Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

tuning- polonez z silnikien 1,4 rover

tomcio64 19 Lis 2008 10:43 15341 37
  • #1 19 Lis 2008 10:43
    tomcio64
    Poziom 9  

    witam wszystkich. Otóż posiadam poloneza z silnikiem 1,4 rover-a MPI (samochód ma 10 lat i 83tyś km przejechane) i chciałbym go troszeczkę ztuningować. myślałem o zmianie filtra na stożkowy i zmiana wydechu. Co o tym sądzicie? czy to coś pomoże nie jestem zbytnio obeznany w tych sprawach a i czy dała by coś zmiana komputera? czytałem na podobnych forach ze niektórzy radzą żeby zmienić komputer i moc trochę wzrośnie.
    czy istnieje możliwość założenia turbiny to tego tupu silnika.
    Jeśli to jest pomocne to silnik wg mnie chodzi dobrze ostatnio jechałem 185km/h :D
    Silnik będzie remontowany ponieważ mam niewielki wyciek płynu chłodniczego więc może ja jednym zamachem "dodać" lub zmodyfikować coś w "środku" silnika
    jak juz pisałem nie znam się zbytnio na tym więc proszę komentujcie dodajcie swoje uwagi propozycje co o tym sadzicie z góry dzięki :D

  • #2 19 Lis 2008 10:56
    tzok
    Moderator Samochody

    Filtr stożkowy sobie daruj, wydech - pewnie że możesz wymienić, zwłaszcza jak jest przerdzewiały ;)
    Chip tuning wolnossącego silnika sobie daruj, turbina - czemu nie, ale koszt tej modyfikacji przewyższy wartość samochodu, no i pewnie do 100kkm byś po takiej modyfikacji nie dojeździł. Poza tym zwiększenie mocy pociąga za sobą konieczność zmian w zawieszeniu i układzie hamulcowym, no i wymiany może nie całego komputera ale zawartości jego pamięci.
    Wyciek płynu (zależy jeszcze gdzie) raczej nie wiąże się z generalnym remontem silnika, najczęściej z wymianą i uszczelnieniem pompy wody lub wymianą uszczelki i planowaniem głowicy. Generalny remont tego silnika w warsztacie to koszt ok 1000-1200zł...

  • #3 19 Lis 2008 15:02
    kordiasz
    Poziom 12  

    silnik jak każdy wolnossacy jest ciężki do dodania mu mocy. moim zdaniem stożek i wydech odpada bez poważniejszych modyfikacji. ja bym na początek zrobił obróbkę głowicy i kolektorków jak masz sprzęt i umiejetnosci posługiwania się to tą czynność masz nie mal za frik

  • #4 19 Lis 2008 16:59
    putin2208
    Poziom 18  

    a może tak wsadzić silniczek z jakiegoś forda sierry? wiele osób ten silnik przeklina za brak trwałości i liczne awarie. Jeśli zostaje 1.4 to bez planowania głowicy, odelżenia koła zamachowego większej mocy nie osiągniesz.

  • #5 20 Lis 2008 15:40
    kordiasz
    Poziom 12  

    putin2208 napisał:
    a może tak wsadzić silniczek z jakiegoś forda sierry? odelżenia koła zamachowego większej mocy nie osiągniesz.

    odelżysz koło i pod górkę będzie musiał żyłować takie coś się robi tylko na 1/4 mili
    sierra miała 2.0 115KM to nie wiem czy się opłaci no chyba że od cosword (nie wiem jak się pisze)

  • #6 20 Lis 2008 15:49
    wzagra
    Poziom 32  

    Najlepszym tuningiem dla poldka jest zmniejszenie jego ciężaru. Pomyśl co możesz z niego wyjąć, żeby go odciążyć. Z silnikiem specjalnie nie poszalejesz. Podobno pomaga wyrzucenie katalizatora i wstawienie strumienicy. Oczywiście wymiana filtrów, regulacja zapłonu, itd. i parę procent mocy powinieneś uzyskać.

