Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mułowaty VW Sharan do 3000obr/min

hiras 22 Nov 2008 22:52 2685 4
  • #1
    hiras
    Level 14  
    VW Sharan rocznik 2002 silnik AUY skrzynia TIPTRONIC.
    Proszę o pomoc w znalezieniu problemu braku mocy występującego do
    około 3000obr/min.Po przekroczeniu tej magicznej bariery wszystko jest Ok.
    Problem polega na tym, że na 5 biegu od 100km/h do 140km/h potrzebuję
    chyba 5min ,aż osiągnie 3000obr .Potem znowu ciągnie.O wyprzedzaniu nawet nie mażę nawet przy 80km/h.
  • #2
    Sztomel
    Level 35  
    przyczyn może być wiele i szkoda byłoby usiłować je usunąć kupując i wymieniając po kolei metodą prób i błędów podejrzane podzespoły lub co najkosztowniejsze dać się naciągnąć na czyszczenie łopatek zmiennej geometrii, regenerację lub wymianę turbiny na nową - najrozsądniejsze wyjście podpiąć pod VAG'a i zdiagnozować pracę silnika poprzez odczytanie zapisanych w sterowniku silnika i ew. skrzyni biegów błędów oraz zrobienie logów dynamicznych w trakcie jazdy, jeśli nie będziesz w stanie ustalić co oznaczają zapisane błędy to podaj ich symbole na forum oraz wklej logi dynamiczne a znawcy zdiagnozują na ich podstawie co szwankuje.
  • #3
    wiesiulek14
    Level 11  
    Kolego problem polega najprowdopodobniej w pracy przepływomierza, jest uszkodzony. Silniki z uszkodzonym przepływomierzem mają właśnie takie objawy że do 3000 obr są mułowate a potem to już idą ale też nie do końca normalnie.Podłącz pod vag`a i i zaobserwuj wartości jakie idą z przepływomierza bo błędu wcale nie musi być. przpływomierz podaje złe warości ale mieści sie w normie przewidziany dla błedu.
  • #4
    markom
    Level 19  
    Co do przepływomierza to bym sie zastanawiał. Miałem niedawno podobny przypadek w seacie i uszkodzeniu uległ zaworek sterujący położeniem łopatek w turbinie N75. Sprawdź tez wężyki podciśnienia idące przez N75 aż do samej turbiny, oraz na zapalonym silniku sprawdź czy w tym wężyku tworzy się podciśnienie. Jak jesteś z okolic Jaworzna to zapraszam na vaga
  • #5
    hiras
    Level 14  
    Dziś wreszcie przyjaciel mechanik zlitował się i wziął auto pod
    lupę-oto efekty:zatarte łopatki turbiny,przepływka jeszcze jako-tako ,ale wymieniłem.Auto nie do poznania.Wreszcie nie
    boję się wyprzedzać.Potwierdzam opinię wielu uczestników
    tego forum przepływkę wymieniamy po przebiegu 120-150tys
    km bezwzględnie.Unikniemy wielu dziwnych zachowań silnika.Dziękuję za zainteresowanie moim problemem.