Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa - Czujnik polozenia walu korbowego

20 Lis 2008 10:42 40087 17
  • Poziom 9  
    Witam

    Panowie mam problem z Corsa B 1.0 12v 98r, auto mi pali ogromna ilosc benzyny mowie o 15l na 100km w zakorkowanym miescie, na komputerze wyskakuje czujnik polozenia walu korbowego wymieniony byl 2x i wciaz go wywala pojechalem do dobrego mechanika i powiedzial mi ze to przez lancuch rozrzadu, ale rorzad wymienil mi kto inny bo poszedlem gdzie taniej i to chyba wyjdzie mi bokiem, dzis wymienialem olej i zapytalem innego mechanika dlatego tak sie dzieje, powiedzial mi ze to przez rozciagniety lancuch rozrzadu gdy powiedzialem ze byl wymieniony on mnie zapytal czy byl zsynchronizowany z walem, mowil ze wiekszosc mechanikow nie wie ze trzeba to robic, mechanik ktory mi robil rozrzad tego nie zrobil.

    Czy naprawde trzeba to zsynchronizowac i czy ktos moze wie na czym to polega bo mechanik pierwszy raz o tym slyszal, mowil ze on sam sie synchronizuje przy wymianie.
    Wiec jak mu jakos to wyjasnie to zrobi to w ramach reklamacji.

    Sory za brak polskich znakow pisze z Dublina i wczoraj dokopalismy tym Irolom w pilke :hurra:

    Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 18  
    Podaj jaki wyskakuje numer kodu błędu.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 9  
    P 0335 Crankshaft Position Sensor - Circuit Malfunction

    Na zimny silnik bledu nie da sie skasowac, na temp. jak jest ok 95' blad znika ale po przejechaniu paru km ponownie powraca.

    Spadam teraz do pracy bede poznym wieczorem.
  • Poziom 20  
    To wymień ten czujnik, a nie zawracaj głowy na forum.
  • Poziom 18  
    Przeczyść wtyczkę tego czujnika - może być zaśniedziała,bo sam stwierdziłeś , że był wymieniany już 2 razy,co daje do myślenia.
  • Poziom 9  
    Caly kabel oraz wtyczka jest w bardzo dobrym stanie ze tak powiem jak nowa. Mechanik poszedl po caly kablu az do wiazki i nie widzial niczego co moglo by zaklucac sygnal.

    Tony J.

    Chyba napisalem ze czujnik wymienialem 2 razy :|
  • Poziom 18  
    Witam ponownie.Ponieważ temat jest ciekawy,to proponuję zacząć od początku. Nie patrzmy na kod błędu i zadajmy sobie pytanie: czy obroty silnika są właściwe?,czy nie są ,,przerywane,,? czy nie są za szybkie na biegu jałowym? - oczywiście po rozgrzaniu silnika.
    Kolega widział na własne oczy kod błędu, czy został tylko poinformowany
    przez serwisanta?.Hmm... 15 litrów w zakorkowanym mieście (ile trwa jazda?).
    Pozdrawiam i proszę o włączenie się do dyskusji nad problemem fochowców z tej dziedziny :-)
  • Poziom 9  
    Auto pracuje rowno, kod bledu mam przed soba na paragonie, diagnostyke komputerowa robi mi znajomy i ten blad jest od zawsze.

    Jeden mechanik powiedzial ze mozliwe ze komputer jest popsuty, czujnik daje dobre dane ale komputer zle je odbiera.

    Podobno dopoki jest tam jakis blad auto chodzi w trybie awaryjnym i bedzie zawsze palic 15l, nie zawsze stoje w korkach ale czesto to sie zdarza i jakbym nie jezdzil czy szybko czy wolno auto pali tak samo.

    Mozliwe ze zaplon jet przestawiony, czasami jak go odpalam auto zaskoczy bez problemu po czym jakby obroty spadaja ale po ok 2-3 sek. powraca na wlasciwe obroty - ale czy to ma zwiazek?

    Bylem juz u wielu mechanikow i musze powiedziec ile mechanikow tyle teorii, kazdy mowi cos innego, od jednego slyszalem zebym wymienil czujnik polozenia walu rozrzadu i czujnik temperatury cieczy chlodzacej.
    Ten czujnik cieczy ma sens poniewaz jak tempertaura jest ok 95 st. blad znika bez kasowania. Wlasnie wybieram sie po ten czujnik.

    Nie podoba mi sie tylko jedna rzecz gdy kupilem auto zaprowadzilem je do pierwszego lepszego mechanika, mialem zalane swiece i auto nie odpalalo i na zimno nie mialo sily ruszyc, wymienil bym je sam ale wszystkie sruby sa na te dziwne klucze ktorych nie mam TORCH, mechanik zadzwonil do mnie i zapytal dlaczego mu nie powiedzialem ze auto nie jezdzi, powiedzial ze jezdzi no bo dojechalem jakos do niego ale zanim sie nie rozgrzeje nie ma sily ruszyc, a on mi odpowiedzial ze to cos z komputerem, on rowniez robil mi diagnostyke mowil o sondzie lambda i przeplywomierzu a czujniku nawet nie wspomnial, wiec mam takie odzczucie ze podmienil mi komputer :cry: mam nadziej ze sie myle.