  • #7 20 Lis 2008 17:09
    tomcio64
    Poziom 9  

    dzięki wszystkim za propozycje.
    wzagra jak wygląda " strumienica" i gdzie się ją mątuje ?

  • #9 20 Lis 2008 23:13
    Bartek8508
    Poziom 14  

    Najszybciej i najtaniej poprawisz osiągi przez wymianę przekładni na "krótszą" która zmniejszy prędkość maksymalną ale polepszy przyśpieszenie.

  • #10 21 Lis 2008 20:39
    gondoljerzy
    Poziom 23  

    Przekładni na krótszą to tak łatwo nie zmieni, zdaje się że tylni most dla silników 1,4 w Polonezie miał już fabrycznie krótsze przełożenia. Planowanie głowicy odpada, bo w tym silniku NIE JEST to przewidziane.
    Dawno temu Tomasz Pirowski z V-techu zamontował turbo do takiego poloneza. Jeżdziło to jakoby bezproblemowo ale szczegółów nie znam. Podkręcanie 1,4 16V jako wolnossącego będzie kosztowne bo silnik jest nowoczesny i fabrycznie dość mocny. Dobrze by było popytać o to w klubie Rovera (roverki.pl).

  • #11 21 Lis 2008 22:22
    Mihas66
    Poziom 22  

    tuning poldka-buhhha przecież to powyżej 120 pływa po drodze jak ja na rowerze jak wypije litrę we dwóch... weź daj sobie spokój sprzedaj to gówno i jak cię nie strać na nic porządnego to kup bmw e30 tam zobaczysz do czego jest tylni napęd i silniki powyżej 2.0 jak dla mnie Poldek równa się złom bo szczerze mówiąc mam kupli co mieli te wynalazki nawet z silnikiem rovera i niestety moja asia f 1.7td co ma 70 km jak ja pocisnąłem to poldek nie miał szans a i prędkości w nim zbliżone do 140 to jak dla mnie strach w oczach to wiekowa polska komunistyczna konstrukcja... a jak jesteś miłośnikiem tej fury i chcesz robić zdziwke wszystkim na światłach to wypieprz ten silnik na złom włącznie z zawieszeniem spróbuj jakoś wcisnąć tam napęd 4x4 z jakiejś calibry lub bmw i do tego c20let albo 2.7eta i do tego kompresor ale wtedy z poldka zostanie tylko blacha która jest badziewna....

  • #12 21 Lis 2008 22:29
    wzagra
    Poziom 32  

    taa ;)) i kup sobie też dres ;)))

    Jasne, że poldek to nie beema i nie ma wątpliwości, że tunning tego sprowadzi się tylko do "odzyskania" paru procent mocy lub ewentualnie drobnych oszczędności na paliwie. To nie jest auto do wyścigów na 1/4 mili ;)).

  • #13 22 Lis 2008 10:00
    siewcu
    Poziom 32  

    A ja się z wami nie zgodzę... Powstał u nas pewien projekt mocnego Poloneza :) Ale ciiii...

  • #14 24 Lis 2008 19:13
    Mihas66
    Poziom 22  

    poldek wg mnie to złom jak i większość aut polskiego pomyślunku jak np żuk... i nic tego nie zmieni...

  • #15 25 Lis 2008 01:35
    Bartek8508
    Poziom 14  

    Cytat:
    poldek wg mnie to złom jak i większość aut polskiego pomyślunku jak np żuk... i nic tego nie zmieni...



    A ja się z tym stanowczo nie zgodzę. Polonez był nowoczesna konstrukcją a to że produkowali go do 2000r. przemawia dodatkowo na korzyść tej konstrukcji. Zawieszenie wytrzymywało spokojnie koło 100000 km na naszych drogach gdzie po tym przebiegu jego "konkurencja" przechodziła 3 remont podwozia za 3x większą kwotę. Silnikowi można zarzucić to, że wał korbowy podparty jest na 3 a nie 4 panewkach...

    siewcu, napisz coś więcej! Na zmodyfikowanym silniku czy jakiś przeszczep?

