Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zerwany pasek rozrządu w 307

damian024 22 Lis 2008 14:41 14843 18
  • #1 22 Lis 2008 14:41
    damian024
    Poziom 9  

    Witam.
    Mam problem serwał mi sie pasek rozrządu w peugocie 307 2.0HDi.
    Mam pytania:
    Czy stało sie coś poważnego z silnikiem??Czy jest jakaś blokada bezpieczeństwa?Czy tylko wystarczy że wymienie pasek i ustawie go odpowiednio i bedzie wszystko ok??
    POMOCY

  • #2 22 Lis 2008 14:46
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Blokada bezpieczeństwa przed czym?
    Zerwany pasek oznacza silnik do poważnej i kosztownej naprawy.

  • #3 22 Lis 2008 15:04
    CrQ
    Poziom 11  

    w benzynie mogły by być szanse że silnik jest bezkolizyjny tzn zakładamy nowy pasek i jeździmy dalej... w dieslu z uwagi na wymiary komory spalania i stopień sprężania czaka kosztowny remont... radze zaprowadzić samochód do dobrego mechanik... ważna jest też prędkość obrotowa przy jakiej pasek pękł dodam że ostatnio naprawiałem golfa w którym to nawet wałek rozrządu z kawałkiem głowicy się wyrwał

  • #4 22 Lis 2008 15:45
    spektra
    Poziom 18  

    Napewno do roboty głowica. Wyniana zaworów, naprawa gniazd. Wałek rozżądu nie koniecznie - weryfikacja po rozebraniu. To samo tyczy się tłoków i cylindrów. Nieprzestrzeganie terminów wymiany paska skutkuje kosztownymi naprawami. Choć zdarzyło mi się, że wymieniony po 20 kkm markowy pasek rozrządu zerwł mi się w Vectrze B 1.6 16V. Bez żadnego mojego udziału. Skończyło 6 urwanymi zaworami.

    Pozdrawiam

  • #5 23 Lis 2008 17:40
    damian024
    Poziom 9  

    Jechałem samochodem ze 30km/h i rozsypalo sie kółko od alternatorai zerwał sie pasek od alternatora przebil osłone od rozrządu i przerwał pasek rozrządu.

  • #6 02 Gru 2008 21:49
    rowin1983
    Poziom 16  

    wszystko zalezy od tego na jak duzych obrotach silnika nastapilo urwanie paska , na jakim biegu i pod jakim obciazeniem
    niestety silniki benzynowe tez potrafia przy takiej awarii zostac powaznie uszkodzone a szczególnie 16V

  • #7 02 Gru 2008 21:58
    ociz
    Moderator Samochody

    W najlepszym wypadku tylko wszyskie zawory do wymiany.

  • #8 03 Gru 2008 10:40
    carrot
    Moderator Samochody

    Trudno w to uwierzyć ale robiłem kiedyś astrę diesla (nie isuzu), w której wyjechał wałek z pompy wody i pasek spadł przy pracującym silniku. Założyłem nowy wraz z pompą, pokręciłem wałem, wszystko ok, odpaliłem i jeździ

  • #9 03 Gru 2008 20:42
    ociz
    Moderator Samochody

    carrot napisał:
    Trudno w to uwierzyć ale robiłem kiedyś astrę diesla (nie isuzu), w której wyjechał wałek z pompy wody i pasek spadł przy pracującym silniku. Założyłem nowy wraz z pompą, pokręciłem wałem, wszystko ok, odpaliłem i jeździ

    Dźwigienki całe? bo w nich raczej zaworów nie gnie tylko właśnie dźwigienki pękają.

  • #10 04 Gru 2008 14:17
    carrot
    Moderator Samochody

    No właśnie to jest najlepsze, że absolutnie nic się nie stało !

  • #11 04 Gru 2008 21:53
    spektra
    Poziom 18  

    Pogratulować - masz dużo szczęścia no i zaoszczędziłeś parę złotych.

    Pozdrawiam

  • #12 05 Gru 2008 12:54
    carrot
    Moderator Samochody

    Wprost przeciwnie, straciłem :D, skasowałem klienta tylko za wymianę rozrządu, a mógł bym zarobić na robieniu głowicy

  • #13 06 Gru 2008 16:16
    Underclocker
    Poziom 10  

    Z tego co wiem to opel szczycił się produkcją "bezkolizyjnych" silników, gdzie zerwany pasek nie powodował demolki.

  • #14 11 Gru 2008 19:39
    damian024
    Poziom 9  

    Czy może ktoś wie ile kosztują zawory do 307 2,0HDI ??

  • #15 11 Gru 2008 19:54
    mczapski
    Poziom 38  

    Kolega jak widać zakłada minimalne straty i łatwą naprawę. Oby tak było. Ale generalnie to niezależnie od wielkości kosztów należy powalczyć z całą głowicą czyli zweryfikować. A są tam jeszcze prowadnice zaworów i wałki rozrządu. Bywa , że tłokom korbowodom też się oberwie.

  • #16 11 Gru 2008 20:10
    damian024
    Poziom 9  

    Nie zakładam minimalnych starat.Oddaje jutro samochód do mechanika i się okaże jak sciągnie głowice co się stało i ile trzeba wyłożyć na naprawe.Tak chce sie dowiedzieć ile kosztują zawory.

  • #17 11 Gru 2008 20:22
    Michal232323
    Poziom 15  

    Underclocker ,to się mylisz dwa miechy temu przerabiałem przestawiony rozrząd w omie 2.5 V6 skończyło się na szczęście na 6 wygiętych zaworach

  • #18 13 Gru 2008 18:12
    Ceglarz
    Poziom 12  

    kolego ja to miałem podobną przygodę w swojej 406 2.0 hdi
    mi pękło koło napędu osprzętu i spadło na bok i spadł pasek rozrządu miałem jakieś 130 km/h
    sam to zrobiłem bo hdi 2.0 90 i 110 KM jest bezkolizyjny połamało dźwigienki popychaczy zdjąłem pokrywę zaworową i wyjąłem wałek założyłem nowe popychacze, pasek, rolki, poskładałem i gania do dziś.

  • #19 13 Gru 2008 18:52
    tarzan107
    Poziom 20  

    Ja dorwałem taki klej do pasków o nazwie "paskofix", skleiłem pasek, i jeżdże nadal. 142.

    Paski sie wymienia a nie skleja z jakiej epoki jesteś ?

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson