Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

szkolenie z chip tuningu

zasadam 06 Maj 2009 20:38 70381 64
  • #31 06 Maj 2009 20:38
    pivvo
    Poziom 22  

    Niektórych uspokoję a innych rozczaruję ale nie zamierzam parać się zawodowo chiptuningiem, chciałem się zmierzyć z tematem (pracuję jako informatyk) ot co. Jeśli jest jakiś program to dlaczego nie zaglądnąć do niego :D , takie zboczenie zawodowe :D

  • #32 31 Maj 2009 19:36
    sylwek_b86

    Poziom 15  

    Temat jest ciekawy ale bardzo obszerny... jestem zdania ze jesli sie czegos naprawde chce i sie do tego dazy to predzej czy puzniej sie do tego dojdzie...

    A tak na mariginesie, gdzie jest trzymana mapa wtrysku? w flashu, eeprom ? czy eprom? i czy komputer moze modyfikowac sobie ja czy w zadnym wypadku nie? Chodzi mi dokladniej o wtrysk motronic

  • #34 01 Cze 2009 15:09
    pivvo
    Poziom 22  

    sylwek_b86 napisał:
    T

    A tak na mariginesie, gdzie jest trzymana mapa wtrysku? w flashu, eeprom ? czy eprom? i czy komputer moze modyfikowac sobie ja czy w zadnym wypadku nie? Chodzi mi dokladniej o wtrysk motronic

    Pytanie jest ogólnikowe to i odpowiedź ogólna, komputer w samochodzie nie różni się niczym od naszego desktopu czyli jest procesor jest pamięć RAM i ROM i teraz, nie ważne jest czy to jest pamięć typu flasch, eeprom, eprom, czy jakakolwiek inna po prostu jest to magazyn danych.
    Jeśli dalej będziemy patrzyć na to jak na komputer to jeśli program zawarty w sterowniku przewiduje jakiś zapis do pamięci to procesor zapisze, a jeśli nie ma takiej opcji w software to nie.
    Co do mapy wtrysku na pewno procesor jej nie modyfikuje tylko odczytuje i na podstawie innych map np. ilości zassanego powietrza kątu wyprzedzenia dobiera wartość z algorytmu aby dopasować ilość wtryskiwanego paliwa.

    Dodano po 2 [minuty]:

    111lisu napisał:
    :-)

    :?: punkty za wątki zbierasz :?:

  • #35 07 Cze 2009 21:53
    rracy
    Poziom 10  

    Czy wiecie panowie o jakiejś stronie na której ludzie dzielą się wsadami oryginalnych softów? Bardzo się przydają jak spotyka się spaprane softy. Jest wtedy z czego zrobić to porządnie. Pozdrawiam wszystkich śledzących temat.

  • #37 21 Lip 2009 23:25
    rombanek59
    Poziom 10  

    Witam panowie widzę że próbujecie zamknąć krąg wielkich elektroników a mimo wszystko nie dacie rady cierpliwi i tak nawet metodą prób i błędów dojdą do tego co ich interesuje jak czytam to forum to jest mi wstyd za kolegów którzy wypowiadają się na różne tematy mam tylko jedno pytanie Panowie a ile to wykształciliście elektroników? ile z nich ma zakłady?proszę niech się któryś pochwali bo moi uczniowie mają zakłady w Lublinie ,Krakowie ,Warszawie,i w wiele innych miejscowościach zawsze starałem się im pomóc pomimo że przebywam za granicą Państwa Polskiego zawsze staram się pomóc innym ,popieram kolegę że w UK jest bez problemu oczywiście bariera językowa co dla niektórych to jest problem. Wiecie jaki ja stosuję chwyt ,bardzo prosty jak ja mam pytanie do nich ,to po angielsku jak oni do mnie to po polsku i wiecie jaki jest finał ,łamią nasz język ale niestety muszą ,bo to ja ich uczę a nie oni mnie "potrzeba matką wynalazku"
    Panowie bez urazy.

  • #41 21 Mar 2010 02:44
    111lisu
    Poziom 16  

    Nie wysiliłeś się kolego z tym wsadem, przynajmniej sumy powinny być OK

    ;)

  • #42 24 Mar 2010 08:25
    Pantadeo
    Poziom 13  

    Widzę kolego że jesteś zorientowany w temacie więc może byś nam opisał na czym polega korekta sum kontrolnych jak to zrobić i gdzie tkwi błąd bo samo stwierdzenie że jest żle wygląda na czcze przechwałki .

