Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo mk1 93r 1.6 16v schematy instalacji elektrycznej

Rafał Trzaskowski 19 Lis 2008 17:53 26140 9
  • #1 19 Lis 2008 17:53
    Rafał Trzaskowski
    Poziom 2  

    Ma ktoś może schematy instalacji elektrycznych do mondeo z 93r ,najbardziej zależy mi na centralnym zamku itp. przyda się każdy materiał związany z tym samochodem,niestety niemam do niego książki i bez schematu ani rusz.POMOCY!!

    0 9
  • #2 28 Lis 2008 02:33
    mdx
    Poziom 11  

    O ile się orientuję to były dwie wersje centralnego: z modułem i bez modułu. Schemat do obu jest dostępny na necie, w google można znaleźć skan.
    Trochę informacji jest też w książce "Mondeo - sam naprawiam" (mam nadzieję, że nie przekręciłem tytułu i autora).

    Jeśli nie znajdziesz to zgłoś się na priv.

    Możesz także poszukać dostępu do programu Ford Microcat albo E-cat, to jest prawdziwa kopalnia wiedzy.

    Z drugiej strony może najpierw napisz z czym masz problem - niedawno ostro przerobiłem temat centralnego w Mk1 i chętnie coś podpowiem o ile będę umiał.

    0
  • #3 28 Lis 2008 12:19
    Rafał Trzaskowski
    Poziom 2  

    dokładnie to jak zamykam drzwi pasażera to zamykają się prawe przednie i tylne ale nie mogę ich później otworzyć,otworzą się tylko od środka.a drzwi lewe tylne to całkiem paranoja,bo wogule się nie otwierają tak jakby ktoś zamknął centralnym i go odłączył,samochód niedawno kupiłem więc niewiem co ktoś z tym zamkiem kombinował.zamek od kierowcy chyba jest niekompletny,wydaje mi sie że brakuje cięgna,bo nie zamyka ani nie otwiera.to jest ten ból

    0
  • Pomocny post
    #4 28 Lis 2008 18:20
    mdx
    Poziom 11  

    Najpierw sprawdź siłowniki w zamkach podając na nie napięcie 12V - niestety nie pamiętam na które przewody z wiązki, ale łatwo poznać po otwarciu zamka które idą do silniczka itp.
    Jeśli wszystkie siłowniki masz OK to następnie przebadaj przewody aż do modułu centralnego (będzie za schowkiem po stronie pasażera, pod siedzeniem pasażera, gdzieś indziej albo wogóle nie będzie - nie wiem czym tu się Ford kierował ale różnie to z tymi modułami jest).
    Jeśli masz dobre siłowniki i kable to proponuję się nie bawić
    z oryginalnym modułem tylko wstawić jakiś tani moduł centralnego zamka z alarmem - za około 100-150zł będziesz miał otwieranie i zamykanie z pilota, czujnik wstrząsu, czujnik otwarcia drzwi itp. a autko będzie migało kierunkowskazami i wyło w razie czego.

    Zastosowałem to rozwiązanie u siebie gdyż okazało się, że w moim modelu fabrycznie nie było modułu centralnego zamka (centralny był sterowany z przednich drzwi) ani alarmu.

    A schemat centralnego jest tutaj.

    0
  • #5 28 Lis 2008 22:55
    dariusz1
    Poziom 14  

    Mam pytanie z innej beczki, mianowicie w dieslach jest podgrzewacz elektryczny płyny chłodzącego silnik , umieszczony przed nagrzewnica. Są to świece żarowe, i tu mam problem za pomocą jakiego sterownika są zasilone.
    Problem w tym ze chce to urządzenie zaadoptować do innego samochodu a nie widziałem nigdzie jak jest sterowane w oryginale. świece są na 11v więc raczej nie można ich zasilić bezpośrednio z akumulatora.

    0
  • #10 06 Wrz 2009 22:01
    damianos5000
    Poziom 9  

    nareszcie znalazlem. tego bulo mi trzeba

    1