Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

tuning- polonez z silnikien 1,4 rover

tomcio64 27 Nov 2008 08:38 17093 37
  • #31
    gondoljerzy
    Level 23  
    Pikozaur wrote:
    podtrzymanie "turbo" - przeciez to co my robilismy to wlasnie o to chodzilo. Mielismy dostep do wszystkiego (hamownia, tokarki, wywazarki itd).

    Podtrzymanie turbo to w skrócie ,,zmuszenie turbiny" do podtrzymania wysokich obrotów w chwilach gdy kierowca zdejmuje nogę z gazu, np przy zmianie biegów, hamowaniu itp. Stosuje się wyłącznie w wyczynowych samochodach gdzie liczy się każdy ułamek sekundy i nie można sobie pozwolić na momenty gdy sprężarka pompuje słabiej. Polega na opóźnieniu zapłonu i wtryskiwaniu dodatkowej ilości paliwa. Spalanie zachodzi wtedy już w trakcie suwu wydechu i w samej sprężarce, nie daje mocy, ale podtrzymuje obroty sprężarki. Obciążą to głowicę, samą sprężarkę i kolektor. Efektem działania są tez piękne i efektowne wybuchy ognia z rury wydechowej. Jesli robiliście coś takiego do silnika 162KM to rzeczywiście mogło cos zdechnąć.
    Chyba że nazywasz potrzymaniem coś zupełnie innego?
  • #32
    siewcu
    Level 34  
    Podtrzymanie turbo, ALS(Anti-Lag System) - polecam Wikipedię (po angielsku, ale jest opisana zasada działania. Wg tego, co tłumaczył mi znajomy, działa to w taki sposób, że przepustnica nawet po upuszczeniu gazu jest uchylona na tyle, żeby turbo cały czas pompowało.
  • #33
    Bartek8508
    Level 14  
    Do Pikozaur:
    Czy w Polonezie Kombi w tylnym zawieszeniu był stosowany stabilizator? Czy można go zastosować w wersji Atu lub Caro?
  • #34
    Pikozaur
    Level 10  
    Tomcio64: Uwierz mi, nie mam teraz zupelnie czasu. Mam urwanie glowy. Poszukaj w internecie o tym silniku. Jak czegos nie bedziesz rozumial to pytaj. Generalnie sprawa z silnikami wyglada tak, ze od momentu wynalezienia silnika tlokowego nic sie nie zmienilo do dzisiaj. Poczytaj o tlokowych silnikach spalinowych. Na Allegro mozna za grosze kupic ksiazki. Jutro podam konkretne pozycje. Dzisiaj i przez pare dni jestem zajety tylko i wylacznie GN 165L-UN. Teraz takimi "sprawami" zajmuje sie na co dzien.
    Jesli chodzi o Skode to pytaj na forum o skodzie. Tak jak mowilem, jesli nie bedziesz czegos rozumial to pytaj.
    Pozdrawiam.
  • #35
    Pikozaur
    Level 10  
    Do Gondolierzy: to wlasnie nazywam podtrzymaniem turbo.
    Do Bartek8508: Tak. we wszystkich Polonezach kombi byl stabilizator. W innych tez mozna ale jest troche zabawy. Moj kolega w swoim wstawial. Efekt byl ciekawy. Nie rozumiem czemu FSO nie montowalo od poczatku we wszystkich.
    Nie jest to takie trudne. Oczywiscie potrzebny migomat.
  • #36
    gondoljerzy
    Level 23  
    Pikozaur wrote:
    Do Gondolierzy: to wlasnie nazywam podtrzymaniem turbo.


    Wybacz szczerość, ale w takim razie powątpiewam w fachowość ludzi zajmujących się tym silnikiem. Sam jestem tylko teoretykiem gawędziarzem, ale wystarczy poczytać np forum streetracing.pl gdzie było opisywanych mnóstwo samochodów z dodawanym turbo. Prawie nikt nie próbował robić sobie podtrzymania pomimo że podnoszono moc nie o 50-60% tylko o 100 czy 200%. Przyrost osiągów jak we wspomnianym polonezie jest tam nazywany ,,soft turbo" i traktowany jako przedszkole, nauka lub wstęp do dalszych zabaw. Zazwyczaj nie odpręża się nawet silnika.
    Jedyne auto z podtrzymaniem jakie pamiętam to Supra z intercarsu, ale tam zaczęto sie bawić w podtrzymanie gdy z mocą pojechali w górę z 300 w okolice 800 czy 1000KM. Śmiem twierdzić że przekombinowaliście.
  • #37
    Michal.ci
    Level 1  
    Kiedyś interesowałem sie kwestia poldolotów. Ogólnie najprościej jest przełożyc sam blok od 1.8 rovera, jest to ten sam silnik.Fakt, 1.8 ma większe kanały dolotowe inne wtryskiwacze itp. W necie jest sporo o tym i nie problem znaleść ludzi ktorzy coś takiego robili. Ja osobiście kupiłem BMW 520 ale z łezka w oku wspominam Poldoloty i 125p.Powodzenia
  • #38
    spoldiźer 1,6gle 1994r.
    Level 2  
    ja ci radze proponuje : jak jeżdzi to nic nie grzeb,ja nic nie grzebe i niemam poważnych problemów,a muj kolega chciał podrasować swojego plusa 1,6gsi i siadł mu most,potem skrzynia,a teraz silnik.