Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Władymirec T-25 - podłączenie amperomierza

Guma_19 22 Nov 2008 19:33 26321 29
  • #1
    Guma_19
    Level 10  
    Witam
    Przepraszam za, to że juz sa podobne tematy...
    Ale nie rozumiem wszystkiego, Chce podłączyć amperomierz w ciągniku Władymirec T-25, z tyłu na tym wskaźniku nie mam żadnych znaków, oprucz styków, podejżewam że jak juz podepne przypadkowo, na odwrut to gdy będzie nadwyżka prądu z alternatora, to będzie pokazywał na (-) co nie?
    Ale mniejsza o to...Nie wiem do czego najprościej go podłączyc, żebym sie zabardzo nie bawił...mógłby ktos napisac do czego konkretnie podłączyć?
    Wiem że jeden ma być podłączony do akumulatora, a drugi kabel do czego ?
    Wyczytałem ze do całej instalacji elektrycznej, ale bez rozrucznika...ale jak to zrobić? Czyli do czego dokładnie podłączyć, tego nieczaje...
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    autoas
    Level 42  
    Może podaj nam ile kabli masz przy tzw. stacyjce?
  • #5
    Guma_19
    Level 10  
    a co to ma do rzeczy ile kabli jest przy stacyjce...?
  • #6
    autoas
    Level 42  
    To może napisz jaki obwód chcesz monitorować?
  • #7
    Guma_19
    Level 10  
    chciałbym by ten amperomierz wskazywał wszysystkie spadki mocy czy jak to sie fachowo pisze...amator jestem w elektryce...zalużmy, że (silnik nie pracuje): włanczam światła widze spadek, włanczam kierunkowskaz, widze spadek, kręce rozrusznikiem widze spadek, itd...a jak silnik zaskoczy i alternator zaczyna pracować, żebym widział nadwyżke...o to mi chodzi.
  • #8
    mariuszp19
    Level 34  
    Przy wyłączony silniku amperomierz pokaże Ci ile jest pobierane aktualnie prądu z akumulatora. W przypadku, kiedy silnik pracuje - jakim prądem akumulator jest ładowany.

    Pozdrawiam
  • #9
    autoas
    Level 42  
    To lepiej załóż woltomierz
    Ale się pytam jak jest stacyjka to może się da założyć amperomierz "na wszystkim"
    Jaki masz amperomierz, jak wyskalowany?
  • #10
    Guma_19
    Level 10  
    Dzięki ale to wiem co i jak bedzie pokazywać, mi rozchodzi sie jak to podłączyć...:cry:

    Dodano po 3 [minuty]:

    +/- 30 stacyjka jest z Ursusa...chcesz wiedzieć ile jest przewodów?
  • #11
    mariuszp19
    Level 34  
    Guma_19 wrote:
    Dzięki ale to wiem co i jak bedzie pokazywać, mi rozchodzi sie jak to podłączyć...:cry:

    Dodano po 3 [minuty]:

    +/- 30 stacyjka jest z Ursusa...chcesz wiedzieć ile jest przewodów?


    Z tego co piszesz, to za bardzo nie wynika, że wiesz.

    Amperomierz podłącza się zawsze w szereg.

