Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus C330 słabe ładowanie

22 Lis 2008 23:03 29339 30
  • Poziom 16  
    Witam !!

    Od jakiegoś roku patrząc na amperomierz w C330 zauważyłem ze ładowanie jest bardzo niskie , napięcie na akumulatorze jest w granicach ze ledwo można odpalić capka. Wrzucam schemat podłączenie wszystkiego. Co może być przyczyną niskiego poziomu ładowania? wskazówka amperomierza ledwo co się wychyla.

    Ursus C330 słabe ładowanie
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 36  
    Witam, przyczyn może być wiele, zmierz napięcie na zacisku 30 alternatora, jeśli będzie za niskie to problem tkwi w alternatorze lub regulatorze napięcia, sprawdź diody i szczotki w alternatorze, zwróć uwagę na przewody czy któryś nie jest przegrzany dotyczy to także uzwojeń stojana. Później pomyślimy co dalej.
    Pozdro.
    A jeszcze jedno to regulator mechaniczny czy elektroniczny?
  • Poziom 16  
    a może to mieć jakiś związek z słabym wzbudzeniem??

    Zauważyłem że kabel z zacisku 15 regulatora jest podłączony do stacyjki , oraz + żarówki również do stacyjki. natomiast kabelka z przysłowiowym "-" z 87 & 86 nie mam pojęcia dokąd prowadzi zbyt dużo kabelków pod maską i nie udało mi sie go zdiagnozować
  • Poziom 36  
    Może, w obwodzie wzbudzenia są właśnie szczotki i regulator, jeśli to regulator mechaniczny to może mieć wypalone styki albo się rozregulował.
  • Poziom 16  
    to regulator elektroniczny
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 36  
    To w pierwszej kolejności sprawdź szczotki czy nie są za krótkie i stan pierścieni ślizgowych, do tego najłatwiej się dostać.
    ---
    86 i 87 powinny być podłączone do masy.
  • Poziom 16  
    OK w poniedziałek porozkręcam alternator i napisze


    Aha jeszcze takie pytanie , diody bende mierzyć multimetrem , ile mniej więcej Ohm powinien pokazać multimetr w kierunku zgodnym z przejściem? ( wiadomo ze odwrotnie przejścia nie powinno być)


    No wydaje mi się że są podłączone do masy ponieważ gdy włące zasilanie na + żaróweczki oraz na reguletor , to świeci się kontrolka ładowania , natomiast jak uruchomie capka to żarówka gaśnie (czyli chyba cewka odciąga styk 30/51 od 87
  • Poziom 10  
    diody się sprawdza żarówką na 12V, nie miernikiem.
  • Poziom 35  
    reaktywacja napisał:
    diody się sprawdza żarówką na 12V, nie miernikiem.
    O kurcze, szykuje się jakaś rewolucja w podstawach elektrotechniki :D .
  • Poziom 28  
    Przekażnika nie ma co się czepiać . Jeżeli już to pierwsze podmienić regulator ,jeżeli nic się nie zmieni to prawdopodobnie pada uzwojenie stojana, zakładając że styki na alternatorze i amperomierzu są w porządku.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Po co sprawdzać diody ,je żeli gaśnie lampka ładowania . Sprawdzić naciąg paska.
  • Poziom 10  
    diody alternatorów tak się sprawdza, bez obciązenia lub pod miernikiem może się okazać całkiem sprawna. Dalej-aby je sprawdzić w alternatorze należy odpiąć stojan.
    Urządznie do sprawdzania diod alternatora wymusza przez diodę przepływ prądu o natężeniu około 20A, w pratyce warsztatowej wystarczy mniej, np 2A.

    bywa tak, że
    -dioda ma poluzowane wyprowadzenie łaczące ze strukturą
    -nie siedzi ( kontaktuje) w radiatorze
    I miernikiem tego nie wykryjesz. Uwierz kolego, wiem co pisze.
    rico-C330 ma pasek 17 mm, nie będzie ślizgał.
  • Poziom 16  
    OK przejze cały alternator ale to jutro.

    mam takie pytanie odnośnie kontrolki ładowania , trochę przysiedziałem i zastanawiam się nad tym by wyrzucić przekaźnik i zamontować diodę LED zamiast żarówki ładowania , co sądzicie o schemacie A i B ?? czy będzie to działać??

