Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ford escort 1.4i nagrzany b.ciężko pali

kwok 20 Lis 2008 00:01 3661 17
  • #1 20 Lis 2008 00:01
    kwok
    Poziom 39  

    auto i problem jak w temacie
    jeśli silnik osiągnie normalną temp pracy odpalenie jest prawie niemożliwe -odezwie się i potem gaśnie jednak jeśli nie wyłączyć rozrusznika iskra nie ginie i wtrysk paliwo podaje potem silnik zaczyna załapywać aż w końcu odpali (30 do 60s kręcenia) i dokąd go nie zgaszę to nie ma problemu - moc i obroty jałowe w normie
    po odłączeniu któregokolwiek cz. temp zapala generalnie bez problemu
    wiem że wcześniej został wymieniony moduł zapłonu
    podstawiłem czujnik podciśnienia i ECU (nie wiem czy sprawny ale zachowuje się identycznie) i przypadkowo wstawiłem ECU od 1.3 i na tym zapalał bez problemu tylko był słaby tzn nie do jazdy
    sprawdziłem obydwa cz temp, cz. poł. przepustnicy, styk biegu jałowego, przedzwoniłem masy i nic nie znalazłem
    nieprawidłowo się zachowuje sonda ponieważ po uruchomieniu napięcie się nie zmienia (bez znaczenia czy zimny czy ma 60st) dopiero jak ją odłaczę podczas pracy i podłączę to napięcie faluje w prawidłowym zakresie ale sonda do uruchomienia silnika raczej nic nie ma i jej odłaczenie też nic nie zmienia więc to na później
    moje pytanie do was jest takie:
    czy ktoś z was się spotkał z taką usterką i jak ją usunął? albo chociaż coś podpowiedzcie bo mi się skończyły pomysły

    za pomoc wielkie dzięki za najbardziej cenne rady oczywiście punkty
    pozdrawiam

    0 17
  • #2 21 Lis 2008 20:34
    kwok
    Poziom 39  

    niestety widzę że nie mam co oczekiwać na jakąkolwiek podpowiedź - trudno ale mam jeszcze jedno pytanie i to już chyba tylko do znawców EECIV
    ponieważ wtryskiwacz po stronie ECU bezpośrednio idzie na pin 59 a przez rezystor na pin 58 to w jakiej sytuacji jest kluczowany bezpośrednio a w jakiej przez rezystor?
    zastanawia mnie to ponieważ mam podejżenie na wtryskiwacz i czy nie jest tak że jeśli silnik jest rozgrzany to tylko w fazie rozruchu ECU steruje bezpośrednio a po przekroczeniu np 500rpm zaczyna kluczować przez rezystor?
    wielkie dzięki za odpowiedzi jeśli się pojawią i życzę weekendu bez ślizgawki na drodze

    0
  • #3 21 Lis 2008 21:13
    momik12
    Poziom 31  

    Mierzyłeś kompresje kiedy silnik jest gorący??

    0
  • #4 21 Lis 2008 21:32
    kwok
    Poziom 39  

    nie mierzyłem bo jeśli zapali to jedzie normalnie (nawet z pedałem w podłodze) więc nie widziałem potrzeby i pozatym to się dzieje zawsze przy takiej samej temp (ciut przed otwarciem termostatu) więc myślę że raczej pompka by tak identycznie nie świrowała
    ja się skłaniam (ze względu na tożsamość awarii) w stronę sterowania wtrykiwacza albo samego wtryskiwacza ale jestem otwarty na sugestie
    wielkie dzięki za pomoc

    Dodano po 7 [minuty]:

    sory bo nie doczytałem że chodzi ci o kompresję - nie mierzyłem dlatego że jak zapalam to się normalnie odezwie tak jak to zwykle silniki zapalają co powoduje odruch puszczenia kluczyka a on robi buuu tak jakby się totalnie zalewał albo w ogóle nie dostawał paliwa a pozatym parametry jezdne w normie tzn słaby nie jest i oleju też nie żre

    0
  • #5 21 Lis 2008 21:49
    adam7009
    Poziom 38  

    wygląda na to,że się zalewa,może uszczelniacze na wtryskiwaczu przepuszczają?

    0
  • #6 21 Lis 2008 22:07
    kwok
    Poziom 39  

    tak zawsze w tej samej temp?
    pozatym jak robi buu to jest tak jakby go zwyczajnie zgasić a iskra nie ginie
    jak by go zalewało to by go powoli dusiło

    0
  • #7 30 Lis 2008 11:20
    kwok
    Poziom 39  

    dostałem nową wiadomość o tym aucie:
    był wymieniany silnik i od tego czasu ta usterka się zrobiła
    w związku z tym czy ktoś ma jakieś info o silnikach 1,4 8V forda tzn czym mogą sie różnić (osprzęt, koło zębate zapłonu itd)
    wielkie dzięki za wszelkie informacje
    pozdrawiam

    0
  • #8 30 Lis 2008 18:52
    ecsb
    Poziom 16  

    Zobacz czy czujnik temperatury cieczy jest podłączony, jeżeli tak to należy go sprawdzić i ewentualnie wymienić.

