Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vectra c pedał hamulca idzie powoli w doł

23 Lis 2008 17:57 23039 31
  • Poziom 12  
    vectra c pedał hamulca idzie powoli w doł odpowietrzyłem i dalej to samo sieci mi sie kontrolka abs i trakcji ale byl zesniedzialy przewod przeczyścilem i jak zapalilem to nie świeciło?????? jutro sie przejade to zobacze ale TEN pedał hamulca mnie denerwuje że idzie powoli na dół tak z 5 cm!!! pompa hamulcowa jest nieszczelna co to moze byc dzieki za porady
  • Poziom 2  
    Witam są wg. mnie dwie opcje.Pierwsza to po prostu za słabe odpowietzrenie ukł. hamulcowego bo z układem ABS trzeba go dosyć długo odpowietrzać nie doprowadzając do znacznego spadku płynu w zbiorniczku.A drugą opcją może być nieszczelność przewodu podciśnieniowego od pompy hamulcowej.
  • Poziom 18  
    Witam.
    Z tego co piszesz to wskazuje na nieszczelność sekcji w pompie hamulcowej. Przy zapowietrzonym układzie pedał byłby "sprężysty". Przy powolnym opadaniu pedału płyn przechodzi za tłoczki pompy. Miałem tak kiedyś w Vectrze B.
  • Poziom 12  
    to ta nieszczelnośc w sekcji pompie hamulcowej jak mozna to sprawdzic albo jak to zlikwidowac dzieki za odp.
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Jest dokładnie tak jak napisał Kol. spektra . Jest nieszczelność wewnątrz pompy pomiędzy sekcjami pierwszego i drugiego obwodu . Płynu w zbiorniczku nie ubywa i nie ma wycieków a pedał pod nogą wolniutko opada.
    Naprawa tylko przez wymianę pompy . Kiedyś można było kupić zestawy naprawcze ale nie zawsze to dobrze wychodziło . Jak jest zużyty cylinder pompy to wymiana tłoczków nic nie dawała lub dawała ale na krótko .
  • Poziom 10  
    teoria mówi zapowietrzony ,pedał robi sie twardy a tutaj tego nie słychac .Przyczyna ,sprawdzic dokładnie odległość tłoczka zacisku od klocka a w układach z szczekami grubosc szczęk hamulcowych plus srednica bebna .We wszyskich układach podane są odległosci klocek -tłoczek
  • Poziom 12  
    z tyłu sa troche wytarte klocki???????ale 3 koła jak nowe tylko ta jedna jest jedna trzecia grubosci ale to chyba nie ma wpływu??
    ale hamuje dobrze tzn jak raz nacisne nie działa abs ale po drugim razie słychac abs ze działa to musi byc problem ze jest zapowietrzony:(tylko jak go zlikwidować patrzyłem nie ma żadnych wycieków
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    miroslaw baśkiewicz napisał:
    teoria mówi zapowietrzony ,pedał robi sie twardy a tutaj tego nie słychac .Przyczyna ,sprawdzic dokładnie odległość tłoczka zacisku od klocka a w układach z szczekami grubosc szczęk hamulcowych plus srednica bebna .We wszyskich układach podane są odległosci klocek -tłoczek