  • #16 25 Lis 2008 08:45
    wzagra
    Poziom 32  

    Moim zdaniem, gdyby poldek został przebudowany na przedni napęd zyskał by ze 300 kg mniej na wadze.

  • #17 25 Lis 2008 13:31
    siewcu
    Poziom 32  

    Przeszczep ;) 1,8 16VT z VW :) Będzie ciekawie :)

  • #18 25 Lis 2008 20:22
    Pikozaur
    Poziom 9  

    Witam. Tak czytam inie wierze wlasnym oczom. Co wy za glupoty piszecie. Pojecia o tym nie macie.
    Kilka lat bylem kierownikiem w Polmozbycie, sam mialem kilka polonezow. Udzielalem sie tez w PZM-cie.
    Do Tomcio64: Zmiana komputera nie jest potrzebna, trzeba wegrac nowa mape i ja skorygowac do danych przerobek.
    Do Tzok: Powiedz mi jakim cudem zrobisz remont silnika za 1200 zl? Wiem, ze czasem pisza ze remont to wymiana uszczelki pod glowica i ewentualnie pierscieni. Ludzie!!! Remont takiego silnika to koszt ok 5000 zl.
    Turbo moze byc ale w tym przypadku to tylko do 150 km, oczywiscie ogromnym kosztem trwalosci.
    Do Bartek 8508: Przekladnia dla tego silnika to 4.5 tak samo jak dla 1500, dla 1.6 3.9, dla diesla 3.7 dla Truck 4.7. Zmiana przekladni jest mozliwa z Tracka. Obudowa mostu zostaje tylko wnetrza przelozyc. Owszem bedzie bardziej zrywny i tak naprawde predkosc maksymalna nieco wzrosnie-wynika to z przebiegu wykresu mocy max i momentu.
    Jesli chodzi o reszte wypowiadajacych sie to nie ustosunkuje sie pisza bez pojecia. Tak samo jak malolaty na motorynkach twierdzili ze jak zdejma rure wydechowa to maja wieksza moc. Co za bzdura.
    Natomiast jesli chodzi o sam silnik 1.4 to nieprawda ze jest to nowoczesny silnik. Jest to straszna starosc. Bardzo klopotliwe rozwiazania. Bardzo slaba glowica, glownie uszczelniacze prowadnic zaworow.
    Ktos dal dobra rade. Jesli chcesz rakiete w tym aucie to zmien silnik na 2.0 z jakiegos fiata i pomysl nad turbo.
    Skrzynia biegow dla 1.4 jest calkiem inna niz dla reszty polonezow. Natomiast do 2.0 pasuje polonezowska ale mozesz wlozyc bez przerobek silnik 2.0 ze skrzynia z np. Argenty, turbo z jakiejs renowki. Jest to zrobienia. I tak bedzie najtaniej. Nie brnij w Forda. To sie zemsci.
    Popatrzw w necie. Do 125 i do polonezow wkladaja silniki fiatow, pomysl czemu.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Aha.
    Jest rada zeby wstawic silnik VW. Jasne ze mozna tylko jak to polaczyc za 5 zl? Kupa roboty i pieniedzy.

  • #20 25 Lis 2008 22:44
    robokop
    Moderator Samochody

    Mihas66 napisał:
    tuning poldka-buhhha przecież to powyżej 120 pływa po drodze jak ja na rowerze jak wypije litrę we dwóch... weź daj sobie spokój sprzedaj to gówno i jak cię nie strać na nic porządnego to kup bmw e30 tam zobaczysz do czego jest tylni napęd i silniki powyżej 2.0 jak dla mnie Poldek równa się złom bo szczerze mówiąc mam kupli co mieli te wynalazki nawet z silnikiem rovera i niestety moja asia f 1.7td co ma 70 km jak ja pocisnąłem to poldek nie miał szans a i prędkości w nim zbliżone do 140 to jak dla mnie strach w oczach to wiekowa polska komunistyczna konstrukcja... a jak jesteś miłośnikiem tej fury i chcesz robić zdziwke wszystkim na światłach to wypieprz ten silnik na złom włącznie z zawieszeniem spróbuj jakoś wcisnąć tam napęd 4x4 z jakiejś calibry lub bmw i do tego c20let albo 2.7eta i do tego kompresor ale wtedy z poldka zostanie tylko blacha która jest badziewna....

