Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Gaśnie na wolnych obrotach i po rozruchu zimnego silnika

23 Lis 2008 19:24 2513 4
  • Poziom 10  
    Witam:!:
    Problem jak w temacie. Napiszę trochę dokładniej o co chodzi.....
    Po pierwsze: Gdy uruchamiam auto po nocy uno odpala od "dotknięcia", ale po kilku sekundach zaczynają falować obroty i auto gaśnie. Odpalam ponownie, dodaje trochę gazu i jakoś chodzi. Gdyby nie dodanie gazu po odpaleniu cały czas by gasło...
    Po drugie: Dopóki auto nie dostanie temperatury dziwnie się zachowuje - falujące obroty a chwilami ma "zanik mocy" (obroty koło 500 a dodanie gazu powoduje duszenie się silnika).
    Po trzecie: Ostatnio moje Uno potrafi sobie zgasnąć na biegu jałowym. Opiszę dokładnie co się dzieje: Auto już rozgrzane, obroty w normie, stoję np. na światłach na luzie i nagle auto gaśnie... Nic nie przygasa, wszystko wydaje się być w jak najlepszym porządku i nagle "klops" zgaśnie. Większy problem pojawia się gdy po takim zgaśnięciu prubuję auto odpalić... Wiąże się to z kilkukrotnym kręceniem silnikiem kilka minut aż w końcu zaskoczy. Jak już zaskoczy chodzi idealnie - do czasu aż znowu mu się zdaży zgasnąć.. (na szczęście nie zdaża się to często)
    Tutaj pytanie do Was Koleżanki i Koledzy.. Czy ktoś miał podobne objawy w swoim autku i udało mu się z tym uporać Może ktoś naprowadzi mnie chociaż na jakiś sposób poradzenia sobie z tymi problemami
    Teraz trochę o aucie aby uniknąć niedomówień:
    1.0 fire na jednopunkcie 97r. + od kilku miesięcy LPG (odpalam na benzynie, mam przekaźnik do reseta kompa, gaz świeżo po przeglądzie i regulacji)
    Niedawno wymienione: świece, przewody WN, kopułka, palec rozdzielacza, filtry, regulator podciśnieniowy (UFO). Sprawdzona sonda lambda (podczas regulacji gazu po podłączenia do kompa widać, że sonda pracuje ok).
    Trochę się rozpisałem mam nadzieję, że ktoś zna przyczynę (przyczyny) tych dolegliwości
    Wiem, że podobne tematy można odszukać na elektrodzie ale... w każdym piszą co innego. Może doradzi mi ktoś konkretniej co to może być......
    Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi
  • Poziom 16  
    Możliwe, że wina silniczka krokowego. Ewentualnie coś się stało z kompem. Na stronie autokacik jest forum fiata uno tam na pewno znajdziesz odpowiedź.
  • Poziom 10  
    Dzięki za odpowiedzi,
    Cytat:
    Ja zaczął bym od paliwa.

    co masz na myśli? Jeśli chodzi o filtr to niedawno był zmieniany, a auto gaśnie i na paliwie i na gazie.... Więc jako przyczynę można go wykluczyć. Pompa paliwa raczej też nie wchodzi w grę, gdyż auto "normalnie" chodzi poza tymi objawami co opisałem.
    Zastanawiałem się czy możliwe jest, że wina leży po stronie modułu zapłonowego lub ewentualnie cewki WN... Ale od strony "elektroniki" nie znam się za bardzo na autach...
    Pozadrawiam i czekam na kolejne podpowiedzi:!:
  • Poziom 16  
    Generalnie w silnikach wtryskowych za wolne obroty i bogatsze dawkowani paliwa na 'ssaniu' odpowiada silniczek krokowy. Sądząc po twoich objawach to szukał bym problemu w nim. Sam mam Uniaka i wiem, że z tym elementem często bywają problemy....