Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Przerobienie kierunkowskazów w amerykańskim aucie

staslaw 20 Nov 2008 10:34 8027 12
  • #1
    staslaw
    Level 10  
    Witam serdecznie prosze z góry o pomoc:) a teraz o co chodzi.
    Kupiłem auto z lampami diodowymi z tyłu z ameryki tzn diody palą sie i migają jak trzeba . a niżej w lampach jest po jednej żarówce od cofania. wiec chce w to miejsce włożyć żółta żarówke i jako kierunkowskaz a światło cofania pod zderzak. WIec mam taki problem że nie moge żadnego kabelka odłączyć od lampy oryginalnie i podłączyć pod tą żarówke która bedzie kierunkowskazem bo sie chrzani zawsze coś bo jeden drucik który jest odpowiedzialny za kierunkowskaz(miganie) też działa jako stop więc stop bym miał w kierunkowskaźnie tez. I pociągnąłem kabelek od przedniego kierunkowskazu do tej żarówki która ma służyć jako kierunkowskaz z tyłu tylko że teraz ten kierunkowskaz za szybko mryga. tak jakby spalona żarówka była czy coś. Może mi ktoś pomoc? Dodam że auto to Cadillac Escalade 2007 może to komus sie przyda. O światło stopu się nie martwcie bo pociągne kabelki od 3 światła stopu i bedzie ok. pozdrawiam i dzieki z góry za odpowiedz.
  • #2
    staslaw
    Level 10  
    ALe u mnie chodzi szybciej a nie wolniej!! ja pociagnalem do tylnej zarówki kierunkowskazu kable od przedniego kierunkowskazu. A ten kabel co szedł do lampy tylniej oryginalnie co odpwiadał za działanie kierunkowskazu w lampie diodwej został odcięty.

    Dodano po 1 [minuty]:

    I chodzi o cewke którego przekaźnika?? wybacz jesli to pytanie jest durne ale ja troche laik jestem w tym a nikt mi nie chce tego przerobić wiec robie sam
  • #3
    Xweldog
    Level 31  
    No to pomyśl - skoro bimetaliczne spowalniają, gdy mają mniejsze obciążenie ( tj. padnie któraś z żarówek ) to co będzie, gdy jedną dodasz. Lub inną, pobierającą większy prąd. Co do cewki przekaźnika - zamiast żarówki, daj cewkę jakiegoś osobnego ( kup ) przekaźnika ( samochodowego ) i tę żarówkę włączaj stykami. Wtedy powienienieś mieć pożądaną częstotliwość migania.
  • #4
    staslaw
    Level 10  
    SLuchaj ale chyba nie masz racji ze to jest bimetaliczne właczanie bo zanim jeszcze z przodu pociągnąłem kabel od kierunkowskazów a tylnia lampe odłączyłem żeby nie migała to i tak kierunkowskaz mrygał szybciej niż normalnie a nie tak jak mówisz że powinienm mrygać wolniej....
  • #6
    staslaw
    Level 10  
    No ale skoro odłączałem na poczatku tylnią lampe i też mrugało za szybko to to nie jest obiaw bimetalicznych mam racje? zauważ że u mnie oryginalnie w lampie diodowej z tyłu jest jednym kablem sterowane czy ma mrugać lampa czy palić się jako stop. Te same diody są wykorszystywane do kierunkowskazu i do stopu.
  • #7
    Xweldog
    Level 31  
    Niemcy nie chcieli dopuścić do ruchu Pontiaca kolegi własnie z powodu zintegrowania stop / migacz i, że tylni migacz był czerwony. Na szczęście zespolona część była robiona "pod UE". Były żólte fragmenty ale zaślepione. Powierciliśmy i wypiłowaliśmy otwory do ganiazd żarówek ( ze szrotu ) i puściliśmy dodatkowe przewody. Ale, nie nie mieliśmy problemów z częstotliwością mrugania.
  • #8
    staslaw
    Level 10  
    No własnie moim zdaniem to jest spora różnica. No moze ktos inny pomoze rozwiązać mój problem?
  • #9
    milejow
    Level 43  
    Xweldog wrote:
    To jest typowy objaw dla przerywaczy bimetalicznych. Jeżeli uszkodzi się któraś żarówka, to migacz chodzi nadal ale wolniej, dając kierowcy sygnał o usterce. Tego efektu możesz się pozbyć, dając w miejsce dodatkowej żarówki cewkę przekażnika a dodatkową żarówkę przez styki pod 12V. Przy okazji, mam pytanie. W RFN przerabiałem Pontiaka i tam się czepiali do kolorów świateł. Jak z tym jest i nas ?

    Bimetal to masz w ursusie i to tym z czasow Gierka:DSlyszeliscie o czym takim jak modul sterujacy oswietleniem???
  • #10
    staslaw
    Level 10  
    no ja tez tak myslalelm ze jakis przerywacz elektroniczny czy cos. ale niestety dalej nie wiadomo jak to obejsc poprawnie......
  • #12
    staslaw
    Level 10  
    dzieki ale nie ma takiej opcji w tym przypadku.jak ktos moze jeszcze pomoc to prosze pisac
  • #13
    edmund1511
    Level 2  
    Ostatnio przerabiałem na światła europejskie, Forda focusa z 2007,tylko tylne.Należy wiedzieć iż światła kierunkowskazów są połączone ze światłem stop w ten sposób,,ze kiedy naciskamy stop to zanika kierunkowskaz,jest to połączone do jednej żarówki i w dodatku świeci w kolorze czerwonym.W pierwszej kolejności zakupiłem dwie lampy dodatkowe,czerwoną do świateł p/mgielnych i białą do światła cofania
    W miejsce oryginalnych świateł cofania zamontowałem żółte żarówki jednowłóknowe,obciąłem przewody za lampą cofania,do jednego z przewodów od strony instalacji , podłączyłem do dodatkowej lampy w kolorze białym,tak uzyskałem tylne światło cofania,ponieważ oryginalne światła cofania wykorzystałem do kierunkowskazów.Następnie znalazłem,największy problem,w Body komputerze przewody które szły do lamp stop+kierunek lewej i prawej strony i je obciąlem.Znalazłem przewody do kierunków bez stopu i do nich podłączyłem uprzednio obcięte przewody idące w stronę lamp,przy lampie obciałem przewody od stop+kierunek i podłączyłem do żołtych żarówek w uprzednich lampach cofania-tak uzyskałem kierunkowskazy europejskie.Do żarówek uprzedniego stop +kierunek podłączyłem ucięte przewody od lampy do dodatkowego stopu-tak uzyskałem stop europejski.Swiatło p/mgielne- położyłem przewód,który podłączyłem do świateł mijania przez dodatkowy bezpiecznik 10 A i Miniaturowy wyłącznik10A.Przewody obcięte przy body komputerze stop+kierunek od strony body comp. zaizolowałem.Ku mojemu zdziwieniu, nie musiałem montować ekwiwalentu obciążenia lewego i prawego kierunku,częstotliwość migania była prawidłowa nawet przy naciśniętym stopie.