    Dziecko, widziałeś poloneza na oczy? Bo jechać nim to jechałeś, na tylnym siedzeniu sądząc z tego co piszesz. Co do tuningu - jedyne wyjście przekładka silnika, 103 konie z 1400ccm to i tak sporo jak na tamte czasy.

  • #21 26 Lis 2008 00:16
    gondoljerzy
    Poziom 23  

    Pikozaur napisał:
    ...
    Do Tomcio64: Zmiana komputera nie jest potrzebna, trzeba wegrac nowa mape i ja skorygowac do danych przerobek.

    Według niektórych tunerów te komputery Rovera są podobno nieprzerabialne i ,,nieczipowalne".

    Cytat:

    Natomiast jesli chodzi o sam silnik 1.4 to nieprawda ze jest to nowoczesny silnik. Jest to straszna starosc. Bardzo klopotliwe rozwiazania. Bardzo slaba glowica, glownie uszczelniacze prowadnic zaworow.

    Nowatorska, aluminiowa konstrukcja o plastrowej budowie, 16 zaworów, dwa wałki, popychacze hydrauliczne. No, ale w porównaniu do polonezowskiego OHV to rzeczywiście kłopotliwa jednostka, niedouczony mechanik łatwo może ją uszkodzić.
    Ma bardzo mało płynu chłodzącego, więc szybciutko sie nagrzewa, ale jest też automatycznie czuła na wycieki płynu, a wtedy się przegrzewa i wywala uszczelkę pod głowicą. Jeździłem kilka lat na takim silniku w Roverze i ja żadnych problemów z nim nie miałem. Nawet więcej, kilka samochodów już przewinęło sie przez moje ręce i ten silnik wspominam chyba najmilej.

    Cytat:

    Ktos dal dobra rade. Jesli chcesz rakiete w tym aucie to zmien silnik na 2.0 z jakiegos fiata i pomysl nad turbo.
    Skrzynia biegow dla 1.4 jest calkiem inna niz dla reszty polonezow.

    Inny to jest zdaje się tylko "dzwon". Co do podmiany silnika na fiatowski to wszystko fajnie, super pomysł, ale nie zapominajmy o co pytał założyciel wątku: jak usprawnić 1,4, a nie na co go wymienić.

