Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Komórka w szybie wentylacyjnym

23 Lis 2008 00:03 1960 26
  • Poziom 12  
    Witam,

    Mam niecodzienny problem.

    W czasie montażu sieci internetowej, monterowi spadła komórka do szybu wentylacyjnego. Ma wymiar ok. 20cm na 20cm. Komorka lezy na wysokosci posadzki ok 270cm. Otwor wentylacyjny jest na samej gorze, przy suficie.

    Czy sa jakiej metody wyciagniecia tej komorki bez skuwania sciany?

    Moze jakis elektromagnes by dal rade?

    W komorce w sumie sporo plastiku jest, ale metal rowniez jakis jest. Trzeba ja podciagnac na wys 270cm...

    jakies rady?
  • Poziom 13  
    Elektromagnes opdada, silne pole magnetyczne moze uszkodzić czułą elektronike, prędzej będzie tutaj przydatny jakis prosty chwytak z wysięgnikiem.

    Pozdr.
  • Poziom 37  
    Witam, może pokombinuj coś z jakimś ciężkim przedmiotem na sznurku i dwustronną taśmą samoprzylepną :wink:
  • Poziom 33  
    Ciekawe zagadnienie...
    Jeżeli tą komórkę da się zobaczyć to można by spróbować jakąś pętlę z grubszej żyłki i wędkę (coś na kształt takiej pętli do chwytania psów)...
    Jeżeli jej nie widać to marne szanse na schwytanie czymś innym niż magnes na sznurku- najlepiej neodymowy (do pozyskania ze starego dysku twardego).
    Nie wydaje mi się żeby pole magnetyczne coś miało uszkodzić w komórce - przecież komórka emituje dość silne pole EM o wysokiej częstotliwości.
  • Poziom 23  
    Chyba plastik przyciągnie :) nie widziałem jeszcze tel. kom który byłby ze stopu ferromagnetycznego, obudowy raczej z Al, ekrany z miedzi srebzonej, magnes odpada, jedynie kuć ściane :)

    Pozdrawiam!
  • Poziom 33  
    Szczerze mówiąc ;)) nie miałem potrzeby traktować komórki magnesem - pomysł był raczej ad hoc, zasugerowany przez Groshecka...
    ..a skucie chyba będzie rzeczywiście najszybszą i najprostszą metodą...
  • Poziom 40  
    A ja miałem magnetyczny uchwyt do starej nokii i działał w sumie nigdy się nie zastanawiałem na co. Może na baterie ale to tylko przypuszczenia
  • Poziom 10  
    Magnes neodymowy działa przed chwilą sprawdzałem, ale musi być większy niż w dysku twardym. Ja mam taki 45mm średnicy i 15mm grubości to bez problemu sony erycssona podnosi. Zdrowe to dla telefonu chyba nie jest bo mój się tak zawiesił, że musiałem baterie wyjąć, żeby go wyłączyć.

    Jak nie masz magnesu to pokombinuj z taśmą dwustronną.
  • Poziom 17  
    Żaróweczka, trzy metry kabelka, bateryjka. Podłączyć opuścić na dno i już widzisz komóreczkę. Trzy metry sztywnego węża albo plastykowej rurki, cztery metry drutu, miedzianego w miarę grubego albo stalowego w miarę miękkiego. Wsadzasz go do węża jeden koniec mocujesz do końca węża wysuwasz go tyle żeby na końcu była pętelka i próbujesz podsunąć pod komórkę, jak już podsuniesz to zaciskasz pętle i wyciągasz.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    przemo0079 napisał:
    magnes neodymowy działa przed chwilą sprawdzałem ale musi być większy niż w dysku twardym ja mam taki 45mm średnicy i 15mm grubości to bez problemu sony erycsslona podnosi. zdrowe to dla telefonu chyba nie jest bo mój sie tak zawiesił ze musiałem baterie wyjąc żeby go wyłączyć.

    jak nie masz magnesu to pokombinuj z taśmą dwustronną


    taśma i pętelka raczej odpada. Nie widze telefonu... otwor went ma moze 15cmx15cm... glowy tam nie wsadze...

    Fajnie, ze magnes działa. Na razie to chyba jedyne rozwiazanie.

    Jemu nawet nie chodzi o telefon, ale o kontakty... Telefon jest wart ze 150zl...

    Jeśli zaś chodzi o kucie to:
    potrzebujemy wylot 8cm na 8cm od strony szybu.
    Sciana ma grubość 32cm.
    Wykonana jest z lanego zbrojonego betonu.

    Jaki otwor wiec bylby po stronie pokoju? 30cm na 30cm???