    To nie są objawy zapowietrzenia. I odległości nie mają tu zastosowania. Hamulce są samoregulujące się, im klocki i tarcza cieńsza, tym więcej tłoczek wychodzi. I nie ma to wpływu na to że pedał sie zapada. Pedeł nie powinien się zapadać. Chyba że są wycieki. Ale autor o tym nie pisze. Sprawdzałem pompę zaślepiając jej wyścia. Jeśli pedał się zapada to na 100% pompa. Myślę, że zważywszy na bezpieczeństwo swoje i innych użytkowników bezwzględnie trzeba tą pompę wymienić.
  • Poziom 18  
    To strona z ksiązki sam naprawiam Vectra B - objawy usterek układu hamulcowego
  • Poziom 12  
    ale jak by była pompa walnieta to by pedał szedł do podłogi tak??? a on jest z 10 cm od podlogi i dalej niechce iść ale na poczatku jak wcisne na hamulec jest twardy ale powoli idzie w dół okolo 5-8 cm i dalej nie idzie spróbuje wymienić cały płyn hamulcowy i go odpowietrzyc ale czy to cos da jak jest pompa sie zapowietrza
  • Poziom 18  
    W pompie są dwie sekcje: przód i tył. Jedna trzyma druga nie. Poza tym pompa się sama nie zapowietrzy, chyba że podczas pompowania zabraknie płynu w zbiorniczku
  • Poziom 12  
    płynu bylo full od poczatku jak kupilem to auto jak naciskam na hamulec mocno i dzie troche w dól to slychą coś z tyłu takie lekkie szczelanie odglosy
  • Poziom 18  
    I jeszcze jedno pytanie, jak odpowietrzasz układ to czy w wyciekającym płynie z zacisku widać pęcherzyki powietrza ?
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    piterek77 napisał:
    ale jak by była pompa walnieta to by pedał szedł do podłogi tak??? a on jest z 10 cm od podlogi i dalej niechce iść ale na poczatku jak wcisne na hamulec jest twardy ale powoli idzie w dół okolo 5-8 cm i dalej nie idzie
    jest to układ dwu obwodowy i w pompie są dwa tłoczki jeden za drugim czyli dwie sekcje . Jedna sekcja puszcza i pedał opada kilka cm. a druga sekcja jest sprawna i trzyma dla tego pedał nie opada do samej podłogi . Jest to robione ze względów bezpieczeństwa aby w razie awarii jeden układ jeszcze działał i było jeszcze czym hamować .
  • Poziom 18  
    Przyczyną mogą być zatarte tłoczki hamulcowe w tylnych zaciskach. Czy próbowałeś je wcisnąć ręką - przy silnym wciskaniu powinny dać się wsunąć do zacisku. Powinny być czyste - bez żadnych nalotów.
  • Poziom 12  
    nie ?? ja sam odpowietrzam tzn mam wcisniety przewód w odpowietrznik 1 metrowy który idzie w góre i jest zalany troche płynem i odkrecam 10 odpowietrznik i naciskam pare razy pedałem hamulcowym i nie ma żadnych pecherzykow powietrza
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Te odgłosy z tylnych zacisków mogą świadczyć o tym, że zatrte klocki z trudem wychodzą. Ale w taki razie jeśli trudno wychodzą, jeszcze trudniej byłoby im się cofnąć do zacisku sprężystością uszcelnienia a w efekcie koło byłoby cały czas blokowane.

    Dodano po 1 [minuty]:

    W taki wypadku układ nie jest zapowietrzony. A co ze stanem tłoczków na tylnej osi ?
  • Poziom 12  
    spektra napisał:
    Te odgłosy z tylnych zacisków mogą świadczyć o tym, że zatrte klocki z trudem wychodzą. Ale w taki razie jeśli trudno wychodzą, jeszcze trudniej byłoby im się cofnąć do zacisku sprężystością uszcelnienia a w efekcie koło byłoby cały czas blokowane.

    Dodano po 1 [minuty]:

    W taki wypadku układ nie jest zapowietrzony. A co ze stanem tłoczków na tylnej osi ?

    to by było przyczyna ze pedał idzie trochce w dół
  • Poziom 18  
    A analizując dalej, jeśli pompa miałaby być OK w taki razie padła pompa ABS-u. I w jej wnętrzu płyn gdzieś wnika. Ale jestem prawie pewien że to pompa hamulcowa.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Aby absolutnie wskazać, że to pompa a nic innego trzeba odręcić przewody hamulcowe od pompy zalać pomę płynem (żeby sie przelała grawitacyjnie ze zbiorniczka i pewnie zaślepić). Jeśli pedał będzie sztywny to pompa jest OK. Jeśli będzie się zapadał - pompa do wymiany.
  • Poziom 12  
    spektra napisał:
    A analizując dalej, jeśli pompa miałaby być OK w taki razie padła pompa ABS-u. I w jej wnętrzu płyn gdzieś wnika. Ale jestem prawie pewien że to pompa hamulcowa.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Aby absolutnie wskazać, że to pompa a nic innego trzeba odręcić przewody hamulcowe od pompy zalać pomę płynem (żeby sie przelała grawitacyjnie ze zbiorniczka i pewnie zaślepić). Jeśli pedał będzie sztywny to pompa jest OK. Jeśli będzie się zapadał - pompa do wymiany.