    Ursus C330 słabe ładowanie
  • Poziom 16  
    Witam !!
    Sprawdziłem jak narazie dzisiaj alternator i wszystko jest w nim sprawne, wrzuciłem jeszcze alternator zapasowy i tez to samo było , jutro poprzeglądam wiązki przewodów
  • Poziom 36  
    Dobrze by było jakbyś mógł jeszcze podmienić regulator :wink:
  • Poziom 39  
    Koledzy! Skoro pytający chwali się miernikiem to dlaczego dotychczas nie pomierzył napięć i prądów. Jak dalej tak pójdzie to rozbierze cały ciągnik. Jak dotychczas nie wiemy jakie napięcie na instalacji, akumulatorze, alternatorze, regulatorze. Ciekawe co oznacza poprawny stan szczotek i pierścieni. Przypadkiem obserwuję alternator w ciągniku C 330 i widzę jak lawinowo ubywa tych elementów z racji pracy w dużym zapyleniu. W domyśle skoro lampka gaśnie poprawnie to napięcia mogą być poprawne a szwankuje połączenie alternatora z akumulatorem. I tutaj nie wiemy czy jest przewód łączący bezpośrednio alternator z rozrusznikiem, czy też np rzez stacyjkę (możliwe). Skoro kolega koniecznie chce zmienić sygnalizację działania układu alternatora to zamiast proponowanego rozwiązania wolałbym zwyczajnie układ sygnalizacji napięcia na instalacji np trzydiodowy. Niewiele bardziej skomplikowany (bywają gotowce) a daje więcej informacji.
    Dzisiaj 28 listopad dalej nic nie wiemy o napięciach w instalacji. Wprawdzie eksperyment z prostownikiem sugeruje możliwe uszkodzenie amperomierza co przy wibracjach jest całkowicie możliwe. Skoro brak pieniędzy to po co zmieniać regulator skoro brak dowodów na wadliwe działanie? Rozwiązanie dla lampki wskaźnikowej o tyle niedobre, że zakłada znaczące zużycie energii na oporniku 47 Ohm (grzanie).
  • Poziom 16  
    No więctak alternator sprawdziłem od łozysk , stojna, wirnika po szczotki, diody oraz przyłacza -induktorem mierzyłem cewki stojana oraz wirnik. brak przebic i jest zachowana wartosc. Dzisiaj niestety nie miałem czasu by przeglądnąc kable. Wiec tak - kabel z styku 30 alternatora idzie prewodem 4mm2 do amperomierza ,z amperomierza jest przyłączony do stacyjki. Racja nawet na to bym nie wpadł by sprawdzic stacyjke. no ale jak juz to zrobie to przyłącze przewod 30 od amperomierza do+ rozrusznika.

    mam jeszcze takie pytanie - nie posiadam regulatora napięcia elektronicznego i nie mogę sobie za bardzo pozwolić jak narazie na zakup takiego regulatora. posiada natomiast pare regulatorów mechanicznych takie duże z czarna pokrywka, z tyłu widac 2 jak by oporniki. możecie podpowiedzieć jak je podłączyć zamiast regulatora elektronicznego? :)

    Kolega mczapski :
    Zależało by mi na układzie w którym jest jedna dioda led, która będzie informować o:
    1. jeśli ciągnik jest wyłączony , kontrolka się świeci
    2. jeśli alternator trochę ładuje , to kontrolka lekko świeci ( przy niskich obrotach silnika)
    3.jeśli silnik przekroczy np 1/4 obrotów to kontrolka ładowania się wyłączyła
  • Poziom 36  
    Nie jestem pewien ale regulatory mechaniczne miały chyba takie same numery zacisków.
    Pamiętaj o podłączeniu masy do regulatora.
    Pomierz napięcia bezpośrednio na alternatorze i akumulatorze jeśli będą się znacznie różnić to problem tkwi gdzieś w połączeniach.
  • Poziom 16  
    dzisiaj zrobiłem tylko tyle: włączyłem prostownik 12v i jego zaciski podłączyłem do alternatora : + do zacisku nr30 a -na mase . następnie włączyłem instalacje w 330. amperomierz w prostowniku pokazał 10A , natomiast amperomierz w ciągniku ledwo drgnął w przód. jutro podłącze kabel z zaciska 30 alternatora podłącze do niego inny amperomierz i podłącze go prosto do klemy akumulatora
  • Poziom 28  
    Z waszych wypowiedzi można napisać już pracę conajmniej doktorską . Jeszcze brakuje rozważań na temat wyższości regulatorów mechanicznych nad elektronicznymi. I jak napisał kolega Tomasz .W "szykuje się nam jakaś rewolucja w podstawach elektrotechniki "
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 34  
    Normalnie rewolucja, pomijając fakt że c330 ma pasek 13mm, (17mm ma c360) jeżeli już podpinasz amperomierz to jego wyjście podepnij przed stacyjką, a wykluczyłeś uszkodzenie amperomierza?, i przede wszystkim sprawdź połączenia na aku i masy, a przede wszystkim pochwal się napięciem ładowania.
  • Poziom 16  
    No więc tak dziś podładowałem akumulator i wymieniłem wszystkie złaczkiprzy rygulatorze napięcuia , orazprzy przekaźniku. mierzyłem napiecie akumulatora multimetrem oraz jednoczenie natężenie kleszczami dica. napiecie po naładowaniu było 13v, natmiast po włączeniu capka napiecie ładowania było od 15 do 16.5v aprąd ładowania przy średnich obrotach silnika wynosił 18Amper. z biegiem czasu prad ładowania malał do 1A a napiecie utrzymywało sie 15.5V. włączyłem pózniej światła długie oraz halogeny przednei i tylnie, spadek napiecia na akumulatorze był 14v a prad ładowania nadal 1A