  • #22 26 Lis 2008 08:38
    Pikozaur
    Poziom 9  

    Oryginalny silnik poloneza to juz calkiem przezytek. Natomiast 1.4 tez nie grzeszy mlodoscia. Tak wogole to jest bardzo delikatny silnik. Tak jak juz tu pisasano, tuning tego silnika to nie jest prosta sprawa (zreszta jak kazdego). Potrzebne jest bardzo duze doswiadczenie i wiedza no i przede wszystkim mocne zaplecze techniczne. Majac wiertarke, mlotek i klucz nastawny nic nie zrobisz. Co do chipowania tego komputera to owszem jest ciezko ale mozna to zrobic. Dlatego dalem rade zeby zmienic silnik bo wiem co mowie bo przerabialismy juz w PZM-ocie ten temat i wiem ze im dalej w las tym wiecej drzew. 1.4 MPI to jest bardzo trudny temat do jakichkolwiek przerobek i usprawnien.
    Inny to jest zdaje się tylko "dzwon".
    Nie. Dokladnie jest tak. Wszystkie polonezy mialy dokladnie te same skrzynie biegow (1.3, 1.5, 1.6, 1.9D oraz krotka seria 2.0 Fiata i 2.0 Forda). Po 90 roku zmienily sie przelozenia 2 i 3. ( jedynki teraz nie pamietam ale poszukam).
    1.3, 1.5, 1.6 - mialy te same obudowy sprzegla.
    1.9D - mial tylko do 1.9, Slnik Fiata i Forda tak samo.
    Natomiast z Roverem bylo tak ze silniki przychodzily razem ze skrzyniami. To jest zupelnie inna skrzynia. Inna obudowa sprzegla skrzyni i wnetrznosci, zupelnie inne przelozenia. Most jak pisalem wczesniej byl polski 4.3.
    gondoljerzy piszesz ze nie miales zadnych problemow, bo nic nie robiles z tym silnikiem.
    Reasumujac: mozna sie w to pobawic ale beda same problemy. Przedewszystkim trzeba miec dosc duza wiedze o silnikach zeby pozniej uzytkowac silnik tuningowany. To nie jest tak ze uzyskasz wiecej mocy i caly czas rura do konca. Trzeba tez wiedziec kiedy co mozna, przy jakich obrotach, przy jaki obciazeniu i bardzo wazne szczegolnie dla tego silnika to temperatura.
    Ja nie odradzam. Ja rozumiem co jest w temacie. Tylko mowie co o tym mysle bo jak juz pisalem to znam ta sprawe. Robilsmy to. 1.4 Turbo. Na hamowni mial 162 KM - mierzone na wale nie na kolach. Moment obrotowy kolo 210 Nm - dosc ciekawy przebieg. Mam przed soba wykresy z hamowni. Niestety nie mam skanera.
    Zabawka byla fajna ale bardzo szybko sie skonczyla.
    Teraz zobaczylem ze wczesniej pomylilem przelozenia mostow. Mam przed soba dokumentacje. Nie bede pisal wszystkich. To sie roznilo w zaleznosci od silnika i od nadwozia.
    1.4 mial tylko i wylacznie 10/43 czyli 4.3.

  • #23 26 Lis 2008 15:17
    toffic-k
    Poziom 16  

    siewcu napisał:
    Przeszczep ;) 1,8 16VT z VW :) Będzie ciekawie :)

    Evo??

  • #24 26 Lis 2008 17:42
    gondoljerzy
    Poziom 23  

    Pikozaur napisał:
    Oryginalny silnik poloneza to juz calkiem przezytek. Natomiast 1.4 tez nie grzeszy mlodoscia. Tak wogole to jest bardzo delikatny silnik. Tak jak juz tu pisasano, tuning tego silnika to nie jest prosta sprawa (zreszta jak kazdego). Potrzebne jest bardzo duze doswiadczenie i wiedza no i przede wszystkim mocne zaplecze techniczne.

    Tu masz rację. Ciężko coś zrobić samodzielnie, a gotowych podzespołów tuningowych też brak. W Angli, gdzie pełno jest tych silników, nikt się nie zajmuje tuningiem 1,4 tylko od razu przesiada się na 1,8 lub przynajmniej 1,6. To prawie takie same silniki, jedna rodzinka, ale tamte na dzień dobry mają np głowice o większej przepustowości.

    Cytat:
    Co do chipowania tego komputera to owszem jest ciezko ale mozna to zrobic.

    Gdy przyjdzie za to płacić to też skórka niewarta wyprawki.

    Cytat:

    Nie. Dokladnie jest tak. Wszystkie polonezy mialy dokladnie te same skrzynie biegow (1.3, 1.5, 1.6, 1.9D oraz krotka seria 2.0 Fiata i 2.0 Forda). Po 90 roku zmienily sie przelozenia 2 i 3. ( jedynki teraz nie pamietam ale poszukam).
    1.3, 1.5, 1.6 - mialy te same obudowy sprzegla.
    1.9D - mial tylko do 1.9, Slnik Fiata i Forda tak samo.
    Natomiast z Roverem bylo tak ze silniki przychodzily razem ze skrzyniami. To jest zupelnie inna skrzynia. Inna obudowa sprzegla skrzyni i wnetrznosci, zupelnie inne przelozenia. Most jak pisalem wczesniej byl polski 4.3.