    czym mozna zaslepic wyjscie z pompy mozesz podac rade
  • Poziom 18  
    Pewnie nie masz starych metalowych przewodów hamulcowych? Z nich po obcięciu odzyskałem same gwitowane nakrętki? . Mała kulka od łożyska w gniazdo w pompie i z czuciem wkręcenie tej nakrętki. Myślę że u jakiegoś mechanika znajdziesz stare przewody. Gwint powinien pasować. To jedyny sposób spawdzenia pompy

    Dodano po 1 [minuty]:

    Potrzebne Ci będą trzy takie końcówki.
  • Poziom 12  
    mi tez to wygląda na pompę hamulcową raczej są to objawy uszkodzenia właśnie pompy. może być tak jak kolega pisał wcześniej ze ABS gdzieś przepuszcza ale jak płynu nie ubywa to najlepiej zacząć od sprawdzania pompy.
  • Poziom 18  
    Od tego trzeba by zacząć. Jechać od samej góry. Pompa hamulcowa, pompa ABS, przewody . A właśnie. Coś ni przyszło do głowy a z takim uszkodzeniem się też spotkalem. Ale do tego potrzeba 2 osób. Kiedyś spotkałem się z sytuacją gdu przewód giętki(gumowy) "puchł". Pękło wewnętrzne zbrojenie i przy naciskaniu pedału robił się bąbel na przewodzie. Nie było wycieków, ale pedał wpadał o pewną część skoku właśnie o ten bąbel. Sprawdz stan przewodów gumowych przy wciśniętym pedale hamulca.
  • Poziom 30  
    piterek77 napisał:
    nie ?? ja sam odpowietrzam tzn mam wcisniety przewód w odpowietrznik 1 metrowy który idzie w góre i jest zalany troche płynem i odkrecam 10 odpowietrznik i naciskam pare razy pedałem hamulcowym i nie ma żadnych pecherzykow powietrza

    Na 100% zapowietrzony układ.
  • Poziom 12  
    tak sie nie odpowietrzy jak napisałem wyżej trzeba mieć 2 osoby skoro piszesz ze na 100 % zapowietrzony jutro wieczorem sprawdze
  • Poziom 12  
    witam mam jeszcze jedno pytanie przy wyłaczonym silniku hamulec jest twardy nic nie schodzi w dół jak go trzymam i zapale silnik to schodzi troche w dół to chyba pompa dobra ???? hamulec jest abs działa to co to moze być że schodzi w dół pare centymetrów jak trzymam hamulec

    aha jeszce jak zapale auto nic sie nie swieci!! wszystko ok naciskam hamulec pare razy nic nie świeci!! tylko jak rusze to świeci abs i trakcja... czujnik???
  • Poziom 18  
    Po uruchonieniu silnika pedał i schodzi to normaqlne, zadziałało podciśnienie w serwie wspomagania hamulców. A jeśli zapala się kontrolka w trakcie ruszania, to sprawdz czujniki ABS przy każdym kole. Być może zaśniedziały złącza.
  • Poziom 12  
    odpytać o co mu chodzi.
  • Poziom 12  
    a co do spadania pedała hamulca ktos mi powiedzial ze w dieslach i z abs tak jest to normalne ????ze schodzi w dół jak trzymasz hamulec
  • Poziom 18  
    Kolego piterek77 specyzuj o co chodzi bo sam tracę orientację. Oczekujesz pomocy - dobrze - od tego jest forum, że pomagamy sobie na wzajem. Ale poczytaj swoje posty. Każde pytanie z innej beczki. Powiem tak, jeśli nie masz wiedzy w tym zakresie udaj się do dobrego mechanika. Zdiagnozuje, naprawi i da na to gwarancję. To hamulce - bardzo ważny układ samochodu odpowiedzialny za bezpieczeństwo na drodze Twoje jak i innych użytkowników.

    Pozdrawim