Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

efekt gitarowy na zasadzie przesunięcia sygnału

deeptomek 23 Lis 2008 00:53 825 2
  • #1 23 Lis 2008 00:53
    deeptomek
    Poziom 10  

    Witam

    Dzięki waszej pomocy udało mi się stworzyć Automatycznego killswitcha, fajny efekt gitarowy przerywający sygnał, dający efekt siekania dźwięku. W mojej głowie walają się jednak i inne pomysły na to aby urozmaicić gitarzystom życie:]

    Mam pomysł żeby zrobić coś na zasadzie uproszczonego efektu flanger, lecz nie takiego że zniekształcony sygnał będzie zmieniał ciągle swoje wartości, jak to bywa zwykle we flangerach.
    Pomysł jest prosty, tak jak i pewnie jego wykonanie, ale może się okazać że nie będzie tak łatwo jak się wydaje :]
    Chodzi o to, aby sygnał audio rozdzielić na dwa i jeden z nich opóźnić o minimalne wartości, lecz jednak sterowane potencjometrem, tak aby móc ustawiać to opóźnienie drugiego sygnału. sygnał potem łączył by się spowrotem w mono i dawał pewne zniekształcenie dźwięku.

    Moje pytanie jest takie. Jakie elementy musiał by zawierać ten układ żeby działało to tak jak to opisałem

    Z góry dziękuje za pomoc :]

    0 2
  • #2 23 Lis 2008 09:29
    Arni85
    Poziom 12  

    tak działa phaser... daje to taki efekt podobny do wolno ustawionego flangera... dźwięk lekko faluje, można taki efekt uzyskać i posłuchać jak brzmi wrzucając do jakiegoś programu do obróbki dźwięku dwa razy tą samą ścieżkę i jedną przesuwać o ułamki sekundy.

    0
  • #3 08 Gru 2008 09:29
    deeptomek
    Poziom 10  

    Wiem jak to działa :) i właśnie dlatego chciałem zrobić efekt na podobnej zasadzie, tylko żeby dźwięk nie falował i przesunięcie ciągle było stałe regulowane tylko potencjometrem

    0