisałem,gdy ktoś jeżdzi mądrze i elastycznie ,unikajac korków ,to może byc tak że wentylator ma potrzebę uruchomienia się raz na rok i to jest przyczyna
    można by zrobić jakis układzik elektroniczny ,lub wł mechaniczny [monostabily ] -ale czy warto?

    0
  • #16 15 Lis 2005 22:58
    vvaldek
    Poziom 28  

    ja wykorzystałem jako wskaznik temp. wskaznik paliwa . gdy silnik pracuje pokazuje temp.silnika a gdy jast zgaszony poziom paliwa . wykorzystałem do tego 2 czujniki temp od Uno . jeden dawał za słaby sygnał ]kture połaczyłem ruwnolegle .jeden wkręciłem w miejsce czujnoka przegrzania a drugi w miejsce zaslepki czyli korka który znajduje sie pod cewkami WN . po dorobieniu odpowiedniej redukcij. podczas jazdy normalna temp. jest po srodku skali

    1
  • #17 15 Lis 2005 23:06
    beata pn
    Poziom 12  

    czujnik temp. do ecu jest niebieski wkrecony przy termostacie.
    czujnik na tablice rozdz. kolor zielony z lewaj str. silnika
    czujnik temp. wentylatora z prawej str. chłodnicy.powodzenia

    0
  • #18 29 Lis 2007 18:29
    autoManiak1
    Poziom 12  

    Witam
    Od czasów pojawienia się mrozu muszę dłużej kręcić za nim zapali do tej pory palił na dotyk i na ciepłym dalej tak pali;) Czy może być to spowodowane wadliwym czujnikiem temperatury? bo mam wrażenie ze mieszanka jest zbyt uboga tzn w fazie ssania. Jeśli może być to spowodowane wadliwym czujnikiem temperatury to którym bo ktoś wyżej napisał że w seicento 899 są aż 3:] i w którym miejscu jest on wkręcony??

    1
  • #19 29 Lis 2007 18:48
    forte39
    Poziom 18  

    autoManiak1 napisał:
    Witam
    Od czasów pojawienia się mrozu muszę dłużej kręcić za nim zapali do tej pory palił na dotyk i na ciepłym dalej tak pali;) Czy może być to spowodowane wadliwym czujnikiem temperatury? bo mam wrażenie ze mieszanka jest zbyt uboga tzn w fazie ssania. Jeśli może być to spowodowane wadliwym czujnikiem temperatury to którym bo ktoś wyżej napisał że w seicento 899 są aż 3:] i w którym miejscu jest on wkręcony??


    Na szczęście żaden czujnik temperatury nie jest odpowiedzialny za obecny stan a jedynie instalacja zapłonowa. Napewno dawno już nie wymieniałeś świec i przewodów wysokiego napięcia. Zmień na nowe i dorzuć jeszcze nową kopułkę i palec. :D

    Pozdrawiam.

    0
  • #20 29 Lis 2007 18:55
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Tak, tak, kopułkę i palec.
    Coś jeszcze?

    1
  Szukaj w 5mln produktów