  • #45 05 Sty 2011 21:02
    mota88gb
    Poziom 19  

    Temet ciekawy. Widze ze w tej dziedzinie nic za darmo... Prowadze mechanike samochodową i troche diagnostyki elektryki. Głównie interesuje mnie programowanie różnego rodzaju pamieci w ECU. Wiem ze nie we wszystkich modelach da sie po złączu OBD ( blokada cenowa ). Na allegro jest troche sprzetu do tego BDM 100, CMD, do tego pierwszego są trzy redukcje... wszystko pieknie nie trzeba wylutowywac pamieci, tylko skąd mam wiedziec jak podłączyć to pod konkretny sterownik lub podłączyć bezposrednio pod piny kabelkiem z programatora?? Są jakieś schematy lub jest ktoś kto mogłby mnie podszkolić z tej dziedziny? A może ktoś robi to w inny sposób wylutowanie i programator. Jak wspominałem jestem chetny do nauki od profesjonalistów w tej dziedziny, i wiem że wiedza kosztuje.

  • #46 09 Sty 2011 12:20
    gywer81
    Poziom 2  

    Jeśli chodzi o zdobywanie wiedzy to w necie jest naprawdę dużo i można teorię z różnych for wkuwać godzinami, na początek to bardzo dobre wyjście, możemy śledzić wątki gdzie ludzie sami się uczą i razem z nimi rozwijać wiedzę opartą na konkretnych realnych przypadkach. ale nawet najlepsza teoria nie poparta praktyką jest niewiele warta.tylko czemu chcecie się uczyć podstaw na autach klientów? nie lepiej na własnym?
    koledzy piszą że wiedza kosztuje- i mają rację, z tym że nie koniecznie to muszą być koszty liczone w złotówkach, raczej godziny spędzone nad teorią pracy silników spalinowych, wyliczeniach, przeglądaniu internetu itd.

  • #47 09 Sty 2011 22:03
    tdi-vag
    Poziom 21  

    gywer81 napisał:

    koledzy piszą że wiedza kosztuje- i mają rację, z tym że nie koniecznie to muszą być koszty liczone w złotówkach, raczej godziny spędzone nad teorią pracy silników spalinowych, wyliczeniach, przeglądaniu internetu itd.


    czas to pieniadz ... :wink:

  • #48 09 Sty 2011 22:38
    mlodypawel87
    Poziom 1  

    http://www.evc.de/en/download/down_winols.asp

    Polecam stronkę można z niej pobrać WinOLS 1.901 Demo i się szkolić i ćwiczyć, jest nawet na niej instrukcja do programu po angielsku.

    A tak zastanawiam się czy jest w Polsce jakaś firma co zajmuję się dystrybucją oprogramowania dla potrzeb chip tuningu, lub jakaś co tworzy swoje i sprzedaje z jakimś interfejsem po OBD2, czy CAN?

  • #49 09 Sty 2011 23:12
    siewcu
    Poziom 33  

    Raczej nie, z tego co wiem zdecydowana większość tunerów w Polsce używa WinOLS.

  • #50 22 Mar 2011 23:44
    autosuper
    Poziom 24  

    Sa tez tacy co uzywaja ECM-a ale pozniej zadaja pytania dlaczego jak zmienia sie jakas wartosc np o 5 % ,to ECM sam zmienia to na 300 % :) Co do szkolen i nauki chiptuningu tak jak pisali juz tu niektorzy to naprawde trzeba miec ogromne predyspozycje zeby sie tym zajmowac i wbrew powszechnej opinii chiptuning naprawde niema zbyt wiele wspolnego z informatyka ! Potrzebne jest ogromne doswiadczenie w mechanice , rozumienie zasad dzialania silnika a przede wszystkim to cos czego nie potrafie ujac , mysle ze poprostu jakis talent. Niestety 90% tych ktorzy chca sie tym zajmowac czy to z checi zysku czy dla samej satysfakcji poprostu sie do tego nie nadaje. A juz naprawde nie nadaje sie do tego 100% tych ktorzy szukaja szkolen w tym zakresie , bo gdyby mieli ten talent o ktorym wspominalem wczesniej to do pewnych rzeczy potrafili by dojsc sami. Chyba ze podzielimy chiptuning na dwa dzialy : sposob wymiany danych w sterownikach (rodzaje pamieci , urzadzenia flashujace itd.) w tym zakresie szkolenie jest jaknajbardziej mozliwe i do zrozumienia prawie dla kazdego, i drugi dzial sposob modyfikacji map i tu juz jest problem. Co do oskarzajacych wypowiedzi ze nikt z nas tunerow nie szkoli uczniow to jest to normalne , bo nikt nie chce robic sam sobie konkurencji. Co do wspolpracy z vtechem jest jeden minus , dostaje sie od nich gotowy dzialajacy sprzet ale wersji slave , niema mozliwosci dokonywania samemu jakichkolwiek modyfikacji , ani nawet podgladniecia samego programu z ECU , program mozna wgrywac tylko ten dostarczony z vtechu i zaden inny. Plusem tego rozwiazania jest to ze tu faktycznie nie trzeba sie znac prawie na niczym , wystraczy znalezc klienta podpiac wtyczke , wyslac maila do vtechu i otrzymac program do wgrania.

