Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

zatkany katalizator stilo 1.9 jtd???

21 Nov 2008 09:25 8345 15
  • Level 9  
    witam
    i mam pytanie jak stwierdzić czy katalizator jest ok czy zatkany

    zrobiłem wszystkie testy w swoim stilo i niby jest ok

    a auto straciło na dynamice

    wczoraj nawet wyregulowane zostały zawory i nic nie pomogło

    na kompie nie wychodzą błędy i niby jest ok no i padło w końcu na katalizator że może być zatkany

    jak to sprawdzić???
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 32  
    Zawory regulowałeś a mogę wiedzieć jak?
  • Level 9  
    normalnie

    silnik 1.9 jtd 8 zaworowy ( zawory są na płytkach )
    więc jak w każdym innym silniku...
    2 płytki były całkiem do wymiany
    koszt płytki "oryginalnej" w serwisie ok 14 pln


    w 16 zaworowych już hydrauliczne i sie nie da :D
  • Level 32  
    Faktycznie sa płytki , a swoją drogą czy sprawdziłeś czy masz podciśnienie do turba , łopatki , wężyki podciśnieniowe? Myślę że problem w wielu przypadkach jest tam.
  • Level 9  
    tak sprawdziłem cały układ związany z overboostem jest ok
    zamieniłem nawet wężyki na lepsiejsze bo te oryginalne lubią sie załamyać
    wymieniłem je na poliuretanowe i 100 tam jest ok

    zastanawiałem sie też nad geometrią sprężarki ale to już diagnoza na hamowni albo jazda z egzaminerem po trasie...

    ale zacząłem sie zastanawiać nad tym katem bo jak kupiłem fure do śmigała super ale dużo jeżdżę po trasie i takiego muła złapał właśnie po takiej dłuższej później pojechałem do serwisu podłubali zaślepili egr wymienili gumowy wąż od dolotu(ten od przepływki) i przez 2-3 dni było ok a później muł od nowa...
    mówili że egr był zasyfiały strasznie ale auto nigdy nie kopciło i nie kopci więc to jest dziwne

    ehhh te fiaciory hehehe
  • Level 32  
    Nic prostrzego jak złapać łapą sztange od turba i zobaczyć czy sie porusza góra-dól jak sie nie porusza to 100% geomatria turba zablokowana. Bo jeżeli katalizator miałbyc zatkany to objaw nie pojawiał by się czasami tylko efekt wynikający z braku mocy występowałby ciągle
  • Level 9  
    no właśnie ciągle jest kaplica teraz
    poprawa była tylko na chwilę a od miesiąca jest muł

    mimo kolejnych wizyt i diagnoz w serwisie ( wg nich jest ok)

    szkoda że nie mam teraz czasu już babrać sie sam w takie sprawy
    bo jednak panowie w serwisach mają czasem klapki na oczach ...
  • Level 32  
    A czy w serwisie mierzył ktoś wartość napięcia potecjomeru pedału gazu w zakresie od min do max? Dokonaj tego pomiaru

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zazwyczaj to w serwisach pracują chłopcy
  • Level 33  
    Jakie ciśnienie doładowania?
  • Level 9  
    uuu a to mnie kolega zaskoczył teraz hmmm a jest coś takiego w stilaczu

    bo jak do tej pory to spotkałem sie z takim potencjometrem tylko w renówce
    no i muszę powiedzieć że jest to newralgiczny punkt.

    ale czy faktycznie mogły by być takie objawy???

    jak to działa?

    no i jakie powinny być wartości ile wynosi max?
  • Level 32  
    napięcie oscyluje od 0V - do 4,7 V tak dokładnie nie pamietam ale raczej te wartości. Musisz oscyloskopem zmierzyc warośc napięcia , zobaczysz co z sygnał wysyła do ecu z informacja o obciążeniu. Oczywiści kontrola zasilania również
  • Level 9  
    nie mam teraz kartki-wydruku przed sobą ale było ok no na nie obciążonym silniku mieściło sie w przedziale fabrycznym (lepiej niź minimum)

    ale to z egzaminera info

    hmm

    bo auto przyspiesza jak wcisne pedał do pewnego momentu na 3 biegu i jest ok ale wcześniej jak docisnąłem pedał dalej to szedł jak szatan ateraz nic idzie sukcesywnie ale bez rewelacji

    ale na 2 biegu idzie normalnie hmmm problem pojawia sie głównie na 3 biegu no i przy dużych predkościach pow 130 już jest nienajlepiej a przy 160 to sie męczy...

    Dodano po 26 [minuty]:

    skłaniałem sie ku temu katalizatorowi no w tym samym czasie zaczęły sie problemy z klekoczącymi zaworami

    więc hmm za ciosem idąc przy ograniczonej moźliwości wywalenia spalin z cylindra może to mieć związek ze sobą...
  • Level 32  
    Z tym Twoim katalizatorem sądzę że jakby był zapchany to miałbys trudności z uruchomieniuem silnika, mocno wydaje mi się że ciśnienie poniżej dolnego limitu czyli geometria turbiny
  • Level 9  
    no czyli hehehe jeszcze 200pln na hamownie i 900 na sprężarke

    bo jak tym pierścieniem poruszam to i tak nie wyjdzie czy sprężarka jest ok tylko czy sie zawór nie zawiesza...?!?
  • Level 32  
    Co Ty kombinujesz , jak masz podciśnienie to overbost jest ok , a łopatki turbawki będą zapieczone to mocy nie będzie. Auto wchodzi w tryb pracy awaryjnej
  • Level 9  
    a da rade rpzebrać tą sprężarkę czy to jest robota głupiego i potwierdzić diagnozę i szukać nowej

    bo takiego sprzęta jeszczenie rozbierałem raczej doświadczenie mam w g60 i g40