    A realnie to pewnie utowrzy się lej 50cm na 50cm...
  • Poziom 24  
    Kawałek linki i na końcu ciężarek z przyklejoną od spodu dużą kulką np, gumy?
  • Poziom 27  
    Nic nie kuć, jest wiele sposób na wyciągnięcie tego telefonu, załatw 3m węża do odkurzacza, jak ktoś tu wyżej poradził, może wystarczy siły ssącej na tyle, żeby podnieść telefon.
  • Poziom 21  
    Można jeszcze spróbować taki patent, ciężarek czy cokolwiek o wymiarach trochę mniejszych od przekroju szybu posmarować na dole poxipolem i opuścić na dół na telefon, poczekać 10-15 minut i do góry. Kształt opuszczanego ciężarka dobrać tak, aby nie "zakantował" się w kanale jak i również nie mógł dotknąć dna ,a jedynie telefonu.
  • Poziom 12  
    pamietajcie tylko, ze wszystko, zarowno z odkurzaczem jak i klejeniem, bedzie sie odbywalo po omacku...

    dlatego ze tam nic nie widac, otwor ma 15cm wiec glowy tam nie wloze :)
  • Poziom 40  
    Co do patrzenia do otworu to polecam patent o nazwie lusterko ;)
  • Poziom 17  
    są dostępne w sprzedaży takie chwytaki do wyciągania m.in. śrub, nakrętek itp rzeczy. Osobiście widziałem taki o długości ok 170cm. może tym się jakoś uda.


    Ja polecam odkurzacz przemysłowy. Swego czasu wyciągaliśmy z głębokiej i wąskiej dziury na budowie portfel.
  • Spec od GSM
    Grosheck napisał:


    Jeśli zaś chodzi o kucie to:
    potrzebujemy wylot 8cm na 8cm od strony szybu.
    Sciana ma grubość 32cm.
    Wykonana jest z lanego zbrojonego betonu.


    Rzadko kominy mają takie grubości...
  • Poziom 12  
    wydaje mi się że taką ma, dlatego że jest to jednoczesnie sciana nosna... oddziela mieszkanie od klatki schodowej.
  • Spec od GSM
    No taką grubość może mieć cała ściana, komin wentylacyjny ma z reguły grubość cegły (2x cegła + szerokość kanału wentylacyjnego) więc ten otwór do wykucia może być najlepszym wyjściem. Próbny odwiert dla sprawdzenia - to nie dużo zachodu, a potem rozkucie, zagipsowanie i ew. poprawka malarska. W godzinę można się wyrobić, ja kiedyś tak kombinerki uratowałem w 1h, otwór ok. 10x10cm w czerwonej cegle.
  • Poziom 12  
    pytanie:

    Jeśli zaś chodzi o kucie to:
    potrzebujemy wylot 8cm na 8cm od strony szybu.
    Sciana ma grubość 32cm.
    Wykonana jest z lanego zbrojonego betonu.

    Ile będzie w takim razie wynosił otwór od strony pokoju?

    Moim zdaniem, jesli zacznę kuć ścianę młotem to pozbędę się tynku na pewno z 1m2.

    Ale jakie wymiary zewn bedzie mial lej?
  • Poziom 37  
    Pomyśl jeszcze o tej taśmie, są takie do przyklejania luster w meblach, jeśli przyciśniesz ja czymś ciężkim to raczej nie puści. :wink:
  • Poziom 31  
    Magnes telefonom raczej nie szkodzi, Nokie 8800 moze bys na magnes zlapal, ale wiekszosci telefonow nie przyciagniesz. Mozesz sprobowac jakis ciezarek wysmarowac klejem na goraco. Spuscic szybko na sznurku zanim zaschnie. Poczekac chwile i sprobowac wyciagnac. Jezeli sie przyklei to potem powinien bez sladu zejsc z telefonu.
  • Spec od GSM
    Grosheck napisał:
    pytanie:

    Jeśli zaś chodzi o kucie to:
    potrzebujemy wylot 8cm na 8cm od strony szybu.
    Sciana ma grubość 32cm.
    Wykonana jest z lanego zbrojonego betonu.

    Nie rozumiemy się, tyle ma cała ściana (tak mniemam). W tej ścianie 32cm masz 15cm otworu wentylacyjnego więc na ścianki zostaje po 8cm.
  • Poziom 38  
    Gdyby podane metody wyciagniecia komórki nie dały rady to zamiast kucia mozna scianę wiercić. Zaznaczasz koło ok Φ 15 cm i wiercisz po obwodzie wiertłem np. 10 mm . Metoda dobra do grubości 30 cm , no i wiertarka z HDS.
  • Poziom 17  
    Odkurzacz.
    Tyle w temacie.
  • Użytkownik usunął konto