  • #51 08 Kwi 2011 19:41
    T.C.
    Poziom 15  

    a poza tym jak ktoś chcę się nauczyć w celu robienia kasy , to sory ale ciężko będzie .... większość ludzi którzy się tym zajmują lub mają pojęcie to PASJONACI , którzy każdą wolną chwilę poświęcali właśnie softom i ich zmianą , a teraz mają wiedzę na tyle dużą że mogą to robić zawodowo .....
    i śmieszy mnie właśnie jak ktoś prosi o korepetycje bo chce zarabiać kasę ....

  • #52 09 Kwi 2011 01:05
    tdi-vag
    Poziom 21  

    T.C. napisał:
    a poza tym jak ktoś chcę się nauczyć w celu robienia kasy , to sory ale ciężko będzie .... większość ludzi którzy się tym zajmują lub mają pojęcie to PASJONACI , którzy każdą wolną chwilę poświęcali właśnie softom i ich zmianą , a teraz mają wiedzę na tyle dużą że mogą to robić zawodowo .....
    i śmieszy mnie właśnie jak ktoś prosi o korepetycje bo chce zarabiać kasę ....


    bardzo mądre slowa ...

  • #53 20 Maj 2011 22:19
    mario.ie
    Poziom 2  

    A ja popieram każdą inicjatywę a nie obstawkę budki z piwem czy kolejki w urzędzie pracy...wiec jeżeli ktoś się stara i zadaje pytania wyraża chęć poznawania to tylko dobrze świadczy , a nie żyjemy samym powietrzem i potrzebna jest niestety kasa!,nie każdy urodził się bogaty!!nie bądźcie takimi egoistami nawet jeżeli ci nowi coś uwalą to w końcu się nauczą, a zanim do tego dojdzie to tylko przybędzie wam roboty hobbyści-profesjonaliści......

  • #54 21 Maj 2011 10:29
    T.C.
    Poziom 15  

    nikt w tym temacie nie przeprowadzi Cię za rączkę ...
    a jeśli jesteś kumaty i rozgarnięty to nie musisz zadawać pytań ponieważ znajdziesz wszystkie potrzebne informacje sam , a jeśli nie to się do tego nie nadajesz ...

  • #55 30 Wrz 2013 21:47
    mickry
    Poziom 9  

    odgrzebuje panowie;) czytam waszą "kłótnię" i widzę że nie dojdziecie do porozumienia;) ja osobiście chciałbym na przykładzie własnego auta hobbistycznie nauczyć się modyfikacji map ecu itp, bo wiem mniej więcej jak się to robi ale szczegółów nie znam. Chciałbym aby mi ktoś pokazał itp, na elektronice się na tyle ile mi potrzeba znam, na komputerach również, na razie w swoim aucie wsadziłem takiego jakby Boxa, dość sporo zmodyfikowanego który zwiększa dawnę, ciśnienie na turbo oraz steruje przepływką że więcej zasysa. Ale to amatorskie na maxa zabawy a chciałbym sobię zajać tym bardziej poważnie, nie robić tego nikomu ale sobie;) wiem że raczej pomocy nie znajdę u Was bo każdy strzeże swoich tajemnic ale może chociaż jakieś małe naprowadzenie?;)

  • #56 01 Paź 2013 08:17
    pivvo
    Poziom 22  

    mickry napisał:
    odgrzebuje panowie;) czytam waszą "kłótnię" i widzę że nie dojdziecie do porozumienia;) ja osobiście chciałbym na przykładzie własnego auta hobbistycznie nauczyć się modyfikacji map ecu itp

    Tak na początek to typ silnika i sterownika, bo jest deficyt jasnowidzów :), a ze swojej strony to przerabiałem temat podobnie jak kolega na bazie swojego autka i moge pomóc ale w zakresie TDI z pompami typu VP37.
    pz. pivvo

  • #57 02 Paź 2013 23:19
    mickry
    Poziom 9  

    pompa jest taka jak mowisz vp37 zgadza się;) co do sterownika to dokładnie nie wiem, wiem tylko ze trzeba specjalny programator do niego, a auto to passat b4 z silnikiem 1Z ;)

  • #58 03 Paź 2013 12:22
    siewcu
    Poziom 33  

    To jeszcze 8bit sterownik, a co do nauki - google i jedziesz, inaczej się nie da.

  • #59 03 Paź 2013 16:50
    mickry
    Poziom 9  

    Problem w tym że wujek google nie znajduje nic konkretnego tylko same fora z tajemnicami;) już szukałem gdybym znalazł to bym tu nie pisał i nie zawracał Wam gitary;)

  • #60 03 Paź 2013 19:23
    siewcu
    Poziom 33  

    To słabo szukałeś, bo znaleźć można bardzo dużo - natomiast nikt nie poda Ci na tacy adresów map i opisanych osi. ;)