    No a ja czytałem inaczej. Że tylko silnik 2,0 forda był montowany razem z fordowską skrzynką biegów (i trzeba było tunel poszerzać), a reszta miała skrzynki polskie, tylko z biegiem lat zmieniano im przełożenia.
    Poniżej link do aukcji Allegro, a tam fotka: skrzynia z 1,4 i z 1,6. Na oko różnią się właśnie obudową sprzęgła.
    Link

    Cytat:

    gondoljerzy piszesz ze nie miales zadnych problemow, bo nic nie robiles z tym silnikiem.

    Prawda.

    Cytat:
    Robilsmy to. 1.4 Turbo. Na hamowni mial 162 KM - mierzone na wale nie na kolach. Moment obrotowy kolo 210 Nm - dosc ciekawy przebieg. Mam przed soba wykresy z hamowni. Niestety nie mam skanera.
    Zabawka byla fajna ale bardzo szybko sie skonczyla.

    Stroiliście go na hamowni z AFR i EGT? Co nie wytrzymało? Ciekawy jestem bardzo, bo dodanie turbo jest jedyną chyba sensowną rzeczą, którą można zrobić z tym silnikiem, tylko trzeba uważać i nie przesadzić.

  • #25 26 Lis 2008 19:32
    Pikozaur
    Poziom 9  

    AFR i EGT - jedno i drugie. Przeciez to sa dwie rozne rzezczy.
    Wracajac do skrzyn. To prawda z tymi 2.0. Zle sie wyrazilem a dobrze myslalem. 2.0 Fiata mial skrzynie poloneza a 2.0 Forda mial swoja.
    Calosc najpierw strolismy na Polmozbytowskim ustrojstwie do Rovera ale wszystko zaczelo uciekac poza zakresy ktorych nie znal. Ostatecznie ustawilismy na Boschu (teraz nie pamietam symbolu, jak bede w domu to odnajde cala dokumentacje i podam).
    Mowisz, ze turbo najsensowniejsze. Niby tak ale to sa koszty tak samo jak z samym komputerem. Zreszta jakikolwiek tuning kazdego silnika to sa ogromne koszty. I niezalenie od samochodu to prawie zawsze przekracza jego wartosc. No ale bawiac sie w to, kto az tak patrzy na pieniadze ale bez przesady. Tak jak mowilem wczesniej to moim zdaniem nie ma sensu zabierac sie za ten silnik. To jest chyba jeden z gorszych przypadkow. Narobilem sie tego troche i przy wielu bylem wiec wiem co mowie. Nie bede wdawal sie w szczegoly. Bo juz tak jest, ze ktos czasem szuka odpowiedzi w internecie i mysli ze w dwoch zdaniach otrzyma odpowiedz jak z 80 KM zrobic np. 130 a ludzie, ktorzy tym sia zajmuja uczyli sie tego latami. Nie chce przez to powiedziec, ze zaluje wiedzy i doswiadczen ale nie jestem w stanie wylozyc tutac calej teorii.
    Powtorze sie: do takiej zabawy jest potrzebna wiedza i doswiadczenie bo inaczej koszty zjedza.
    Z calym szacunkiem dla Tomcio64, jesli zadajesz takie pytania i w taki sposob to widze ze nie dasz sobie rady (przynajmniej z tym silnikiem). Jak chcesz wiecej mocy to tak jak wczesniej Ci radzilem, wloz 2.0 Fiata. To jest najprostsze i najtansze. Poza tym mocniejsze 1.4 to kolejny problem: most!!! A 2.0 na poczatek wystarczy.
    Wracajac do 1.4 turbo. W sumie to mi rece opadaja. Chcialbym pomoc ale tak jak mowilem to nie jest proste.
    Bardzo ale to bardzo grzaly sie kolektory, byly ogromne problemy z podtrzymaniem "turbo" przy 4000-5500 obr/min. Przy gwaltownej zmianie obciazenia. Tylko blagam nie pytajcie co to jest podtrzymanie "turbo". Itd, itd. Im dalej w las tym wiecej drzew.
    Jeszcze jedna bardzo istotna sprawa. Ten silnik sam w sobie juz jest troche wysilony (nie mowie ze to rekord na rynku). Tych silnikow bylo kilka wersji mocowych. Duzo bezpieczniej byloby myslec o doladowaniu do slabszej wersji. Cala rzecz z doladowanymi silnikami polega na tym, ze silnik doladowany jest odprezony statycznie po to zeby bylo go mozna wysilic dynamicznie.
    I odrazu wyprzedzam nadgorliwych: w Polonezie byla tylko i wylacznie jedna wersja mocowa 76 kW.
    Powiem tak. Jesli nadal sie upierasz na 1.4 turbo, to kosztowac to bedzie kolo 6.000 zl + wlasna robocizna + dostep do wielu maszyn. Jesli nie chcesz zeby np. korbowod wylecial z nadkolem, bo juz widzialem takie cos jak "rzezbiarze" zabrali za tningowanie zreszta nowego silnika.
    Wedlug mojego rozenania w kosztach (wiem bo caly czas zajmuje sie silnikami) to razem bedzie tyle kosztowac zeby to zrobic naprawde dobrze i poprawnie.

