Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

czujnik temperatury-tuning? o co chodzi TDI 110KM

Leon954 18 Lis 2008 16:42 15958 16
  • #1 18 Lis 2008 16:42
    Leon954
    Poziom 10  

    Witam. gdziesz przypadkowo czytałem właśnie że można cos zrobić zmieniając czy przerabiając czujnik temp. w TDI, czzy to prawda? Jak tak to co można zrobić, chce spróbować czy to cos da. dzięki

  • #2 18 Lis 2008 16:50
    tzok
    Moderator Samochody

    To raczej podchodzi pod kategorię "wiejski tuning", ale można włączyć szeregowo z czujnikiem temperatury powietrza tak dobrany rezystor, by ECU widziało temperaturę powietrza o kilkanaście stopni niższą niż jest w rzeczywistości co zaowocuje zwiększeniem dawki paliwa. Jest też drugi wariant, polegający na całkowitym zastąpieniu czujnika temperatury powietrza rezystorem, dobranym tak, aby widziana temperatura wynosiło ok 10*C. Ta metoda działa we wszystkich silnikach z elektronicznym wtryskiem paliwa, nie tylko TDI.

  • #3 18 Lis 2008 19:28
    Leon954
    Poziom 10  

    czyli mniej wiecej jak to zrobic możecie przytoczyc krok po kroku?jaki ten rezystor musi byc?

  • #4 18 Lis 2008 20:30
    tzok
    Moderator Samochody

    Daruj sobie... samo z siebie nic to nie da, poza większym zużyciem paliwa. W szczególnych przypadkach, zamiast zmieniać mapy paliwa, można się pokusić o taki mod, np. po przerobieniu dolotu, ale bez przeróbek mechanicznych to jest prosta droga do zniszczenia turbiny i katalizatora. Chyba, że wielką przyjemność Ci sprawi, jak twoje auto przy każdym dotknięciu pedału przyspieszenia będzie zostawiać za sobą chmury czarnego dymu jak 30 letni Star...

    Wartość rezystora zależy od charakterystyki czujnika temperatury powietrza zastosowanego w samochodzie. Ja Ci nie podam - chcesz sobie zepsuć auto, to weź miernik do ręki i zdejmij charakterystykę z czujnika a potem oblicz sobie wartość potrzebnego rezystora (przynajmniej będzie taki pożytek, że nauczysz się wyznaczać charakterystyki przejściowe i liczyć rezystancję zastępczą).

  • #5 18 Lis 2008 20:56
    Leon954
    Poziom 10  

    czyli nic wielkiego nic to nie pomoże?

  • #6 22 Lis 2008 14:48
    MikePL1
    Poziom 16  

    Takie wynalazki nic nie pomogą. Praw fizyki nie oszukasz. Aby mieć większą moc musisz dać więcej powietrza i więcej paliwa, potem musi się to wszystko w cylindrze spalić.

    Te wszystkie tanie boxy czy cipy do samochodów działają kosztem czegoś... Najczęściej jest to oszukiwanie komputera i podawanie niewłaściwej dawki paliwa, oszukiwanie wskazań przepływomierza czy sondy lambda.

    Jeśli chcesz konkretne modyfikacje to daj do wypolerowania dolot albo zmień turbinę.

  • #7 22 Lis 2008 15:28
    siewcu
    Poziom 33  

    I w tym momencie, po radzie kol. MikePL1 z wymianą turbiny(bez strojenie) najczęściej psują się silniki. Duże doładowanie i brak paliwa prowadzą do spalania stukowego... Radzę zacząć od profesjonalnego chipa (jeśli możesz dojechać do Poznania to Geko Cars, jeśli do Warszawy to MR Motors - ul. Mineralna 26), potem ew. wydech, wtryski, turbina, IC itd....

  • #8 22 Lis 2008 15:34
    MikePL1
    Poziom 16  

    Ej no nie chodziło mi aby sobie wstawił jakiegoś GT35 tylko, aby zmienił A/R lub wstawił coś o osiągach 10-15% większych. Tylko takie poprawy osiągów są realne bez zniszczeń czy dużej ingerencji w silnik...

  • #9 22 Lis 2008 16:37
    siewcu
    Poziom 33  

    Kolega już wstawił coś o większych osiągach... Auto skończyło z silnikiem do remontu generalnego.

  • #10 23 Lis 2008 12:24
    Leon954
    Poziom 10  

    ale jakbym wymienił na duży intercooler, dolot powietrza i może dawke podkręcił to by coś dalo?

  • #11 24 Lis 2008 09:41
    Moulder
    Poziom 23  

    Czytając te posty można stwierdzić że niektórzy nie wiedzą jak jest zasilany silnik diesla. Przecież przy pełnym obciążeniu silnik pracuje na lambda ~1,7 (z dużym nadmiarem powietrza). Na biegu jałowym lambda dochodzi do 7! Zwiększanie dawki paliwa (bez zwiększania ciśnienia doładowania) powoduje wzrost mocy, temp. spalin i przede wszystkim zadymienia.
    A odnośnie spalania stukowego w dieslu to w której książce jest to opisane ? Czym to się objawia samozapłonem ? Chętnie bym coś poczytał.

  • #12 24 Lis 2008 13:14
    pivvo
    Poziom 22  

    Hmm, dla poprawnej pracy silnika jest najważniejsza masa dostarczanego powierza bo do niej komputer dobiera masę paliwa, tak więc zimą ciśnienie może być mniejsze (większa gęstość powietrza) a latem większe, po za tym większość komputerów ma też ciśnieniomierze aby kompensować różnicę wagi zasysanego powietrza góry, morze, wyż, niż. Czyli taki tuning trochę działa, ale jest to bardzo ryzykowne bo może odbywać się kosztem przedawkowania paliwa efektem tego będzie to, że nie spali się w cylindrze i powstaną sadze (czarny dym jak z Batorego) sadze przyblokują katalizator (zmniejszy się przepływ spalin) , nastąpi utrudnienie odpływu (wypchnięcie) spalin z cylindra, czyli gorące spaliny wytworzy ciśnienie zwrotne i w efekcie grzanie tłoków. Myślę że taki scenariusz opisywał mój przedmówca.

  • #13 24 Lis 2008 19:09
    Mihas66
    Poziom 22  

    spalanie sutkowe w dieslu?-normalnie bajka jakich mało... tam przecież o to chodzi silnik diesla jest silnikiem z zapłonem samoczynnym!!!!!!!!!!!! a tak po za tym po co mu większe turbo jak praktycznie każde może dmuchnąć te 15% więcej-większe turbo jest potrzebne jak chcemy mieć 2 atmosfery i hełm zakładać żeby nie oberwać głowica;p wg mnie ten rezystor to kicha jak chcesz dobrze to daj go na dobre strojenie to może ze max 30km będziesz miał więcej a nie taki wiejski tuning...

  • #14 26 Lis 2008 08:37
    pivvo
    Poziom 22  

    No cóż na początku jak pytałem o chiptuningu TDI to pierwsze odpowiedzi jakie dostałem to: wał korbowy wyjdzie bokiem spłyną tłoki do miski olejowej itp, tak że informacja o spalaniu stukowym mnie nie dziwi, wypalić dziury w tłokach oczywiście można, tak jak pisałem powyżej, ale wiąże się to z totalną nie wiedzą tunera, głównie problem przegrzania tłoków dotyczy gdy modyfikujemy mechanicznie silnik zwłaszcza zmieniając turbinę, lub gdy podnosząc wielkości masy powietrza nie potrafimy korzystać z map kompresorów (wyliczyć orientacyjnie jaką ilość masy dostarczy nasza fabryczna turbina).

  • #15 09 Mar 2011 08:02
    tsunamikiler
    Poziom 9  

    Rezystor na czujnik temperatury powietrza rezystor na czujnik ciśnienia ja bym dał diody i masz kolego i powietrze i paliwo i mało profesjonalniy ale skuteczny tuning i te 35 km podskoczy. A każdy co żyję z tuningu napiszę korby bokiem itp. ale oni robią to samo też oszukuje silnik .

  • #16 12 Kwi 2011 20:46
    Rafał G
    Poziom 12  

    tsunamikiler napisał:
    Rezystor na czujnik temperatury powietrza rezystor na czujnik ciśnienia ja bym dał diody i masz kolego i powietrze i paliwo i mało profesjonalniy ale skuteczny tuning i te 35 km podskoczy. A każdy co żyję z tuningu napiszę korby bokiem itp. ale oni robią to samo też oszukuje silnik .

    Kolego podłączam się do odgrzanego kotleta, robiłeś jakieś testy z tym tematem.
    Widziałem testy na hamowni przed przeróbką i po moment około 20 % moc około 15 %

  • #17 07 Lut 2013 13:06
    adrianagent
    Poziom 11  

    Witam wszystkich
    Co do spalania stukowego:
    -oryginalna mieszanka paliwo-powietrze (norma EURO 4) to 110%
    -tryb awaryjny: 145% więc mielibyśmy spalanie stukowe w trybie awaryjnym

    Moderowany przez tzok:

    Mihas66 już wyjaśnił tę kwestię, a więc:
    3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.
    3.1.19. Zabronione jest publikowanie wpisów w dyskusjach archiwalnych.