    0
  • #9 30 Lis 2008 23:08
    pstrans
    Poziom 10  

    Sprawdź krzywki na wałku rozrządu - mialem kiedyś taki przypadek a objawy identyczne. Krzywki były starte.

    0
  • #10 01 Gru 2008 00:07
    kwok
    Poziom 39  

    krzywek nie sprawdzałem ale auto nie ma problemu z mocą ale ok sprawdzę
    czujniki temp obydwa sprawdzone, podstawione drugie - bez efektu
    do podstawienia albo sprawdzenia został jeszcze tylko moduł zapłonu i czujka obrotów (chociaż czujkę wykluczam ponieważ w momencie gdy nie chce palić odłączam którykolwiek cz.temp. i pali na dotyk) no i dokładne przerycie instalacji
    dzięki wszystkim za pomoc
    o przyczynie napiszę chyba że wcześniej go spalę
    pozdrawiam

    0
  • #11 01 Gru 2008 22:37
    radiolatarnia
    Poziom 17  

    Miałem podobne objawy ale u mnie problemem był stary akumulator . Pomogła wymiana. Też szukałem problemu w aucie a kupiłem nową baterie i problem znikł znikł.

    0
  • #12 02 Gru 2008 00:11
    klasewicz
    Poziom 10  

    Sprawdź czujnik położenia kątowego wału korbowego, bo to właśnie on czesto powoduje problemy z odpalaniem na ciepło.

    Jest to tym bardziej prawdopodobne, jesli po 30 minutach juz mozesz odpalić silnik bez problemu (czyli gdy silnik juz troche przestygnie)

    0
  • #13 02 Gru 2008 16:26
    kwok
    Poziom 39  

    doskonale rozumiem problem z czujnikiem położenia kątowego wału korbowego ale go wykluczam ponieważ jeśli zdejmę wtyczkę z któregokolwiek czujnika temp odpala bez problemu - podłączę i nie zapala a czujniki temp są dobre
    być może tkwię w błędzie bo nie mam jak na razie drugiego czujnika obr ale w związku z tą sytuacją czy możliwe jest żeby iskra była (bo jest) ale na tyle słaba żeby nie odpaliła mieszanki?
    tu pojawia się drugie pytanie: czy do odpalenia stehiometrycznej miesznki iskra musi być "mocniejsza" niż do odpalenia bogatej?
    przypomnę że silnik po zakręceniu odzywa się normalnie na 1sek (co powoduje odruch zwolnienia rozrusznika) i gaśnie i nie jest to wina stacyjki ponieważ gdy go przetrzymam na rozruszniku robi dokładnie to samo po to żeby po 30sek do minuty kręcenia zapalił

    0
  • #14 02 Gru 2008 18:17
    MIRAS-S
    Poziom 19  

    Sprawdź wielkość iskry powinna z kabla być przynajmniej około 1cm.
    kiedyś miałem podobny problem okazało się ,że kable niby nowe ale nie dawały tyle iskry i podłączyłem zamiast kabla zwykły przewód i od razu wybadałem który kabel fiksuje.
    Ale cewka też może być uszkodzona więc najpierw kable a potem cewkę.
    Zastanawiam się jak jest rozwiązanie obecne, jak kiedyś w starych samochodach był kondensator jak to ma się do dzisiejszego rozwiązania bo przyznam nigdy tego nie drążyłem ale twój objaw jest bardzo zbliżony.

    0
  • #15 02 Gru 2008 21:03
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Czyli jak zciągniesz kabelek z czujnika temp . to jest wszystko ok czy nie???

    0
  • #16 03 Gru 2008 00:36
    kwok
    Poziom 39  

    tak jest - jak odłączę czujnik temp (nie ma znaczenia który) to zapala bez problemu

    0
  • #17 03 Gru 2008 07:09
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    To jeździj z odpiętym albo sprawdz charakterystyke, porównując z autodata.
    A czujnik temp do zegara też wpływa na to?
    Jaki silnik był wczesniej?

    0
  • #18 03 Gru 2008 16:41
    kwok
    Poziom 39  

    czujnik zegara nie wpływa na to
    napisałem "obojętnie który" bo jest cz. temp cieczy i cz. temp powietrza dolotowego
    jaki silnik był wcześniej to nie wiem tzn był tej samej pojemności ale konkretnego typu nie znam
    charakterystyki czujników są ok pozatym były podstawiane drugie
    ręce już mi opadają
    teraz szukam czegoś w rodzaju ETKI dla forda bo chcę sprawdzić czy elektronika w tym aucie zgadza się z silnikiem i nie ukrywam że liczę na waszą pomoc
    dzięki z góry
    pozdrowienia

    0