    mam pytanie czy prad ładowania wtedy nie powinien wzrosnac?? poniewaz na amperomierzu w traktorze pokazywalo (- 15A) aprad ładowania był tylko 1A
  • spec od auto-elektro
    Jeżeli czekasz na odpowiedź to jest tak po pierwsze- ładowanie 15.5V stanowczo za wysokie / chyba że miernik kit/ ,po drugie amperomierz pokazuje faktyczny pobór instalacji czyli wszystkich włączonych odbiorników natomiast ładowanie przy napięciu 14V i 1A na naładowanym akumulatorze jest jak najbardziej prawidłowe.P
  • Poziom 39  
    Wygląda na to, że twój regulator nieco przeciąga co nie jest dziwne przy regulatorach elektromechanicznych. Ja odrobinę podregulowałbym aby napięcie obniżyć do 14,7 V. Możliwe, że regulator dzięki marnemu połączeniu uzyskuje niewłaściwe/zaniżone informacje o napięciu na instalacji. Stąd było moje pytanie o podłączenie. Regulator może warto oczyścić (założenie).
  • Poziom 16  
    Regulator Elektroniczny mam zabudowany do tej pory
    da się go jakoś ustawić?

    Miernik markowy , na pewno dobrze pokazuje:)
    no tak napięcie może i jest dobre na akumulatorze , więc rozumiem ze prąd ładowania spadł z 18A do 1A przez ten czas się doładował. tylko że jak włączyłem odbiorniki światła długie oraz halogeny przednie i tylne , to na akumulatorze był spadek napięcia, i wydaje mi się że alternator powinien wtedy ładować nie 1 A tylko więcej? chyba ze się mylę?
  • Poziom 32  
    bobuss napisał:
    mam jeszcze takie pytanie - nie posiadam regulatora napięcia elektronicznego i nie mogę sobie za bardzo pozwolić jak narazie na zakup takiego regulatora. posiada natomiast pare regulatorów mechanicznych takie duże z czarna pokrywka, z tyłu widac 2 jak by oporniki. możecie podpowiedzieć jak je podłączyć zamiast regulatora elektronicznego? :)


    One kolego są do prądnic. Nie podłączaj ich chyba że chcesz uzyskać np 120V z alternatora i coś uszkodzić!

    Nie ma możliwości ustawiania regulatorów elektronicznych - ot wymienia się je. Ja miałem w C330 prądnicę własnie (max 12A) i wieczne problemy z niedoładowanymi akumulatorami i ich szybkim wysiadaniem. Ładował dopiero na wysokich obrotach podczas gdy dobry alternator już pompuje na maxa na wolnych.

    Pojechałem na giełdę i kupiłem stary niedrogi alternator od golfa II (35A) - styknął w miejsce prądnicy w niewielkimi przeróbkami - u Ciebie pewnie wejdzie bez dłubania. Nawet koło pasowe było OK. Wywaliłem prądnicę, regulator prądnicy, zmieniłem polaryzację akumulatorów z "plus na masie" na "minus na masie" tak jak daje alternator i wszystkie problemy się skończyły. Jeździ tak już chyba z 5 lat. Akumulatory już nie padają = oszczędność kasy.
  • Poziom 39  
    Jak człowiekowi pomóc skoro my swoje a on swoje? Czy do licha zrobiłeś porządek z instalacją elektryczną albo przynajmiej dla celów badawczych zminimalizowałeś tą instalacją? Ja k pomyślę o tej stacyjce to wszystko jest do przyjęcia. Nigdy nie dowiedzieliśmy się jakiego regulatora używasz. Coś pisałeś o regulatorze wbudowanym podczas gdy alternator z wyjściem na przekaźnik lampki ładowania nie ma takiej możliwości. Nie dowiedzieliśmy się gdzie mierzysz naoięcia i prądy. Licho wie jaki jest ten twój amperomierz, na którego wskazania narzekasz. Przyjmij jakąś systematyzcnośc w działaniach. Standardowo zagadnienie proste, ale przy braku konsekwencji w działaniach można to skomplikować.
  • Poziom 10  
    mam taki problem zmieniłem prądnice na alternator "iskra" 33A
    i pojawił sie problem ładowania przy niskich i średnich obrotach swieci kontrolka ładowania:(- na masę)
    czy może miec wpływ brak kondesatora przeciw zakuceniowego
    czy może być to spowodowanie wielkością akumulatorów 2x 6V 195Ah
    kontrola ładowania 3W
    napięcie na zacisku alternatora 13V
    napięcie pomiędzy zaciskiem wzbudzenia a masą 4,5v
    napięcie pomiędzy zaciskiem wzbudzenia a +30 8,5v
  • Użytkownik obserwowany
    A jakią średnice ma koło pasowe alternatora?
    Podejżewam diodkę wzbudzenia.
    Masz miernik i chęci?