    Znajomy od diagnostyki postara sie zalatwic komputer zeby podmienic go na chwile i zobaczyc czy bedzie dzialal.
  • Poziom 18  
    No ... trochę się ,,rozjaśniło,,.Czekamy na rezultat po wymianie tego czujnika i komputera.
  • Poziom 10  
    Witam serdecznie.

    Spędziłem sporo czasu na forum elektrody w poszukiwaniu odpowiedzi na mój problem.
    Posiadam Corsę B z 99roku. Silnik 1.0 12V. Auto kupiłem nie dawno, wg licznika ma 136tyś.km. Jeden raz auto nie chciało odpalić, musiałem go kręcić z 8 razy, ale poza tym silnik chodził zaskakująco równo i bez wibracji (nawet jak na tego 3cylindrowego "potwora"). Nie falowały obroty, po odpaleniu na zimno obroty po chwili idealnie ustawiały się na obr. b. jałowego. Nie tracił mocy w czasie jazdy z równą prędkością. Problem pojawił się nagle. Któregoś dnia auto nie odpaliło. Odholowałem auto na komputer (nie posiadam do opla) i widniał tam błąd P0335 - czujnik położenia wału. Brak możliwości jego skasowania i odpalenia auta. Czujnik został wymieniony na nowy lecz problem nie zniknął. Sprawdziłem wyjęty z auta na oscyloskopie i generowany przez niego sygnał jest poprawny, rezystancję ma prawidłową. Więc wkręciłem do auta mój/używany czujnik. Diagnosta załatwił mi na podkładkę inny sterownik silnika i na nim samochód odpalił. Zostawiłem więc ten sterownik, przełożyłem pastylkę immo i wróciłem do domu. Po 2 dniach auto znów nie odpaliło. Podpięcie komputera pokazało błąd P0335 - czujnik położenia wału. Wymieniłem sterownik silnika i nie potrzebnie kupiłem czujnik, a silnik jak nie palił tak nie pali. Proszę o pomoc - to moje pierwsze doświadczenia z tym silnikiem. Czy może wina leży po stronie rozrządu?
  • Poziom 17  
    Czujnik tylko oryginał, może być dobra używka. Najczęściej jest i tak sprawny, przyczyna leży w kablu i gniazdach. Oględziny tu nie pomogą, trzeba wymienić. Ważna jest bardzo rezystancja kabla z czujnikiem, niewielka odchyłka od prawidłowej wartości potrafi powodować błędy. Kabel potrafi mieć mikropęknięcia od temperatury co w połączeniu z wilgocią powoduje jego uszkodzenie. Również jego ekran może mieć wiele do życzenia, zakłócenia z układu zapłonowego mogą powodować zakłucenia impulsów z czujnika do sterownika. Aha, błąd czujnika wału występuje zawsze na wyłączonym silniku. Może to wprowadzać w błąd.
  • Poziom 10  
    Czujnik jest sprawny, generuje poprawny impuls napięciowy, rezystancja cewki jak należy. Przewód do samego komputera nie uszkodzony, rezystancja przewodu zmierzona moim multimetrem uniwersalnym na poziomie dziesiątych części ohma. Zbadałem także sygnał generowany przez czujnik halla wałka rozrządu. Także poprawny.
    Sterownik silnika nie podaje masy na przekaźnik pompy paliwa, natomiast sama pompa podłączona "na krótko" pracuje. Rezystancja przewodu lączącego sterownik z przekaźnikiem także znikomo mała.
    Moją uwagę zwróciło napięcie między 3 a 5 pinem na przepływomierzu powietrza przy włączonym zapłonie (silnik oczywiście nie pracujący) wynoszące 1.18V. Czy tam nie powinno być 5V?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 1  
    no to żeby było śmieszniej mam taką samą usterkę
    koleś zmienił komputerek w corsie 1,0 i czujnik
    pojerzdzona dwa dni i spowrotem to samo na stałe błąd czujnik położenia wału
    no i co ciekawe walał się u mnie komputerek z rozbitka troszke sfatygowany
    nie do użycia na stałe podpiołem czujnik wału znikną ale mam immo
    i cewki które były
    zakupiłem komputerek i pytanie immo w corsie 1,0 98 rok to dość trudny temat
    czy taki sobie
  • Poziom 17  
    Witam niema tam przypadkiem 2 czujników?
  • Poziom 36  
    Anonymous napisał:
    Zastanawiam się na jednym-czy to forum już taka padlina, czy tez mi się krytycyzm wyostrzył.


    Nie, nie forum tylko wyostrzone zmysły,dużo czasu jeszcze upłynie zanim dotrze do powiedzmy"userów" że to nie szkoła elementarna.

    N i e - t y l k o - c h c i e ć - a l e - t e ż - p r ó b o w a ć - z r o z u m i e ć
  • Poziom 14  
    sorki ze odkopuje ale mam taki sam problem. corsa 1998 1.0l nie odpala, błąd p0335, czujnik wymieniony na nowy dalej to samo,przewody wtyczki sprawdzone. brak możliwości skasowania błędu.
  • Poziom 2  
    No i jak skończył się temat , sprzedażą samochodu?