    Pozdrawiam
  • #12
    Guma_19
    Level 10  
    wiem, ze szeregowo...widze ze sie nie dogadamy...:|
  • #13
    autoas
    Level 42  
    Szczeże mówiąc nie wiem jak wygląda ta stacyjka, ale jeśli jest tam np. jeden "gruby" kabel to tam włącz amperomierz możliwe też jest, że potrzebujesz "bocznik" bo sam miernik ci tego nie wytrzyma itd.itd. ale "jakość" twoich pytań i opisów...............?????
  • #14
    Guma_19
    Level 10  
    no wiem sorry ale jak sie nie zna na tym to jak mam napisać...
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    bruns
    Level 30  
    Guma_19 wrote:
    wiem, ze szeregowo...widze ze sie nie dogadamy...:|
    Dogadamy się ! Chodzi Ci o amperomierz z zerem po środku i wskazówką pokazującą na prawo ładowanie a na lewo rozładowanie czyli pobór prądu . Wszystkie stare auta miały takie amperomierze i były one podłączone szeregowo w główny przewód prądowy przed stacyjką . Nawet włączenie świateł postojowych bez kluczyka w stacyjce i włączonego zapłonu powodowało wychylenie wskazówki w lewo na "-" . Jaki masz amperomierz -30_0_30+ ?
  • #17
    Guma_19
    Level 10  
    TAK dokładnie taki +/- 30 dokladnie taki amperomierz jak opisałeś:D widze światelko w tunelu:D
  • Helpful post
    #18
    bruns
    Level 30  
    Moją pasją są stare samochody tzn, przedwojenne lub zaraz po . A wtedy każdy miał taki amperomierz . Nawet w starach , żukach , warszawach ,nysach , GAZach i UAZach takie były i podłączenie nie jest żadnym problemem .
  • #19
    User removed account
    User removed account  
  • #20
    Guma_19
    Level 10  
    schemat mam właśnie...
  • #21
    User removed account
    User removed account  
  • #22
    Guma_19
    Level 10  
    Władymirec T-25 - podłączenie amperomierza
    Amperomierz jest pod numerem 11
  • #23
    User removed account
    User removed account  
  • #24
    Guma_19
    Level 10  
    Mój amperomierz nie jest podłączony...a instalacja która jest aktualnie troche się rózni od tej ze schematu
  • #25
    bruns
    Level 30  
    No jasne nic sie nie zmieniło w podłączeniu przez ostatnie 60 lat . Tak jak pisałem nie widząc schematu czyli amperomierz podłączony w główny przewód prądowy . Czyli gruby przewód plusowy od klemy do rozrusznika i z pod tej samej śruby idzie główny przewód prądowy do amperomierza a dalej do instalacji.
    Ale ten schemat rozpierdziaczył stronę na boki !
  • #26
    Guma_19
    Level 10  
    a te przewody które ida do stacyjki i kontrolki musze podłączyć? i ten drógi wychodzący z amperomierza idzie do "masy", tak?
  • #27
    bruns
    Level 30  
    Guma_19 wrote:
    i ten drógi wychodzący z amperomierza idzie do "masy", tak?
    Broń boże ! To byś dopiero narobił ! Zwarciocha na grubych kablach bez zabezpieczeń ! Amperomierz jest łączony w szereg instalacji bez żadnego bezpiecznika .
    Ps Guma , późno już , jutro Ci to wyjaśnię bo widzę że tu trzeba krok po kroku tłumaczyć .
  • #28
    REVISOR
    Level 25  
    Nie ma co gdybać jakie kable gdzie idą, kolega wyraźnie pisze że instalacja nie jest identyczna z orginalną więc tylko jasnowidz wie jak jest. Ogólnie chodzi o to że układ powinien wyglądać tak że do akumulatora podłączny jest tylko przewód od rozrusznika( biegun +) i oczywiście przewód masy (biegun -), amperomierz podłanczamy w ten sposób że jeden jego zacisk podłanczamy do + akumulatora a pod drugi wszystkie inne przewody które orginalnie szły do + akumulatora łącznie z tym od alternatora. Chodzi o to żeby cały prąd płynący w instalacji ciągnika przepływał przez amperomierz(z wyjątkiem obwodu rozrusznika oczywiście)zależnie od obciążenia wskazówka będzie się wachać w lewo lub w prawo zależy to od tego czy prąd będzie pobierany z akumulatora bądź z alternatora, który przy okazji ładuje akumulator.
  • #29
    niutat
    Level 36  
    Włącznik rozrusznika i świec żarowych też powinien być podłączony przed amperomierzem.
  • #30
    Guma_19
    Level 10  
    Tak, juz wiem jak mam podlaczyc nie ma tematu:D