Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

schemat mojej instalacji - pomocy- piec weglowy + kocioł gaz

19 Lis 2008 21:13 32324 23
  • Poziom 9  
    Witam

Przedstawiam swój projekt instalacji c.o. Z góry powiem, że jestem amator i sam składam sobie centralne.
    Prosiłbym bardziej doświadczonych kolegów o zweryfikowanie mego projektu, przedstawienie uwag oraz ewentualnie innych rozwiązań.
    Moja wiedza opiera się na zdobyczy z forum i google.

Co do schematu to zaznaczam że pompa P1, P2 załancza sie jednnocześnie, oraz automatycznie unieruchamia kocioł gazowy.
  • Specjalista od telefonów
    Teoretycznie poprawny. Ale po kiego grzyba ten kociołek na stałe paliwo??
    To juz tak bardzo chcesz palic stare buty u inne manele??
    Pojemnosc wodna tego układu jest mała. Jak zabraknie pradu to natychmiast zagotuje wode. A nawet jak będzie pracował to przy zamknięty zaworach termostatycznych to co -tez to samo.
    JAk duze mieszkaniei jak ocieplone??
    W ogrzewaniu gazowym jak się zamkną zawory grzejnikowe to automatyka peca natychmiast go wyłaczy (troche upraszczam)
    a w kotle na cos tam najlepiej jak zawory sa maksymalnie otwarte a system regulujemy temperaturą kotła..sa nawet dosć sprawne regulatory kotłowe z dmuchawami , ale piec na wegiel nie da sie wprowadzić w tryb "włacz-wyłacz" bezwładnośc cieplna jest za duża..chrakterystyka nieliniowa..
    Za duzo teorii.
  • Poziom 9  
    piec na opał to pozostałość po poprzedniej instalacji, teraz przechodzę na gaz. Meneli nie mam :) ale sporo drzewa i stały dostęp do niego:)) Zatem dlaczego go jeszcze nie wykorzystać??

Co do domu to jak narazie to:
    80m2 planowane 170m2
    budynek w połowie docieplony wełą poddasze czeka na adaptacje.