Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zegary w Audi A4 1.8 1995 (drgające wskazówki)

19 Nov 2008 13:39 11266 16
  • Level 10  
    Witam. a4 95r. 1.8. Wymienilem kontrolke od airbag i po ponownym zamontowaniu licznika zaczely skakac wskazówki od obrotosciomierza i predkosciomierza wydajac dziwny dzwiek. Dzieje sie tak przez 5 sek po wlaczeniu kluczyka i ta sama sytuacja po wylaczeniu kluczyka. Mozliwe jest jakies zwarcie, albo zimny lut? Sprwadzilem wtyki i wszystko jak leci. Prosze o pomoc
    Trendy 2021 w branży Internetu rzeczy [Webinar 02.07.2021, g.12.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 16  
    Jeżeli drgają to możliwe, że nie masz zasilania gdzieś bo dzieje sie tak jak np. wypniesz wtyczki i wsadzisz z powrotem wtedy ustawiają się wskazówki ale to dzieje sie raz. Sprawdź czy masz stały plus.
  • Level 10  
    Wskazówki drgaja juz w momencie podlaczania wtyczki, (oczywiscie na wyłaczonym zaplonie i kluczykach na siedzeniu pasażera) i po 5 sekundach sie uspokaja. Test wagiem nic nie pokazal, jedynie jakis blad sporadzyczny czujnika temp. zewnętrznej (00667). Ale go skasowalem i nie powraca. To samo sie dzieje gdy włączam postojowki, gdy wylacze zaplon rowniez, podobnie kiedy otwieram drzwi. Na poczatku byl to obrotomierz, później doszedł predkosciomierz, a teraz tylko predkosciomierz. Zastanawiajace jest to, ze stalo sie to przy odłaczaniu zegarów wiec byla to napewno moja ingerencja. Robilem to wczesniej i bylo ok. I jeszcze jedno, wskazówka przy odlączonych zegarach tkwi na8 km/h. Jak włacze zaplon schodzi na zero i drga potem znow powraca do gory, na czas dgrania nie dzialaja obydwa zegary. W ktorej kostce to sprawdzic? Niemam schematu, to jest wyswietlacz z pelnym fis-em
  • Level 11  
    Jeżeli mogę coś poradzić, to sprawdź proszę jakie masz napięcie na akumulatorze, oczywiście bez obciążenia i odpalenia silnika a potem powtórz to samo przy odpalonym silniku i zobacz czy masz dobre ładowanie. Wiem, że w audi a4 gdy jest słaby akumulator lub alternator nie ładuje to można to rozpoznać po zegarach od prędkości i obrotów silnika. Gwarancji nie daję ale warto to sprawdzić.
  • Level 10  
    Akumaluator mam do wymiany. Kilka minut na zaplonie i juz nie odpali. Poza tym wyskakuja rozne blędy na kompie ze slabym akumulaotrem podczas rozruchu. Zmienilem akumulator na nowy z drugiego samochodu i pojezdzilem kilka dni i nic sie nie zmienilo poza tym ze bledow na kompie juz zadnych nie bylo. Wiec jeszcze kwestia ladowania, ale to chyba to nic nie zmieni, bo dziwne rzeczy dzieja sie na wylaczonym zaplonie i na nowym akumulatorze. Tak jak by odbieral jakies dziwne impulsy elektryczne, np wyl. zaplon właczam postojowki i juz to samo, lub jak wsiadam do samochodu i przy otwieraniu drzwi. A ładowanie jest ok bo na postoju 12v a na chodzie 14-15v zalezy co mam właczone. Wiem po podłaczaniu której kostki sie to dzieje wiec moze powinienem pobawic sie voltomierzem? Ale sie troche tego obawiam bo niechce niczego pogorszyc.