  • #26 26 Lis 2008 20:39
    siewcu
    Poziom 32  

    Pikozaur napisał:
    podtrzymaniem "turbo" przy 4000-5500 obr/min.
    Masz na myśli ALS ? Przecież podtrzymanie turbo to technologia rajdowa...

  • #27 26 Lis 2008 20:55
    tomcio64
    Poziom 9  

    dziękuję wszystkim za rady. Bardzo zaciekawiły mnie wypowiedzi Pikozaur. po przeczytaniu waszych komentarzy dochodzę do wniosku że macie rację że nie jest zbyt opłacalny tuning mojego poldka. Dowiedziałem się dużo ciekawych rzeczy o tym samochodzie za co również dziękuję. Jednak czytałem i zaciekawiło mnie że silnik w moim polonezie jest "wolno-ssący"- czy ktoś mógłby mi wyjaśnić na czym to polega i czym się różni od skody 1,6 SD

  • #28 26 Lis 2008 21:01
    siewcu
    Poziom 32  

    Silnik wolnossący - w angielskim Naturally Aspirated, w skrócie N/A bądź NA - silnik, który "oddycha powietrzem naturalnym" - czyli powietrze nie jest "popychane" przez turbiny, kompresory. Po prostu wolno je ssie ;)(bez skojarzeń proszę :P)

  • #29 26 Lis 2008 22:28
    Pikozaur
    Poziom 9  

    podtrzymanie "turbo" - przeciez to co my robilismy to wlasnie o to chodzilo. Mielismy dostep do wszystkiego (hamownia, tokarki, wywazarki itd). Bylem wtedy kierownikiem w Polmozbycie i PZM-cie.
    Tomcio64. Siewcu Ci wytlumaczyl najprosciej jak sie da co to znaczy wolnossacy. Chodzi Ci o 1.9 SD czy o 1.6 SD?

    Dodano po 12 [minuty]:

    W ten silnik bylo zaangazowanych kilka osob z wiedza na ten temat i dostepem do wszystkiego. Tomcio64 nie obraz sie ale skoro wlasnie sie dowiedziales, ze masz silnik wolno-ssący to nic chlopie nie rob poki jezdzi. Dobrze Ci radze. Nie wkladak zadnych filtrow, strumienic i innych super dopalaczy. Wydasz pieniadze a i tak nic nie poczujesz. Stara zasada: nie grzeb poki jezdzi.
    Podczas mojej pracy juz spotkalem sie roznymi zapalencami. Byli nawet tacy, ktorzy mowili ze mi przywioza sportowe swiece zarowe do diesla tylko zebym im zamontowal bo nie maja takiego klucza.

  • #30 26 Lis 2008 22:30
    tomcio64
    Poziom 9  

    dzięki siewcu teraz rozumiem jak działa mój silniczek :)
    Pikozaur chodzi mi o 1.6SD

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo