Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault scenic 1.6 16v 2000r nawiew działa tylko na 4 pozyc

ispw 23 Nov 2008 08:17 8305 6
  • #1
    ispw
    Level 11  
    Po pierwszych porannych chłodach okazało się, że nawiew działa tylko na 4 położeniu. Widziałem już na forum różne wskazówki, co do tego zagadnienia i jak się domyślam mam do czynienia z uszkodzeniem regulatora obrotów. Proszę o wskazówki, co do lokalizacji jak również sposobu dotarcia do niego. Nie jestem zwolennikiem metody prób i błędów, gdyż często kończy się to uszkodzeniami różnych zapinek itp. elementów.
    Być może to coś innego – sugestie mile widziane.
  • Helpful post
    #2
    bula1i
    Level 10  
    jezeli masz klime musisz zdjąć górnom częśc deski,tam znajdziesz 2 kable czerwony i czarny a one doprowadzą cie do regulatora,
    najczęsciej siada opornik który jest na zewnątrzregulatora.sam to przerabiałem u ubiegłom zime
  • #3
    ispw
    Level 11  
    bula1i wrote:
    jezeli masz klime musisz zdjąć górnom częśc deski,tam znajdziesz 2 kable czerwony i czarny a one doprowadzą cie do regulatora,

    Wielkie dzięki za błyskawiczna odpowiedź. Klima jest. Czyli dostęp jedynie od góry? Może kilka wskazówek, co do demontażu tej górnej części.

    bula1i wrote:
    najczęsciej siada opornik który jest na zewnątrzregulatora.sam to przerabiałem u ubiegłom zime

    Może kojarzysz jego parametry. Jutro będę dysponował garażem na parę godzin i musze się teoretycznie i praktycznie przygotować abym się wyrobił.
  • #4
    dyżurny wulkanizator kraj
    Level 12  
    Było tryliony razy, ale jak komuś ujarało łapki i nie chce się z szukaczki skorzystać...
    Jest uszkodzony microtemp w opornicy.
  • #5
    ispw
    Level 11  
    dyżurny wulkanizator kraj wrote:
    Było tryliony razy, ale jak komuś ujarało łapki i nie chce się z szukaczki skorzystać...
    Jest uszkodzony microtemp w opornicy.

    Trochę uprzejmości- czy to tak wiele (w ostateczności można nic nie odpisywać). No i czytanie ze zrozumieniem. Te tryliony widziałem, o czym również wspomniałem. Ale każdy przypadek jest nieco inny.
  • Helpful post
    #6
    dyżurny wulkanizator kraj
    Level 12  
    ispw wrote:
    Ale każdy przypadek jest nieco inny.

    Kolego, pracuję przy samochodach już 20 lat, i uwierz mi-w tej kwestii nie ma nieco innych przypadków.
    Jak się na tym nie znasz to zostaw ta robotę.
  • #7
    ispw
    Level 11  
    bula1i wrote:
    jezeli masz klime musisz zdjąć górnom częśc deski,tam znajdziesz 2 kable czerwony i czarny a one doprowadzą cie do regulatora,
    najczęsciej siada opornik który jest na zewnątrzregulatora.sam to przerabiałem u ubiegłom zime


    Tak jak w opisie powyżej. Deskę z góry wysuwa się po odkręceniu 2 wkrętów, schowanych pod kratkami głośników. Wysuwanie musi być bardzo sprytne (zatrzaski) i równomierne na całej długości. Potem, niestety to nie koniec, trzeba wyjąć rurę nawiewu powietrza (mi się to nie udało i musiałem się nieźle ciskać).
    Tak jak to było opisane uszkodzony był bezpiecznik termiczny.
    Dziękuję z pomoc
    Zamykamy