  • Level 11  
    Kostkę zawsze możesz zbadać bez obawy o licznik ponieważ musisz ją odłączyć. Być może masz jakiś luźny styk co powoduje takie warjacje, albo sam licznik nadaje się do wymiany. Masz a4 z 95 roku więc nie ma problemu z podmianą licznika i jego sprawdzeniem (oczywiście jeżeli będzie to licznik od audi a4 do 96r) zobacz wtedy coś się wyjaśni. Lub wymień na inną żarówkę od poduszki, czasami bywa tak, że żaróweczka sama w sobie potrafi robić zwarcie.
  • Level 10  
    Z tym licznikiem to nie jest takie proste, poniewaz jest pelny fis a taki licznik to spory wydatek, pozatym licznik pokazuje poprawnie i cala reszta tez. Wyjolem wszystkie zarowki od kontrolek i dalej to samo. Moze ktoras z podswietlenia robi jakies zwarcie. Na 90 % to stalo sie podczas wyjmowania, chyba ze to taki zbieg okolicznosci. Co do stykow to sprawdzalem piny w kostce i polaczenie kabli i nic tam nadzwyczajnego nie widzialem. Najpewniej to wezme za voltomierz i to zmierze. Tylko czy bedzie prad na odlaczonej kostce, ale to sie okarze.
  • Level 18  
    Niestety coś z lutami. Lupa i bardzo dokładne oględziny wszystkich lutowań na zegarach.
  • Level 10  
    Niewiem który przewód to masa?. Musze odkręcic i jeszcze raz przyjrzec sie temu. Dzięki
  • Level 16  
    Może ci się przyda Zegary w Audi A4 1.8 1995 (drgające wskazówki)
    i jeszcze to ( Każda po 26 pinów

    Niebieska: 3,4 - +12v(15)
    Żółta : 9,10 - +12v(30) 18, 19- masa 20- K line ) powodzenia.
  • Level 10  
    Mam niebieska, żółtą, i czerwona trochce mniejsza, dzieje sie to po podłaczeniu zółtej, bo sprawdzałem. Wygłada to tak jak by po kazdym właczeniu zaplonu licznik byl wykrywany jako dopiero poldłaczony i probuje skorygowac wskazówki jednak po kilku próbach nadal powracaja lekko nad zero, (tylko predkosciomierz jednak po zalaczeniu zaplonu i szybkim odpaleniu nie dzialaja 2 zegary przez 5 sekund , na czas tej korekty. Takie sa moje przypuszczenia. Dziekuje za schemacik pozdrawiam
  • Level 10  
    Mozliwe ze to jakis regulator napiecia albo cos takiego? Jakbym mial schemacik to bym przelecial wszyskie sciezki i moze bym cos wypatrzył. Wszyscy podejrzewaja problemy z zasilaniem lub masą, u elektryka powiedziano mi ze to dosyc pospolita ustreka w tych zegarach i zebym zostawil im na pare dni razem z 2 stówkami to moze cos poradza. Wiec niewiem co mam robic? Ja moze nie jestem elektronikiem ale mam kogos kto naprawia telewizory i jakies pojecie ma, ale brakuje odpowiedniego schematu. Moje zagary to vdo z pełnym fisem. Jak bedzie trzeba podam numer ser. Dziekuje
  • Level 10  
    Okazało sie ze brak jest stałego plusa w kostce niebieskiej! dodatkowo sprawdziłem wiązkę i i jest urwany kabel z 10 pinu. Niemoge dojsc do kabla zródłowego bo wchodzi głeboko w wiazke i niema tam juz dostepu bo trzeba by cala konsole z przodu wykrecac i kierownice. Z powyzszego schematu wynika ze to nie jest stale 12v?, Moze ktos powiedziec co to moze byc? Bezpiecznik ok. Byc moze ze nie jest on potrzebny i to nie jest przyczyma tej ustreki. Dodam Ze schemat pasuje mi do Zółtej kostki ale w niebieskiej w podanych pinach nie do konca, chodzi o umiejscowienie impuls kilometer bo tam gdzie jest na schemacie u mnie niema nic. Prosze o pomoc
  • Level 10  
    To w takim razie gdzie podac napiecie?