Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra 1.7 Isuzu, zamulenie przy obrotach 2200-2300

djm 18 Lis 2008 21:47 5482 14
  • #1 18 Lis 2008 21:47
    djm
    Poziom 26  

    Witam!
    Mam Astrę G kombi z 2001. Silnik 1.7 Diesel Isuzu. Na autko nie mogę narzekać gdyż sprawuje się wyśmienicie. Niestety od jakiegoś czasu zauważyłem pewien mankament. Gdy podczas jazdy silnik wchodzi na obroty potrafi się delikatnie zamulić tj w granicach obrotów 2200-2300. zamulenie jest bardzo delikatne ale przez kierowcę odczuwalne... po prostu jak wchodzi na takie obroty delikatnie spada mu moc/przyspieszenie... nie wiem czego może to być wina? przeczytałem gdzieś, że może przepływomierz powietrza ale czy na pewno?
    proszę o opinie...
    dziękuję i pozdrawiam wszystkich

    0 14
  • #2 18 Lis 2008 21:58
    autoas
    Poziom 41  

    Oczywiście podłączałeś pod tester aby upewnić się czy działa przepływka, czy chcesz wymieniać wszystko po kolei (czytaj po PKP) na zasadzie "czytałem w internecie" lub "czytałem na forum"??????????

    0
  • #3 19 Lis 2008 10:05
    djm
    Poziom 26  

    nie podłączałem pod tester. nie znam się na autach, napisałem tego posta ponieważ sprawa mogła być oczywista a usterka dobrze znana znawcom. być może padła by szybka i konkretna odpowiedź co jest przyczyną... widzę, że to temat "rzeka" więc wielkie sory dla tych których uraziłem tym postem!

    0
  • #4 19 Lis 2008 23:33
    Usunięty
  • #5 20 Lis 2008 08:08
    autoas
    Poziom 41  

    To fakt, że gwoździem tego sezonu jest silniczek krokowy który według niektórych występuje we wszystkich typach aut :)

    1
  • #6 14 Gru 2009 16:17
    michalek_m
    Poziom 2  

    djm czy już wyjaśniłeś tę sprawę mam taki sam motor i taki sam problem .
    Na kompie nie ma żadnych błędów.

    0
  • #7 14 Gru 2009 16:51
    djm
    Poziom 26  

    no niestety. komp nic nie pokazuje, parametry mierzone online też nie. miałem okazję to sprawdziłem na nowym przepływomierzu ale jest to samo. miałem się zabrać za czyszczenie zaworu EGR ale nie mam na to czasu w ogóle, z resztą dostęp trochę kiławy. jak ktoś będzie miał jakieś sugestie proszę o info?

    0
  • #8 14 Gru 2009 22:05
    roberto123456
    Poziom 15  

    Na tym zakresie obrotów załącza się zawór EGR i dlatego jest ten efekt przymulenia.

    1
  • #9 14 Gru 2009 23:03
    djm
    Poziom 26  

    ale co to oznacza? że tak powinno być, czy że jego wymiana/regeneracja pomoże pozbyć się problemu?

    0
  • #10 15 Gru 2009 09:14
    JANUARY111
    Poziom 13  

    Zawor egr zalancza sie na wolnych obrotach po dodaniu gazu powinien sie zamknac ,jezeli bedzie zabrudzony moze sie przycinac i jezeli sie nie domknie silnik wtedy dusi sie wlasnymi spalinami. W celu sprawdzenia zaworu zaloz saslepke na kolektorze wydechowym jezeli po tym zabiegu bedzie ok to masz do sprawdzenia , zawor egr,elektrozaworek ster zaworem , wezyki podcisnieniowe i pompa vacum

    0
  • #11 15 Gru 2009 15:43
    roberto123456
    Poziom 15  

    Załącza się na wolnych obrotach oraz 2000-2300 mniej więcej.Wystarczy podłączyć vakuometr i wszystko widać.W zeszłym tygodniu wymieniałem elektrozaworek na nowy i zawór EGR używany bo nowy cholernie drogi,więc dokładnie to przetestowałem.A te przymulenia to chyba zawsze będą może nie zawsze jednakowe,wydaje mi się że to zależy od jakości paliwa.Jeżeli nie chcesz ich mieć to wystarczy zaślepić przewód podciśnieniowy między EGR-em a elektrozaworkiem,tylko że będzie nie ekologicznie no i może zapalić się kontrolka awarii silnika.

    Dodano po 3 [godziny] 59 [minuty]:

    A przede wszystkim trzeba sprawdzić czy ten EGR jest sprawny.W moim przypadku uszkodzona była membrana i silnik szarpał.

    0
  • #12 15 Gru 2009 18:15
    Mihas66
    Poziom 22  

    Radą na egra jest zaślepienie a jak będzie ci się non stop palił check to znajdz jakiegoś w miarę kumatego mechanika(tunera) żeby ci to ustrojstwo wyłączył programowo nawet jak zażąda nie małą sumkę to porównaj to z kosztami napraw egra...

    0
  • #13 15 Gru 2009 23:09
    JANUARY111
    Poziom 13  

    Nie wiem co mogles sprawdzic vakumetrem ,chyba tylko podcisnienie , i nie wprowdzaj wblad , natomiat co do zaslepienia egru to jak zrobisz tak jak ci opisalem wczesniej to zadna kontrolka Ci sie nie zapali a auto ozyje

    0
  • #14 16 Gru 2009 11:24
    roberto123456
    Poziom 15  

    Jasne że podciśnienie na zaworze EGR,wtedy widzę kiedy się otwiera i zamyka i nie wprowadzam w błąd.Co do kontrolki to może ale nie musi się palić,nie w każdym aucie.Jeżeli znasz się w miarę na technice to powinieneś wiedzieć że przepływomierz służy również do kontroli recyrkulacji spalin.a zresztą róbta co chceta.

    0
  • #15 16 Gru 2009 11:38
    djm
    Poziom 26  

    spokojnie panowie :). na wstępie dziękuję za interesowanie i wszelkie sugestie, nie ważne czy trafne czy nie :). po to jest forum, żeby sobie pomagać a nie szkodzić ;). dostane wolny dzień w pracy to sprawdzę opcję EGR'a i zobaczymy. napisze czy pomogło czy nie... a resztą może będę potrzebował pomocy jeszcze jakiejś podczas demontażu... wtedy będę pisał.
    pzd

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo